. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 58267 تاریخ انتشار : دوشنبه 2 خرداد 1401 | 21:19 ب.ظ

اجرای طرح گردشگری کودک در جیرفت به مناسبت هفته میراث فرهنگی

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری جیرفت از اجرای طرح گردشگری کودک در این شهرستانبا همکاری موسسه پدیده سخن خبر داد. محمد سالاری رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ضمن تبریک و تشکر از فعالان حوزه میراث فرهنگی و موزه گفت:در این طرح گردشگری، کودکان و نوجوانان با آثار فرهنگی و جاذبه های گردشگری و […]

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری جیرفت از اجرای طرح گردشگری کودک در این شهرستانبا همکاری موسسه پدیده سخن خبر داد.

محمد سالاری رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ضمن تبریک و تشکر از فعالان حوزه میراث فرهنگی و موزه گفت:در این طرح گردشگری، کودکان و نوجوانان با آثار فرهنگی و جاذبه های گردشگری و میراث معنوی روستاهای شهرستان آشنا خواهند شد.

به گفته سالاری: گروه هدف برای اجرای این طرح کودکان و نوجوانان هستند والدین و آموزش پرورش می توانند همکاری ویژه ای داشته باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گفت: یکی دیگر از اهداف مهم طرح ایجاد حساسیت در حفاظت و نگهداری از آثار تمدن ۵ هزار ساله شهرستان است که با اجرای طرح گردشگری کودک، مطمعنا گروه هدف، اکنون و در آینده به خوبی از این میراث مراقبت می کنند و با جاذبه های گردشگری و میراث معنوی روستایی آشنا خواهند شد.

مژگان سنجری مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری پدیده سخن نیز گفت: با اجرای طرح گردشگری کودک، کودکان و نوجوانان آموزش های ویژه ای در زمینه نحوه مراقبت از آثار فرهنگی، آموزش ارتباط مفید با گردشگران و آموختن روش معرفی تمدن ۵ هزار ساله و معرفی سایر جاذبه های گردشگری منطقه را می آموزند.

مدیر موسسه پدیده سخن گفت: کودکان و نوجوانان با مناطق و جاذبه های گردشگری از جمله آبشارها، طبیعت روستاهای مختلف، گردشگری کشاورزی، بومگردی ها و … آشنا می شوند و آشنایی با آداب و رسوم و غذاهای سنتی و محلی هر منطقه از دیگر اهداف مهم این طرح می باشد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + شش =