۶۷ درصد کل وصولی مطالبات در بخش حقوق دولتی معادن از استان کرمان بود.


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ


به گزارش کنار صندل شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس در این مراسم گفت: ۲۵ درصد اقتصاد کشور در مجموعه وزارت صمت است و خیلی ها نمی دانند حجم کار این وزارتخانه چقدر زیاد است.
وی بیان کرد: ۶۷ درصد کل وصولی مطالبات در بخش حقوق دولتی معادن از استان کرمان بوده و ۳۳ درصد مابقی متعلق به سایر استان های کشور است و باید ۶۵ درصد این پول به وزارت صمت برگشت داده شود و وزارتخانه برای تکمیل زیرساخت های آن استان هزینه کند اما حتی یک درصد آن به کرمان بازنگشته است.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرفتن اختیار تبصره ۵ از شورای معادن توسط معاونین وزیر صمت از فاطمی امین درخواست کرد با توجه به اینکه در ۱۰ کیلومتری گهرزمین آب خوردن ندارند و برای رفع برخی از مشکلات استان، دوباره اختیار تبصره ۵ را به استاندار دهید.
حسن پور افزود: خودروسازهای داخلی و خارجی در این شهر یک درصد خدمات پس از فروش ندارند و گورستانی از خودروها که سرمایه مملکت هستند در اینجا دپو شده اند و بعضی از پیمانکاران با افزایش غیرکارشناسی ۵۷ درصدی حقوق کارگر و انتظار تولید محصول با قیمت سه سال از آنها، به روز سیاه نشاندند.
طبق اعلام نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ۵۴۰۰ توده معدنی در استان کرمان بلاتکلیف است و اگر دستور شروع آن را بدهید انقلاب معدنی رخ خواهد داد.
وی خاطرنشان کرد: ۴۷۸ معدن فعال داریم و ۲۲ معدن را نیز برخی در اختیار دارند و دارند کاسبی می کنند. باید به داد معادن این خطه برسید.
به اعتقاد او خام فروشی اصلی ترین فاکتور در استان است و این استان ظرفیت احداث کود کشاورزی (تبدیل دود گوگرد به آمونیوم) را دارد و به جای واردات می تواند این محصول را صادر کند


حجت الاسلام  و المسلمین سیدمحمود حسینی امام جمعه سیرجان نیز با اشاره به لزوم توجه به ظرفیت های معدنی و صنعتی منطقه گل گهر افزود: باید به جوانان این مرزوبوم افتخار کنیم که با دانش فنی خود در اوج تحریم ها به قله افتخار رسیدیم و با تکیه بر توان بومی بیشتر تجهیزات این کارخانه از تولیدات داخلی تامین شده و در مقایسه با کارخانه‌های مشابه به میزان ۷۵ درصد از توان و ظرفیت داخلی بهره برده است.

سرپرست فرمانداری سیرجان: از تلاش و همت متخصصان و کارگران گهرزمین تشکر می کنم
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان ضمن قدردانی از تلاش و همت متخصصان و کارگران زحمتکش منطقه گل گهر بویژه شرکت سنگ آهن گهرزمین، گفت: این شرکت در راستای نیل به اهداف برنامه های توسعه ای خود، بهره برداری از خط سوم تولید کنستانتره با ظرفیت ۲ میلیون تن به صورت رسمی با حضور وزیر صمت به بهره برداری رسید.
وی افزود: برای اجرای این طرح بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
خبرنگار :  آزیتا لشکری نژاد