. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 61497 تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مرداد 1401 | 18:10 ب.ظ

قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا در جنوب کرمان تشکیل شد

صبح امروز با حضور مسلم مروجی فرد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، میثم یزدان‌پناه ابوسعیدی دبیر کمیسیون برنامه‌یزی هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، فرماندار جیرفت و جمعی از مسئولان ادارات و نهادها، قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا در جنوب کرمان تشکیل شد.  به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط […]

صبح امروز با حضور مسلم مروجی فرد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، میثم یزدان‌پناه ابوسعیدی دبیر کمیسیون برنامه‌یزی هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، فرماندار جیرفت و جمعی از مسئولان ادارات و نهادها، قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا در جنوب کرمان تشکیل شد. 

به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، مسلم مروجی فرد در جلسه تشکیل این قرارگاه با اشاره به اینکه قاچاق، پدیده شوم و مخربی است که صدمات فراوانی بر پیکر اقتصاد کشور وارد کرده است، اظهار داشت: به دلیل همجواری جنوب کرمان با استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، این منطقه همواره در معرض قاچاق کالا قرار دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، با بیان اینکه قاچاق کالا، ضمن نابودی تولید داخل باعث تاثیر منفی بر زندگی مردم می شود، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و تاکید مقام معظم رهبری در حوزه مبارزه با قاچاق کالا؛ مقابله و مبارزه با این پدیده شوم نیازمند همکاری و تلاش همه دستگاه های مربوطه است.

مروجی فرد تاکید کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با تشکیل تیم های بازرسی و اختصاص تجهیزات و ماشین آلات لازم برای گشت ها و حمل و نقل در جهت مبارزه با قاچاق کالا در میدان عمل حضوری فعال و موثر خواهد داشت.

وی بیان داشت: سوخت به عنوان یکی از کالاهایی که در جنوب کرمان بحث قاچاق آن مطرح است با افزایش قیمت آن توسط قاچاقچیان؛ برای مردم جذابیت ایجاد شده که این جذابیت و وسوسه توسط قاچاقچیان میل به قاچاق سوخت را در این منطقه افزایش داده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: برای جلوگیری از قاچاق سوخت نیز با برنامه ریزی انجام شده، فعالیت واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری در همه شهرستان ها رصد و متناسب با نیاز آنها سهمیه سوخت کاهش یافته است.

وی با اشاره به اهمیت سامانه تجارت، تصریح کرد: سامانه تجارت یکی از راه های مقابله با قاچاق کالا است که با این سامانه موجودی کالاها در هر منطقه رصد و از ورود کالاهای قاچاق به بازار جلوگیری  می شود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =