. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 61043 تاریخ انتشار : شنبه 1 مرداد 1401 | 14:20 ب.ظ

رئیس دادگستری جیرفت: از ابزار هنر برای کاهش آسیب های اجتماعی بهره ببرید

به گزارش کنارصندل ، در نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ، اعضای دبیرخانه جشنواره تاتر خیابانی استان کرمان با رئیس دادگستری شهرستان جیرفت بر استفاده از ظرفیت بی بدیل هنر و هنرمندان برای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید شد . رئیس دادگستری شهرستان جیرفت ، در این نشست با ابراز خرسندی […]

به گزارش کنارصندل ، در نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ، اعضای دبیرخانه جشنواره تاتر خیابانی استان کرمان با رئیس دادگستری شهرستان جیرفت بر استفاده از ظرفیت بی بدیل هنر و هنرمندان برای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید شد .

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت ، در این نشست با ابراز خرسندی از دغدغه مندی اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه خاطر نشان کرد: ترویج رفتارهای مطلوب جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید یکی از برنامه های اساسی این جشنواره باشد .

اصغر ستایی مختاری بااشاره به تاثیرگذاری هنر بالاخص تئاتر در بین آحاد جامعه گفت: پذیرش رفتارهای مطلوب در جامعه باید در قالب پیام‌های فرهنگی و هنری باشد تا برای مردم باورپذیر شود. آثار فرهنگی با محتوای رفتارهای مطلوب جامعه، برای مخاطب جذاب تر است و باید از همین زبان برای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کرد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان نیز در این نشست با تشکر از دغدغه مندی دستگاه قضایی شهرستان جیرفت در بحث کاهش آسیب های اجتماعی و همکاری با اصحاب فرهنگ و هنر گفت: هنرمندان بومی و موسسات فرهنگی جنوب استان کرمان در هر منطقه و شهرستان با توجه به مهمترین آسیب‌ها و معضلات، دست به تولیداتی زده‌اند به امید اینکه با این روایت فرهنگی و هنری ، راه‌حل‌های برون‌رفت از معضلات و آسیب های اجتماعی را به نمایش بگذارند

بهرام مسلمی مهنی با اشاره به اقدامات انجام شده و در دست انجام این اداره کل برای بحث کاهش آسیب های اجتماعی در جنوب استان کرمان یادآورشد : آسیب های اجتماعی موضوعی مهم و پیچیده است و پرداختن به مسئله آسیب های اجتماعی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که بایستی به جد به آن پرداخته شود و نقش فرهنگ و هنر در کاهش آسیب های اجتماعی جامعه بدیهی و روشن است و اداره کل فرهنگ و ارشاد جنوب با توجه به این مهم اقدامات مثمرثمری در این زمینه انجام داده است .

مدیر موسسه سفیران جنوب ، مجری جشنواره تاتر خیابانی استان کرمان در این نشست با تشکر از همراهی مجموعه دادگستری استان کرمان ، شهرستان جیرفت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب با این موسسه برای برگزاری جشنواره تاتر خیابانی استان کرمان ، اعلام کرد : با تشکل کارگروههای تخصصی جشنواره تاتر خیابانی استان ، استارت شروع به کار این جشنواره کلید زده شده و در روزهای ۲۰ الی ۲۲ مهرماه سال جاری شاهد برگزاری جشنواره ای در خور شان مردم استان بالاخص جنوب خواهیم بود .

سعید سالارگنجی با بیان لزوم ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره تاتر خیابانی کاهش آسیب های اجتماعی یادآور شد : ضرورت برگزاری این جشنواره فرهنگی و هنری در وهله اول استفاده از زبان هنر شاخص تئاتر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و در مقابل گسترش روحیه نشاط اجتماعی برای کاهش آثار آسیب های اجتماعی می باشد .

وی با بیان لزوم دغدغه مندی تمام مردم ، ادارات و سازمان های جنوب استان کرمان در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی ، بیان کرد: مسائل فرهنگی و اجتماعی باید ابتدا به مشارکت عمومی تبدیل شود وتنها با مشارکت عمومی می توان مسائل و معضلات جامعه را حل کرد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 13 =