شکرالهی: با استان شدن جنوب موافقم اما مرکزیت توسط کارشناسان و براساس، پتانسیل ها انتخاب شود


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل ، عصر امروز ٢٠ تیرماه، مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان کهنوج با حضور منصور شکرالهی نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، دکتر جلالی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان، ائمه جمعه جنوب استان کرمان و جمعی از مسئولین و مردم شریف جنوب کرمان در محل سالن سینما شوباد کهنوج برگزار گردید.

🔻در این مراسم وحدت عیدی فرماندار سابق شهرستان کهنوج تودیع و اصغر سنجری به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی گردید.

منصور شکرالهی نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مراسم معارفه فرماندار کهنوج درباره اتفاقات اخیر استقلال جنوب کرمان بیان کرد: یکی از مطالبات تاریخی و به حق مردم استان شدن جنوب است یعنی خواسته مردم و نخبگان ما بر این است ظرفیت های که در جنوب استان کرمان هست استحقاق استان شدن را دارد.


نماینده مجلس تصریح کرد: ظرفیت های خدادادی از جمله معادن، کشاورزی و صنعت، سالانه ۴/۵ میلیون تن تولیدات محصولات کشاورزی ماست که در اصل موضوع هیچ کدام از مردم مخالف بر استقلال جنوب نیستند.
دکتر شکراللهی بیان کرد: شخص بنده هم از روز اول در مجلس شورای اسلامی و مسئولینی که در مرکز بودند در بحث استان شدن جنوب پیگیری کردیم و در دیداری که با رئیس جمهور هم داشتیم مفصل بحث کردیم.
نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای استان بودن یک سری شاخص ها لازم است و من گفتم ما باید با رعایت انصاف و کار کارشناسی موافق هستیم جنوب استان مستقل شود.
شکرالهی با بیان شاخص ها اسنان شدن افزود: جمعیت ، زمین ، وسعت ، پدافند غیر عامل ، تهدیدات ، گسل ، نزدیکی به دریا از جمله شاخص هاست.


شکرالهی تصریح کرد: در اسناد تاریخی که مطالعه بکنید ما جز پس کرانه مکران هستیم و طی نامه که برای رئیس جمهور هم نوشتم رودبار و قلعه گنج ما جز پس کرانه مکران محسوب می شود.


وی بیان کرد: از نظر توسعه اقتصادی و توسعه پایدار جنوب کرمان ظرفیت بسیار بالایی را دارد
نماینده مردم پنج گنج جنوب کرمان درخصوص مرکزیت استان بیان داشت: برای مرکزیت شاخص ها و پارامتر ها دیده شوند بعد تصمیم بگیریم که مرکزیت کجا باشد.
شکرالهی خاطر نشان کرد: ما مخالف با استقلال جنوب نیستم همه مردم و نخبگان هم مخالفتی ندارند منتها باید شاخص ها و تراز ها رعایت شود.


وی بیان کرد: من اهل حرکات احساساتی و پوپولیستی نیستم اصولا قضات کم حرف میزنند ولی عملگرا هستند
شکرالهی تصریح کرد: ما در مسیر انقلاب و فرمایشات حضرت آقا حرکت میکنیم و هیچ وقت احساساتی صحبت نمیکنیم و احساساتی هم تصمیم نمیگیریم ولی از حقوق شما مردم دفاع خواهم کرد و کوتاهی هم نخواهم کرد و عده ای هم دنبال این هستند که این فرصت تاریخی را از ما بگیرند همه مردم جنوب استان باید وحدت و انسجام داشته باشیم.


این نماینده مجلس ضمن گلایه از مدیران کل تصریح کرد: من از ادارات کل گله دارم و همیشه به وزرا ، استاندار و مدیران کل هم گفتم که در جذب نیروها و در جذب اعتبارات رعایت انصاف و عدالت نبوده است و از مدیران کل میخواهم آمار جذب نیروی های پنج شهرستان را گزارش کنند و پاسخ دهند.


ایشان ضمن توصیه به رعایت وحدت و انسجام مردم جنوب کرمان خاطر نشان کرد: اگر خدای ناکرده این وحدت و انسجام در بین ما رعایت نشود حتما این فرصت تاریخی را از ما خواهند گرفت و به همه نخبگان ، روحانیت عزیز همه با وحدت و انسجام با یک صدا حرکت کنیم.
شکرالهی در خصوص صحبت های نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: من با جناب آقای حسن پور خیلی دوست صمیمی و همکار هستیم اما خدمت ایشان عرض میکنم توسعه سیرجان بر اساس معادن است و معادن هم بیست الی سی سال بیشتر عمر نمیکنند ولی توسعه جنوب ما کشاورزی و بر پایه کشاورزی است و ظرفیت بسیار بالا و تاریخ کهن ما جنوب کرمان استحقاق استان شدن را دارد و به شما هم اعلام میکنم سیرجان به جنوب بپیوندد.

تصاویر: خسرو احسانی