امام جمعه عنبرآباد: عدم وجود شغل مناسب، موجب پیچیده شدن مشکل ازدواج شده است


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی و به دنبال سلسله مباحث با موضوع ازدواج آسان گفت: یکی از موانع بر سر راه ازدواج جوانان موانع اقتصادی است مثل نبود یا کمبود شغل مناسب با توجه به این‌که داشتن شغل مناسب برای ازدواج را لازم می‌دانیم جوان ما بدون این‌که شغل مناسب و آبرومند داشته باشد نمی‌تواند برای ازدواج اقدام کند.

وی افزود: متأسفانه در شرایط فعلی برای همه جوانان شغل مناسب وجود ندارد و همین مسئله به پیچیده شدن مشکل ازدواج کمک می‌کند.

ایشان دومین مانع ازدواج را نداشتن مسکن مناسب برشمرد و افزود: در حال حاضر وضعیت مسکن مناسب نیست غیرعادی است بطوری که نمی‌شود با اتکاء به دریافت یک حقوق معمولی امیدوار بود که بعد از گذشت چندین سال از زندگی موفق به خرید مسکن شد منتهی با وجود این مشکل باید فرهنگ‌سازی کنیم نمونه‌های عملی از ازدواج آسان جوان‌ها را به تصویر بکشیم و معرفی کنیم و کمک بکنیم به ممکن بودن ازدواج آسان.

وی ابراز داشت: مانع دیگر ازدواج نداشتن جهیزیه مناسب است خیلی از خانواده‌ها هستند به‌خاطر عدم توانایی در جهیزیه آن هم جهاز گران‌قیمت خواستگاران را رد می‌کنند درحالی‌که می‌شود سطح توقعات را پائین آورد و کمی تفاهم و تعامل کرد و زمینه ازدواج آسان را ایجاد کرد.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به ۲۴ ذی‌الحجه روز مباهله گفت: یکی از سندهای حقانیت اسلام و ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام همین واقعه مباهله است.

حجت الاسلام بامری بیان داشت:در روز مباهله، توحید، نبوت و امامت در کامل‌ترین چهره‌ها جلوه کرده‌است و حقیقت ناب و نورانی خودش را نشان داده است.

وی همچنین با گرامیداشت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی در تهران گفت: به برکت انقلاب اسلامی، آئین عبادی‌سیاسی جمعه امروز در قریب به نهصد پایگاه در جای‌جای این کشور اسلامی برگزار می‌شود و از معجزات انقلاب اسلامی نماز جمعه است که الحمدلله برکات بسیار زیادی برای جامعه و کشور ما داشته‌است.

حجت الاسلام بامری افزود: نمازجمعه تجلی اسلام اجتماعی، پشتوانه استمرار حاکمیت حق، تقویت‌کننده جبهه حق و عدالت و تبلور پیوند جمهوریت و اسلامیت است.

خطیب جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: نماز جمعه در هر هفت روز یک‌بار ارکان واقعی و اقتدار اسلام را به نمایش می‌گذارد، نمازجمعه معنویت اسلام را و بنیان مرصوص و انسجام صفوف اهل اسلام و تقوا و بصیرت اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: آگاهی‌بخشی به مردم در زمینه معارف اسلامی و رویداد های مهم اجتماعی و سیاسی از رهگذر این آئین است نماز جمعه، موجب هم‌ بستگی و انسجام هرچه بیشتر در میان مسلمین می‌شود و اتفاقاً دشمن از همین انسجام و اتحاد مسلمین وحشت و هراس دارد.ایشان با تشکر از حضور همیشگی و انقلابی مردم بصیر عنبراباد در سنگر نماز جمعه گفت: نمازجمعه همیشه میعادگاه مسلمانان برای تصمیم‌گیری در امور حل مشکلات پیگیری امور و مرکزی برای تجمع نیروها جهت مقابله با خطراتی که مسلمانان را تهدید می‌کرده بوده‌است.

وی با اشاره به سالروز آغاز عملیات غرورآفرین مرصاد گفت: عملیات مرصاد نماد اتحاد و همدلی پیش‌برنده ارتش و سپاه و بسیج و عشایر و گروه‌های مردمی است و اتحاد و همدلی آن‌چیزی است که امروز ما بیشتر از هر چیزی به آن نیاز داریم.

وی گفت: برگزاری اعیاد غدیریه چند تا پیام دارد اول این‌که کار را باید به مردم سپرد مردم باید وارد میدان بشوند دوم این‌که باید بین مراسم سوگواری و جشن موازنه منطقی برقرار کرد خیلی از تحلیل‌های غلط را عده‌ای به خورد جامعه می‌دهند و به‌دنبال تلقین این تصورند که مردم ایران را ماتم‌زده جلوه بدهند اما اعیاد غدیر امسال و فراخوان اخیر در غدیر و اجابت مردم نشان داد جبهه فرهنگی انقلاب در کنار مراسم و تجمعات پربرکت و انسان‌ساز محرم و صفر و فاطمیه و راه‌پیمایی میلیونی اربعین می‌تواند صدها هزار بلکه چند میلیون انسان را برای چهار ساعت به خیابان‌ها بیاورند این همایش بزرگ در مرکز کشور و تجمعات و همایش‌های مردمی در جای‌جای کشور در روز غدیر خط بطلانی بر همه آن ادعاها است.

ایشان عنوان کرد: با توجه به فصل تابستان و اوج گرما یکی از موضوعات حیاتی برای جامعه ما اصلاح الگوی مصرف است، الگوی اصلاح الگوی مصرف یعنی نهادینه کردن روش صحیح و مناسب استفاده از منابع مادی و غیرمادی به‌طوری‌که باعث ارتقاء شاخص‌های زندگی مردم و کاهش هزینه‌ها بشود لازم است‌.

وی افزود: مردم عزیز و بزرگوار که همیشه همراه و همگام بودن و اهل رعایت و مراعات بوده اند، در این فصل گرما با توجه به خشکسالی‌ها و گرمای هوا می‌طلبد نسبت به مدیریت در مصرف برق و آب اهتمام لازم را داشته‌باشیم و به ساعات اوج مصرف دقت بکنیم و از وسایل پرمصرف استفاده نشود و خدای‌ناکرده وضعیت تبدیل به بحران نشود و بتوانیم با کمترین مشکل از این وضعیت هم ان‌شاءالله عبور بکنیم.

ایشان گفت: با توجه به این‌که مجدداً در حال افزایش مبتلایان به کرونا در کشور هستیم لازم است مردم عزیز در جهت مراقبت و محافظت و حفظ سلامتی خود و خانواده‌های خود و جامعه اصول بهداشتی و مراقبت‌های لازم را رعایت بکنیم.