دکتر اسلامی: دانشگاه آزاد اسلامی عزم خود را برای تبدیل شدن به دانشگاه حل مسئله ، کارآفرین و اشتغالزا جزم کرده است


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل ، دکتر اسماعیل اسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت بمناسبت چهلمین سال تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان جیرفت بود.

دکتر اسماعیل اسلامی در ابتدای این مراسم ضمن تسلیت شهادت جانگداز مکتب تشیع حضرت امام جعفر صادق( ع) و نقش این امام معصوم در پایگذاری و ترویج مکتب تشیع سخن گفت.

وی در بحث دیگر سخنان خود اشاره به رویداد ملی گام دوم همزمان با چهل سالگی دانشگاه آزاد اسلامی در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ گفت: چهل سالگی دانشگاه آزاد به معنای بلوغ ، بالندگی، موثر بودن و تعالی این مجموعه علمی و آموزشی بزرگ کشور است و امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی در چهلمین سال فعالیت خود خدمات ارزشمندتر و تاثیر گذارتر در حوزه آموزش عالی کشور ارائه کند.

رئیس واحد جیرفت ادامه داد: فرایند تغییر و تحولات دانشگاهها در کشور قابل توجه است و زمانی دانشگاهها صرفا نقش آموزش داشتند و تنها به ارائه دروس و مباحث آموزش و درس بسنده می‌کردند و در ادامه نیز نقش پرورش دهنده و تربیت کننده نیروی پژوهشگر و محقق را عهده دار شدند.

دکتر اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مولد انقلاب اسلامی است ، شالوده و طراحی آن بر مبنای انقلاب اسلامی شکل گرفته است بنابراین از دانشگاه آزاد اسلامی انتظار می‌رود در نسل سوم فعالیت خود بتواند کارآفرین ، اشتغال ساز و مفید در جریان اقتصادی کشور باشد.

اسلامی عنوان کرد: امروز بزرگترین جبهه دفاع در کشور اقتصاد است و افرادی که در این جبهه اقتصاد کشور برای تولید ثروت و اشتغال تلاش می‌کنند پیشقراولان و رزمندگان خط مقدم هستند.

دکتر اسماعیل اسلامی گفت: با توجه به شتاب فراوان کشور در حوزه علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی عزم خود را برای تبدیل شدن به دانشگاه حل مسئله ، کارآفرین و اشتغالزا جزم کرده است و در چهلمین سالگرد فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی رویداد بزرگ ملی گام دوم در خرداد ماه به مدت ۷ روز در تهران برگزار خواهد شد و در این رویداد بخشی از فعالیت‌های ۴۰ ساله دانشگاه در حوزه های مختلف علمی آموزشی، پرورش نیروی انسانی، اقتصاد، علوم پزشکی و مهندسی عرضه خواهد شد.

اسلامی افزود: برنامه ملی رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با سه شعار اصلی طراحی شده است و در این برنامه بیش از هزار مورد از بهترین زیر ساخت‌های پژوهش و فناوری دانشگاه شامل آزمایشگاهها ، کارگاه‌ها و امکانات دیگر علاوه بر گروهها و هسته های پژوهشی حضور خواهند داشت و بیش از هزار شرکت فعال حوزه فناوری و کسب کارهای نوپا و ایده هایی کاملا بر مبنای نیازهای بومی هر منطقه ایجاد شده حضور خواهند داشت.

دکتر اسلامی همچنین از اهداف این رویداد ملی گفت: رویداد ملی گام دوم دانشگاه نظامند کردن ساختارهای علم و فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی است که هدف اصلی در حقیقت توان ملی این دانشگاه به مجموعه های فناور شرکت های بزرگ و صاحبان سرمایه ارائه شود و دیگر اهداف دانشگاه آزاد به دنبال زیر ساخت و برنامه ریزی برای اشتغال جوانان است.

دکتر اسلامی اظهار امیدواری کرد که دانشگاه آزاد اسلامی در چشم انداز ۵ ساله خود تحول جدی ببیند و انتخاب اول مردم و دانشجویان برای ادامه تحصیل باشد.

از نکات پایانی این مراسم برپایی میز خدمت توسط هیئت رئیسه واحد جیرفت بود.

تصاویر: خسرو احسانی