نشست خبری رئیس دادگستری و دادستان عنبرآباد با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل ، عصر امروز به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه، رئیس دادگستری و دادستان عنبرآباد با اصحاب رسانه و فعالین مجازی در دادگستری دیدار کردند.

در این دیدار رییس دادگستری عنبرآباد داوریان ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و پاسداشت سالروز شهادت دکتر بهشتی گفت: این هفته فرصتی است تا اهمیت، سختی و خدمات دستگاه قضایی تبیین شود.

وی افزود: همه باید تلاش کنیم با تبیین شخصیت دکتر شهید بهشتی، از مظلومیت این شخصیت عظیم انقلاب کم کنیم.

ایشان با بیان اینکه دستگاه قضایی خود را در برابر افکار عمومی پاسخگو می داند عنوان کرد: در اسناد بالادستی به ویژه سند تعالی دادگستری که نقشه راه است تاکید شده از ظرفیت مردمی و نخبگانی استقاده شود لذا شنیدن نقدها، پیشنهادات افرادی که صاحب اندیشه هستند در دستور کار است.

داوریان گفت: در سال ۱۴۰۰ قریب به ۱۸ هزار پرونده به دادگستری وارد شده که ۳۵۰۰ پرونده در شورای اختلاف بوده که با ۷ نیروی قضایی، ۱۷ هزار پرونده مختومه شده است یعنی هر قاضی ۲۰۰۰ پرونده.

ایشان افزود: در جریان دولت الکترونیک در سال گذشته ۹۲ درصد ابلاغ ها بصورت الکترونیکی صادر شده و ۸ درصد بصورت دستی و سنتی است.

ایشان با بیان اینکه کمترین میزان شکایات و گلایمندی را در استان داریم گفت: در حوزه برنامه های پیشگیرانه رتبه چهارم در استان را کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت مصلحین، ریش سفیدان و متنفذین برای حل مشکلات استفاده شده است گفت: برای کاهش جرائم خشن آنی و لحظه ای برنامه هایی باید در دست اقدام بگیرد و این همکاری همگی را می طلبد.

ایشان عنوان کرد: در راستای تکریم ارباب رجوع، ساختمان جدید دادگستری شهرستان تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و دادسرا از دادگاه تفکیک خواهد شد.

ایشان با بیان اینکه در عنبرآباد زندانی از بابت پرداخت مهریه نداریم خاطرنشان کرد: در جریان برگزاری جشن های گلریزان برای زندانیان جرائم غیرعمد که با سیل مهربانی و کمک مردم عزیز عنبرآباد همراه بود، امسال بیش از ۵ میلیارد ریال کمک نقدی جمع شد و تا کنون ۴ زندانی آزاد شده و ۵ نفر دیگر آزاد خواهد شد.

رییس دادگستری عنبرآباد گفت: در سال ۱۴۰۱ تلاش داریم آگاهی حقوقی و قضایی مردم بالا برود چراکه بسیاری از مشکلات بعلت عدم دانش کافی در این زمینه است در این راستا قضات، وکلا و کارشناسان در جمع مردم و در مساجد بیشتر حاضر خواهند شد.

ایشان افزود: در بحث تولید و اشتغال که مورد نظر مقام معظم رهبری است هیچ کارخانه و کارگاه تولیدی در شهرستان تعطیل نشده و برخی اتحادیه ها مانند فروشگاه تعاونی مصرف فرهنگیان شروع به کار کردند.

به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه سلیمانی دادستان عنبرآباد در جمع اصحاب رسانه و فعالان مجازی ضمن تبریک این هفته گفت: با تلاش همکاران در دادگستری و نیروی انتظامی در بحث جرائم خشن ۶۶ درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشتیم و در این رابطه ۱۰ نفر دستگیری قاتل داشتیم.

وی افزود: طی عملیات های مختلف، ۷۱ قبضه سلاح جنگی و ۷۵ قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد.ایشان در بحث تیراندازی های شبانه در عروسی ها گفت: این مشکل فرهنگی است که طی جلسات متعدد با تالارها و صاحبان مجالس ایشان توجیه شدند و در سال گذشته بیش از ۲۰ فقره افراد بازداشت شده اند.

سلیمانی گفت: در بحث فروش مواد مخدر ۱۲۰ نفر شناسایی و دستگیر و ۱۰ محل فروش مواد پلمپ و درخواست ضبط اموال شده است. وی افزود: در سه ماهه اول امسال تعداد ۴۴ نفر معتاد به کمپ ترک اعتیاد جهت ترک اجباری معرفی شده اند.

ایشان عنوان کرد: در مسیر صیانت از بیت المال، ۵۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده و در اختیار دولت قرار گرفته است.

دادستان عنبرآباد افزود: در خصوص رفع موانع تولید در برخی معادن، طی جلسات متعدد، فعالیت معادن از سر گرفته شد و مشکلات فعالیت معدن کرور نیز بر طرف شده و فاز اول افتتاح و فاز دوم در حال شروع شدن است.

وی گفت: در بحث پیشگیری از وقوع جرم با آسیب شناسی، از ۸ فقره سرقت به یک فقره کاهش پیدا کرده است که در این باب ۴۵ درصد کاهش داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری کارگروه های تخصصی در مورد جرائم، از همه ظرفیت های نخبگان استفاده خواهد شد. وی افزود: اورژانس قضایی در کلانتری راه اندازی شده و پرونده های با قابلیت صلح و سازش به آن ارجاع می شود.

ایشان افزود: در جرائم خشن و امنیتی با افراد سلب کننده آرامش مردم طبق مقررات برخورد خواهد شد. وی با تشکر از اصحاب رسانه و فعالان مجازی گفت: نقدها را می پذیریم ولی مطالبه گری نباید با تهمت و شایعه پراکنی ادغام شود‌.

لازم به توضیح است، به مناسبت سالروز شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانشان یکم تا ۷ تیر، به عنوان هفته قوه قضائیه نام‌گذاری شده‌است.