هشدار عضو سازمان نظام مهندسی جیرفت بر اعتماد مردم به غیرمتخصصان در ساخت و سازها


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

عضو سازمان نظام مهندسی جیرفت با بیان اینکه ساخت و سازها باید توسط متخصصان دارای مجوز انجام شود، بر اعتماد مردم به غیرمتخصصان در ساخت و ساز هشدار داد.

مریم جلالی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما ترویج فرهنگ ساخت و ساز توسط افراد غیرمتخصص بساز و بفروش را هشداری برای بخش ساخت و ساز دانست و گفت: انجام امورات ساخت و ساز توسط مهندسان رسمی ضمانتی برای رعایت اصول حرفه ای و بروز است.

وی باور کاهش هزینه های ساخت و ساز توسط برخی از بساز و بفروش ها را غلط برشمرد و افزود: متاسفانه این باور غلط در شرایط اقتصادی جامعه سبب فعالیت بیشتر این بساز و بفروش ها شده است.

عدم استفاده از مهندسان رسمی متروپل های کوچک را رقم می زند

کارشناس ارشد معماری بر استفاده سرمایه گذران و مردم در ساخت و ساز ها از مهندسان رسمی تاکید کرد و گفت: استفاده نکردن از مهندسان رسمی سبب رقم زدن متروپل های کوچک می شود.

عضو سازمان نظام مهندسی جیرفت علت تاکید بر استفاده از مهندسان رسمی در ساخت و سازها را کاهش استحکام ساختمان، عمرساختمان، ایمنی ساختمان و عدم کیفیت طراحی ساختمان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: ورود غیر متخصصان سبب بازسازی و یا تخریب ساختمان، افزایش قیمت تمام شده ساختمان و از طرفی سبب تلفات به علت عدم ایمنی ساختمان می شود.

جلالی پور به افرادی که خودشون اقدام به ساخت و ساز می کنند توصیه کرد تا در هیچ شرایطی این کار رو انجام ندهند چرا که نبود نظارت بر روند ساخت و سازها نیز موجب کاهش کیفیت ساخت و ساز می شود در حوزه ساخت و ساز باید رعایت خطوط قرمز ضوابط و استانداردها جدی گرفته شود.

وی علت ساخت و ساز توسط افراد صاحب ملک را ورود راحت افراد غیرمتخصص دانست و گفت: در بسیاری از موارد می بینیم که از اصناف و کسب و کارهای مختلف وارد حوزه ساخت و ساز مسکن می شوند.

وی افزود: اگر در سایر حوزه­ ها همچون پزشکی فردی بدون دارا بودن تخصص لازم به طبابت بپردازد قطعا از طریق مراجع قضایی برخورد صورت می­ گیرد اما در صنعت ساختمان هیچ برخورد قضایی با این موضوع انجام نمی شود.

عضو سازمان نظام مهندسی جیرفت به حادثه تلخ متروپل اشاره کرد و توجه نکردن به رعایت سیستم‌های مهندسی، عدم توجه سازندگان به هشدارهای مهندسان ناظر و بی‌توجهی شهرداری آبادان به این هشدارها عنوان کرد و خواستار نظارت بیشتر دستگاه نظارتی در حوزه ساخت و ساز در ساخت و سازهای کوچک، متوسط و بزرگ شد.