. پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 58933 تاریخ انتشار : یکشنبه 29 خرداد 1401 | 10:44 ق.ظ

دیدار استاندار کرمان با رئیس و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان / تصاویر

دکتر فداکار استاندار کرمان و هیئت همراه به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی با رئیس و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان دیدار کرد 💠 به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان دکتر سعید برخوری رییس سازمان در دیدار استاندار کرمان با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در […]

دکتر فداکار استاندار کرمان و هیئت همراه به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی با رئیس و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان دیدار کرد

💠 به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان دکتر سعید برخوری رییس سازمان در دیدار استاندار کرمان با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در خصوص تغییر الگوی کشت در منطقه اظهار داشت : تغییر الگوی کشت یک کار اقتصادی هست و به لحاظ اینکه دغدغه اصلی کشاورز تامین منافع اقتصادی می باشد با روش های دستوری قابلیت اجرایی ندارد و طی ۴-۳ سال اخیر حداقل ۱۷ محصول جایگزین معرفی شده که از لحاظ اقتصادی موفق نشدند با محصولاتی نظیر سیب زمینی، پیاز و گوجه فرنگی رقابت نمایند.


💠 رئیس سازمان عنوان کرد : برای اجرای برنامه تغییر الگوی کشت بایستی برنامه ریزی به صورت ملی و با استفاده از اهرم هایی باشد که کشاورزان به صورت داوطلبانه میل و رغبتی به سمت تغییر الگوی کشت داشته باشند.
💠 دکتر برخوری کشاورزی قراردادی ،بیمه درآمد، ایجاد تشکل های قوی ، فراهم نمودن زیرساخت ها و رفع موانع و مشکلات توسعه صادرات محصولات کشاورزی را به عنوان مهمترین راه حل و برنامه های پیشنهادی این سازمان برای برون رفت از مشکلات بخش کشاورزی عنوان کرد.


💠 دکتر محمد مهدی فداکار استاندار کرمان ضمن خدا قوت به مجموعه جهاد کشاورزی و گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی بر ضرورت اصلاح الگوی کشت در جنوب کرمان تاکید کرد و افزود: تغییر الگوی کشت امر دستوری نیست و برای اصلاح هر رفتار اجتماعی در حوزه فرهنگی،اقتصادی سیاسی و …. نیاز به کار فرهنگی طولانی مدت و مقدمه سازی و بسترسازی لازم می باشد که میطلبد در بحث تغییر الگوی کشت در جنوب کرمان از ظرفیت کشت و صنعت ، دانشگاه جیرفت ، دانشگاه آزاد اسلامی،کشاورزان عمده و پیشرو ، معتمدین محلی و …. استفاده کرد.


💠 استاندار کرمان ضمن اعلام آمادگی جهت برگزاری نشست های تخصصی با کارشناسان سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت : در موضوعات مرتبط با بخش کشاورزی مطیع نظریات فنی و آماده همکاری همه جانبه با مجموعه سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هستم و معتقدم کارشناسان و متخصصین این سازمان به عنوان بهترین مشاور برای ارائه نظریات فنی در بخش کشاورزی هستند.


💠 سید بهروز حسینی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان عنوان کرد : در هر جامعه ای مردم به امنیت ، عدالت و آسایش نیازمند می باشند که مقوله امنیت بسیار گسترده و شامل امنیت اقتصادی، سیاسی، معنوی ، غذایی و …. می باشد که این امنیت زمانی محقق می گردد که همگی آنها در کنار یکدیگر فراهم شوند.
💠 حجت الاسلام سید بهروز حسینی زاده افزود: اقتدار هر کشور به اقتصاد و امنیت غذایی آن کشور وابسته می‌باشد و جنوب کرمان به عنوان قطب کشاورزی بایستی در کنار امنیت از عدالت اعم از عدالت اقتصادی، اجتماعی و… بهره مند باشد تا مردم آسایش لازم را احساس نمایند.


💠 دکتر ذبیح الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبراباد در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح برنامه ها و همکاری های مجلس در خصوص حمایت از بخش کشاورزی، بالاخص در زمینه پیگیری موضوع کشاورزی قراردادی، لغو ممنوعیت صادرات سیب زمینی پیاز گوجه فرنگی ، خرید تضمینی محصولات و… اظهار داشت: جنوب کرمان از لحاظ سطح کشاورزی جلوتر از بقیه و به عنوان پایلوت کشور مطرح می باشد که این پیشرفت کشاورزی منطقه مدیون زحمات و ابتکار عمل متخصصین و کارشناسان بخش کشاورزی جنوب کرمان می باشد.

تصاویر: خسرو احسانی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 14 =