. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 58483 تاریخ انتشار : دوشنبه 9 خرداد 1401 | 19:31 ب.ظ

رونمایی از خط تولید یک محصول فناورانه در جیرفت

مراسم رونمایی از خط تولید “پکیج‌های خورشیدی مبتنی بر باتری لیتیوم یون” به عنوان محصول جدید «شرکت فناور سبزپنداران انرژی رادمهر کویر» از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه جیرفت، با حضور تنی چند از مسئولین شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد و هیات رئیسه دانشگاه جیرفت برگزار شد. به گزارش کنارصندل و به نقل از […]

مراسم رونمایی از خط تولید “پکیج‌های خورشیدی مبتنی بر باتری لیتیوم یون” به عنوان محصول جدید «شرکت فناور سبزپنداران انرژی رادمهر کویر» از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه جیرفت، با حضور تنی چند از مسئولین شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد و هیات رئیسه دانشگاه جیرفت برگزار شد.

به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی دانشگاه جیرفت، در این مراسم نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور عشایری جنوب استان کرمان، معاون فرماندار جیرفت، هیات رئیسه دانشگاه جیرفت، مدیر اجرایی اتاق بازرگانی جنوب کرمان، ریاست دانشگاه آزاد جیرفت، و جمعی دیگر از مسئولین شهرستانی و اساتید دانشگاه حضور داشتند.

دکتر ایمان گروهی عضو هیات علمی دانشگاه جیرفت و مدیرعامل شرکت فناور سبزپنداران انرژی رادمهر کویر در این مراسم تامین روشنایی چهار عدد لامپ ۵ وات و شارژ تلفن همراه را به عنوان کاربری محصول جدید این شرکت بیان نمود.

وی وزن کمتر، جابجایی آسانتر، طول عمر بالاتر باتری، وجود تثبیت‌کننده ولتاژ جهت روشنایی بیشتر لامپ‌ها، ماندگاری بالاتر روزانه روشنایی لامپ‌ها، و قیمت کمتر و خدمات پس از فروش با کیفیت‌تر را از مزایای پکیج‌های جدید خورشیدی ساخت این شرکت دانست و بیان داشت: با توجه به کیفیت و کارایی و نیز از لحاظ قیمتی این محصول توان رقابت با نمونه مشابه خارجی موجود در بازار دارد.

دکتر گروهی همچنین روش خاص این شرکت در سلول‌بندی و حفاظت شارژ باتری‌های لیتیومی و رساندن سطح ولتاژ این باتری‌ها به ۱۲ ولت را نقطه قوت این محصول جدید نسبت به نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی دانست و افزود: افزایش قابل توجه هزینه‌های واردات محصول از کشورهای خارجی مانند چین، محصولات ساخت داخل را برای مصرف‌کنندگان داخلی جذاب‌تر نموده است.

وی با اشاره به شعار سال (تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین)، محصول جدید شرکت را نوعی محصول دانش‌بنیان دانست و بیان داشت: خوشبختانه این محصول بازار فروش خود را پیدا کرده است و موجب اشتغال‌زایی نیز شده است و در صورت حمایت، شاهد افزایش جذب نیرو در این شرکت با راه‌اندازی خط تولید محصول جدید خواهیم بود.

دکتر ذبیح‌الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز این محصول را نمونه کامل تحقق شعار سال توسط یک فرد دانست و بیان داشت: این یک محصول بر پایه دانش فنی است که در حال تولید توسط یک شرکت فناور می‌باشد و موجب اشتغال‌زایی نیز شده که خود نشانه قدم برداشتن در جهت تحقق شعار سال مورد تاکید مقام معظم رهبری می‌باشد.

وی ارزش محصول جدید این شرکت را برای برق‌رسانی به روستاهای کم جمعیت به ویژه روستاهای زیر ۵ خانوار و نیز جمعیت عشایری بسیار بالا دانست و بیان داشت: استان کرمان بعد از استان فارس بیشترین جمعیت عشایری را داراست که با توجه به قابل حمل بودن این محصول و البته وجود خدمات پس از فروش آن در شهر جیرفت، این محصول می‌تواند برای عشایر استان به ویژه عشایر جنوب کرمان بسیار مفید باشد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =