. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 59549 تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 تیر 1401 | 16:11 ب.ظ

مدیرعامل گل گهر

بیش از ۲۲ هزار نفر در منطقه گل گهر و بیش از ۶ هزار نفر در شرکت گهر زمین مشغول به کار هستند.

به گزارش کنارصندل مراسم بهره برداری رسمی از خط ۳ کارخانه کنسانتره شرکت سنگ آهن گهرزمین صبح امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، امام جمعه سیرجان، استاندار کرمان، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولین استانی و شهرستانی در سالن همایش گهرزمین برگزار شد. مدیرعامل گهرزمین: استانداران […]

به گزارش کنارصندل مراسم بهره برداری رسمی از خط ۳ کارخانه کنسانتره شرکت سنگ آهن گهرزمین صبح امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، امام جمعه سیرجان، استاندار کرمان، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولین استانی و شهرستانی در سالن همایش گهرزمین برگزار شد.

مدیرعامل گهرزمین: استانداران با اختیارات در شورای تامین و شورای معادن باید مناطق واکاوی نشده را به شرکت های پرتوان واگذار کنند نه افراد دلال.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین ضمن خوش آمد گویی به مدعوین حاضر در این مراسم گفت: در منطقه سیرجان هرروز یک افتتاح یا کلنگ زنی داریم و منطقه گل گهر با عظمتی فوق العاده ۴۰ درصد پشتیبانی از فولاد کشور را در اختیار دارد که بیش از ۲۲ هزار نفر در منطقه گل گهر و بیش از ۶ هزار نفر در شرکت گهر زمین مشغول به کار هستند.
محمد فلاح افزود: کارگران در شرایط بد آب و هوایی و وضعیت نامناسب زیست محیطی در گودهای معدنی فعالیت می کنند که سنگینی هوا در این مناطق سبب تنگی نفس می شود و فعالیت در این شرایط دشوار است.
وی تصریح کرد: بیشترین درآمد استان کرمان طی سال های گذشته از حوزه کشاورزی بوده و پسته که محصول اول استان کرمان است، سال گذشته و امسال  دچار خسارت شد؛ سال آینده نیز ۸۰ درصد محصول را نخواهیم داشت لذا نیاز به حضور شخصیت های نخست کشور در شهرستان سیرجان وجود داشت.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین گفت: همچنین شرایط بد آب و هوایی و مشکلات خرید ماشین آلات، بهره برداری از کارخانه های منطقه گل گهر را دشوار کرده است.
وی تصریح کرد: مدیران مجموعه گل گهر یک هزار میلیارد تومان از پیش پرداخت کردند و طلسم استفاده از آب دریا را شکستند که اگر پشتیبانی استاندار وقت کرمان و پرداخت های گل گهر نبود این آب امروز به سیرجان نیامده بود.
فلاح افزود: انجام پروژه انتقال آب یک طلسم بود اما انتقال آن به کویر قلب رهبری را خوشحال کرد، اگر این کار ادامه یابد مشکلات خشکسالی در استان فوق العاده کاهش می یابد و فاتحه خشکسالی خوانده خواهد شد.
وی با بیان اینکه چرا تمام معدن شماره سه به گهرزمین واگذار نشده اظهارداشت: اگر تولید گهرزمین ادامه نیابد در آینده نه چندان دور تولید آن به ۵۰ درصد می رسد و ۵۰ درصد تولید می خوابد؛ در این صورت خسارتی به صنعت فولاد کشور وارد می شود لذا نگذاریم سنگ از منطقه بیرون برود، نگذاریم تولید راکد شود.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین گفت: عمر کارخانجات به جای ۱۰ سال باید به ۳۰ سال برسد؛ چرا ما بیش از ۲ میلیون تن گندله بر زمین داریم و در کشور این آمار هشت میلیون تن است اما مشتری ندارد؟
وی ابراز داشت: چرا تامین ماشین آلات معدنی در شرایط تحریمی باید قطعه قطعه به کشور وارد شود و زمان ترخیص جنازه تحویل بگیریم؟
فلاح بیان کرد: چرا پهنه جیرفت در طول و عرض وسیع مطالعه شده و دنبال حفاری آن نیستیم؟ آماده دسترسی به این توده ها و جبران بیکاری ناشی از بین رفتن محصولات کشاورزی استان کرمان را داشته باشیم و با این کار اشتغال در جنوب کرمان را ایجاد کنیم.
وی افزود: چقدر در انتقال جمعیت کار به سواحل دریای عمان وقت گذاشیم؟ چرا محلی برای دپو و حوضچه باطله فولاد در منطقه گل گهر نداریم؟، چرا مشکلات مانع رشد کارآفرینی بیشتر شده است؟.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین ادامه داد: چرا ۴۲ مگاوات برق مورد نیاز ما به ۲٫۵ مگاوات تقلیل یافته و بسیاری از کارخانه ها را برای نداشتن برق تعطیل کردیم یا در احداث نیروگاه کمتر موفق بودیم؟
وی افزود: استانداران با اختیارات در شورای تامین و شورای معادن باید مناطق واکاوی نشده را به شرکت های پرتوان واگذار کنند نه افراد دلال.
فلاح تصریح کرد: شرایطی گذاشته شود که بااستعدادها پای کار بیایند تا در آینده اشتغالزایی خوبی ایجاد شود  اجرای این پروژه برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم اشتغالزایی می کند.
خبرنگار : آزیتا لشکری نژاد

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 6 =