. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 58525 تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 | 07:12 ق.ظ

مراسم تودیع و معارفه فرماندار جیرفت برگزار شد / تصاویر

به گزارش کنارصندل، صبح امروز شنبه ۲۸ خرداد ماه ، مراسم تجلیل از زحمات ابوذر عطاپور وزیری و معارفه احمد بلندنظر به عنوان فرماندار جیرفت با حضور دکتر فداکار استاندار کرمان و جمعی از مدیران شهرستان جیرفت به صورت شورای اداری در سالن شهید مداحی پور برگزار شد. دکتر اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد […]

به گزارش کنارصندل، صبح امروز شنبه ۲۸ خرداد ماه ، مراسم تجلیل از زحمات ابوذر عطاپور وزیری و معارفه احمد بلندنظر به عنوان فرماندار جیرفت با حضور دکتر فداکار استاندار کرمان و جمعی از مدیران شهرستان جیرفت به صورت شورای اداری در سالن شهید مداحی پور برگزار شد.

دکتر اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فرماندار جدید باید از مشاورین صادق و امین استفاده کند و مدیران شهرستان را بدون نگاه سیاسی و جناحی انتخاب کند. وی ضمن ضمن تبریک به فرماندار جدید اظهار کرد: بلندنظر از رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس است که ۲۵ ماه در جبهه حضور داشته و در دوران خدمت نیز همواره بدون نگاه جناحی با تلاش و پشتکار فعالیت و خدمت رسانی کردند.

ابوذر عطاپور فرماندار سابق جیرفت گفت: در سه سال گذشته ۶۰۲ پروژه عمرانی با اعتبار بالغ ۶۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک و دارایی در جیرفت اجرا شده است که برخی از آنها افتتاح و تعدادی آماده بهره برداری هستند لذا فرماندار جدید در هفته دولت و دهه فجر امسال دغدغه ای برای افتتاح ندارد. عطاپور اضافه کرد: ۳۰۷ پروژه از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری بی نظیر و کم نظیر بوده، اجرا شده است.وی حفظ آرامش شهرستان را اولویت اول خود در این سه سال اعلام کرد و افزود: اجازه ندادم که حواشی روی کارهایم تاثیر بگذارد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در مراسم معارفه سرپرست جدید فرمانداری جیرفت گفت: همه باید ضمن پرهیز از اینکه بر اختلافات متمرکز شوند، کمک کنیم مناطق مختلف توسعه یابند؛ در این زمینه فرماندار نیز باید قدرت اقناع سازی و سازماندهی منطقه را داشته باشد تا با استفاده از مجموعه اختیارات در شهرستان، کارها را پیش ببرد.

وی در ادامه با اشاره به فرآیند انتخاب فرماندار جدید شهرستان جیرفت اظهار داشت:  ۲۰ گزینه برای انتخاب تصدی پست فرمانداری جیرفت داشتیم اما انتخاب فرماندار تصمیم خودم بود، هر چند در این راه مشورت هم گرفتم.

استاندار کرمان تصریح کرد: فرماندار جدید جیرفت ضمن دریافت مشورت، از نظرات نخبگان در شهرستان استفاده کند و نیروهای انسانی فعال و پرانرژی را نیز به کار بگیرد و از نظرات مشورتی آنان در حوزه های مختلف استفاده کند.

وی گفت: فرصت مسئولیت کوتاه است و پذیرفته ایم که حرف مردم را بشنویم و برای آنان وقت بگذاریم؛ بنابراین باید اختلافات را کنار بگذاریم و از زمان انتخاب فرماندار همه کمک کنیم تا مردم از اعتلای منطقه نفع ببرند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه سرکشی به مردم و روستاها به همراه مدیران و کنترل اوضاع از دیگر وظایف فرماندار است بر ضرورت بسیج همه ظرفیت ها برای ایجاد همگرایی بیشتر و حل مشکلات تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به مشکل جاری شدن سیل و  ساخت سیل بند در جنوب استان کرمان طی اواخر سال گذشته گفت که جبران خسارت های این حادثه باید به صورت جدی در دستور کار باشد.

فداکار با بیان اینکه فرآیند توسعه را باید در سه بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری پیش ببریم اظهارداشت: صنعت نیاز جدی است و در کشاورزی باید الگوی کشت اصلاح شود؛ همچنین ظرفیت های گردشگری خوبی در کُنارصندل و دقیانوس وجود دارد و زیرساخت های گردشگری نیز باید تامین شود.

تصاویر: خسرو احسانی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =