. چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 59516 تاریخ انتشار : شنبه 4 تیر 1401 | 11:14 ق.ظ

عضو نظام مهندسی استان کرمان به بهانه روز جهانی زنان مهندس خواستار تشویق بیشتر رشد زنان در بخش مهندسی شد

عضو نظام مهندسی استان کرمان به بهانه روز جهانی زنان مهندس خواستار تشویق بیشتر رشد زنان در بخش مهندسی شد. به گزارش کنارصندل، خانم مهندس مریم جلالی پور در تشریح روز جهانی زنان مهندس اظهار داشت: دوم تیر ماه برابر با ۲۳ ژوئن به عنوان روز جهانی زنان مهندس نامگذاری شده که انجمن‌های جهانی مختلف […]

عضو نظام مهندسی استان کرمان به بهانه روز جهانی زنان مهندس خواستار تشویق بیشتر رشد زنان در بخش مهندسی شد.

به گزارش کنارصندل، خانم مهندس مریم جلالی پور در تشریح روز جهانی زنان مهندس اظهار داشت: دوم تیر ماه برابر با ۲۳ ژوئن به عنوان روز جهانی زنان مهندس نامگذاری شده که انجمن‌های جهانی مختلف در حمایت از زنان در این روز به مسئله اهمیت برابری شغلی بین مردان و زنان می‌پردازند.


کارشناس ارشد معماری تصریح کرد: روز جهانی زنان در مهندسی برای اولین بار در بریتانیا در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۴ توسط انجمن مهندسی زنان (WES) به مناسبت جشن نود و پنجمین سالگرد آن راه اندازی شد.


مهندس جلالی پور افزود: از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۱۴ این روز در سال‌های بعد بسیار رشد کرد تا جایی که در سال ۲۰۱۶ حمایت یونسکو را دریافت کرد.


عضو نظام مهندسی استان کرمان با بیان اینکه در سال ۲۰۱۷ به دلیل علاقه و اشتیاق بین‌المللی، روز جهانی زنان مهندس برای اولین بار بین‌المللی شد، هدف این روز را تشویق رشد زنان در بخش مهندسی برشمرد.


مهندس جلالی پور ادامه داد: در این روز دستاوردهای برجسته زنان مهندس در سراسر جهان را جشن می گیرند.


کارشناس ارشد معماری تاریخچه مهندسی زنان را در کار های مهندسی به دوران جنگ جهانی اول دانست و گفت: همه سازمان های مهندسی دولتی، آموزشی، نهادی و شرکتی تشویق می شوند تا رویدادهایی را برای حمایت از این روز برگزار کنند.


مهندس جلالی پور به تشریح بیشتر اهداف بزرگداشت این روز پرداخت و خاطرنشان کرد: هدف دیگر این روز ترسیم مساوی استفاده از زنان و مردان مهندس در چشم انداز آینده مهندسی بوده تا بتوانیم با هم به رشد و توسعه ادامه دهیم.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 1 =