رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان: دو رقم خرمای کلوته و مرداسنگ ، آمادگی میزبانی جشنواره ملی را دارند


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

🔻به گزارش کنارصندل، دکتر احمد پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در نشست با اهالی رسانه گفت: برنامه پژوهش محوری با دیدگاه آموزشی دارم و در انتصابات و انتخاب مدیران، بحث منطقه ای و سردسیری و گرمسیری بودن افراد از نظر من معنایی ندارد و از تمام ظرفیت های جنوب مخصوصا نیروهای جوان و متعهد استفاده خواهم کرد.

🔻وی افزود: اعتقاد و باور علمی ماست که محصولات جنوب سلامت و ایمنی غذایی وجود دارد و در بحث QR_cod به عنوان یک ملاک و گواهی سلامت این را به همگان نشان خواهیم داد ، که به نوعی باعث ایجاد نشان (برند) و هویت سازی در جنوب شده و در آینده بیشتر شاهد خواهیم بود.

🔻دکتر احمدپور بیان کرد: این طرح امسال ب صورت تشویقی اجرا شده و در آینده نزدیک به واسطه پایانه صادراتی و مباحث مربوط به آن، در جهت بهبود کیفیت و افزایش کمیت اجباری خواهد شد. بحث الگوی کشت در اولویت وزارت جهاد کشاورزی بوده و برای ما هم نیز اهمیت بیشتری دارد.

🔻رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تشریح کرد: الگوی کشت در سه محصولی که هرساله جنوب را به چالش می برد( پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی) را سعی داریم به صورت اجرایی درآوریم تا شاهد روند سینوسی قیمتها نباشیم و این مهم همکاری کشاورزان را می طلبد و از افراد باسابقه استفاده خواهیم کرد. در این موضوع پایانه صادراتی نیز با ایجاد قرارداد و قیمت گذاری محصولات به صورت اولیه یا ثابت، و شناور عمل می‌کند و علاوه بر آن مجموعا حتی برای محصولات سیفی نیز اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد.

🔻دکتر احمدپور گفت: امسال در کشت کلزا به صورت مشارکتی با وزارت جهاد کشاورزی همکاری‌ کردیم و ۵۷ تن، کلزا مرغوب توسط مرکز تحقیقات کشاورزی به عنوان یک محصول استراتژیک به دولت واگذار کردیم. حدود ده هکتار پایلوت سرشاخه کاری در مناطقی نظیر رمون و بهر آسمان و……انجام شده و به صورت کلی نیز در بحث گل و گیاه در سطح منطقه جنوب نیز، برای پیوندها هزینه شده و عملیاتی هم خواهد شد.

🔻وی افزود: حدود ۳۵۰۰۰ کشاورز بدهکار بانکی داریم که حدود ۱۸۰۰۰ مورد آن مربوط ب سال ۱۴۰۰ بوده و طبق بند «خ» پرداخت تسهیلات بانکی، سود و دیرکرد بانکی بخشوده و اصل وام ب صورت سه ساله تقسیط شده است.

🔻رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: بحث اعتبار مرمت قنوات، در سفر ریاست جمهوری لحاظ شده است و به صورت عام المنفعه خواهد بود.
چالش هزینه ای، گازرسانی به گلخانه ها مطرح است و طبق پیگیری که با استاندار داشتیم قول مساعدت برای کاهش هزینه تمام شده و پرداخت تسهیلات را داریم تا صرف جایگزینی آن با سوخت گازوئیل ، از قاچاق سوخت نیز جلوگیری شود.

🔻رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: منطقه آزاد کشاورزی، مطالعات آن انجام شده و در مراحل نهایی به سر می برد و طبق ۳۲ عنوان در سفر ریاست جمهوری مصوب شده است که تا اجرایی آن فاصله دوری وجود ندارد.

🔻وی افزود: دو رقم خرمای کلوته و مرداسنگ ، آمادگی میزبانی جشنواره به صورت ملی و در سطح درخور و شایسته جنوب هستیم و در جشنواره امسال که در مرداد ماه در بوشهر برگزار خواهد شد، به طور علنی اعلام خواهیم کرد. به نوعی معتقدیم رقم خرمای خاص در منطقه داریم و به گونه‌ای عمل خواهیم کرد تا شاهد جهش در بحث خرما باشیم.

🔻دکتر احمدپور گفت: صنایع تبدیلی و سورتینگ و…..در منطقه ضعیف هستیم و تا سال آینده ۴ آزمایشگاه مرجع و تخصصی در جیرفت خواهیم داشت در صورتی که مشابه آن در کشور تنها سه مورد ( هرمزگان، تهران و فارس) وجود دارد.
گزارش از: رضوان محمدی نسب