. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 59434 تاریخ انتشار : جمعه 3 تیر 1401 | 22:00 ب.ظ

امام جمعه جیرفت: آثار و زندگی‌نامه شهید بهشتی در روند زندگی جوانان ما اثرگذاری بسیاری دارد / تصاویر نمازجمعه

به گزارش کنارصندل و به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۳ تیر ماه حجت الاسلام «میثم تارم» در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن توصیه به رعایت تقوایی الهی، گفت: تولید عمل صالح برگرفته از ایمان مردم و مومنین است. امام جمعه جیرفت با اشاره به این که ایمان و عمل صالح دارای […]

به گزارش کنارصندل و به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۳ تیر ماه حجت الاسلام «میثم تارم» در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن توصیه به رعایت تقوایی الهی، گفت: تولید عمل صالح برگرفته از ایمان مردم و مومنین است.

امام جمعه جیرفت با اشاره به این که ایمان و عمل صالح دارای آثار و فواید فراوانی برای جامعه است، خاطرنشان کرد: از آثار عمل صالح این است که انسان در مسیر هدایت و رشد که سرانجام آن عاقبت بخیری و سعادت است قرار می گیرد.

وی بیان کرد: محبوب انسان مومن دارای عمل صالح، خداوند تبارک و تعالی است و خداوند او را از ظلمات، تاریکی ها و بن بست ها به سمت نور خارج می کند.

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: خداوند به انسان های مومن با عمل صالح براساس اعمالی که انجام می دهند حیات پاک و طیبه قرار داده و آنها را از ظلم و نقص دور می کند.

خطیب جمعه جیرفت با بیان این مطلب که انسان مؤمن و دارای عمل صالح خداوند را محبوب خود می داند، عنوان کرد: خداوند محبت و دوستی خلق خود را به انسان های مومن عطا می کند.

وی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: شهید بهشتی همچون خاری در چشم دشمنان انقلاب اسلامی بود و به تعبیر حضرت امام خمینی (ره)، این شهید گرامی یک امّت بود.

حجت الاسلام تارم با اشاره به این که نقش شهید بهشتی در انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: این شهید والا مقام مدیری مدبر و متفکری همراه با تهذیب و تعهد بود.

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: جوانان ما باید آثار و زندگی‌نامه و کتاب‌های شهید بهشتی را مطالعه کنند زیرا در روند زندگی جوانان ما اثرگذاری بسیاری دارد.

همچنین حسین سلامی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت پیش از خطبه های نماز جمعه گزارشی از مجموعه اقدامات دادگستری جیرفت را در سال ۱۴۰۱_۱۴۰۰ به محضر شریف مردم جیرفت ارائه نمود.

دادستان و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان در سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء هفتم تیر به ویژه سید و سالار شهداء انقلاب آیت الله دکتر بهشتی، به بیان آماری از میزان پرونده های مختومه در محاکم دادگستری و شوراهای حل اختلاف، و نیز عملکرد شورای حفظ حقوق بیت المال و کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در شهرستان پرداخت. وی همچنین با ارائه گزارشی از فعالیتها و اقدامات دادگستری در خصوص کشف اختلاس در بعضی از ادارات طی سال گذشته، بر این نکته تأکید نمود که قوه قضائیه به عنوان پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی مردم همه توان خود را برای احقاق حق مظلومان، تحقق عدالت در جامعه و نظارت بر حسن اجرای قوانین به کار خواهد بست

لازم به ذکر است امروز در نماز جمعه جیرفت رمضان حقانی رئیس دادگاه کیفری یک شهرستان و حسین سلامی دادستان عمومی و انقلاب ،هادی حسین زاده دادستان نظامی با مردم متدین و نمازگزار دیدار کردند و ضمن پاسخ به مشکلات و سوالات حقوقی و قضایی آنان، ارشادات و دستورات لازم را صادر کردند

تصاویر: خسرو احسانی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سیزده =