بهداشت فردی و شستن دست با آب و صابون ، هنگام مصرف مواد غذایی فراموش نشود


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

🔻به گزارش کنارصندل، مهندس دادخدا صادقی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در اواخر فصل تابستان و فصل پاییز در جوامعی که سطح بهداشت آب و غذا پایین است ، زمان مناسبی برای شیوع بیماری وبا و سایر بیماریهای گوارشی است لذا مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

🔻وی تصریح کرد: لازم است زائران و افرادی که قصد عزیمت به کشور عراق را دارند هم نکات بهداشتی را به طور ویژه مورد توجه قرار دهند.

🔻مهندس صادقی با اشاره به این که وبا بیماری خطرناکی است گفت: این بیماری از طریق آب و غذای آلوده به باکتری شیوع پیدا می کند لذا باید بهداشت محیط به طور کامل رعایت شود.

🔻معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: فرد مبتلا به بیماری وبا عامل آلودگی را از طریق مدفوع دفع می‌کند. مصرف آب، میوه و سبزی آلوده باعث ابتلای افراد به بیماری وبا می‌شود. به همین دلیل مردم باید بهداشت فردی و شستن دست با آب و صابون به خصوص هنگام مصرف مواد غذایی را نیز فراموش نکنند.

🔻مهندس صادقی افزود: مردم آب سالم، آب کلر زده و جوشانده را استفاده کنند و از خوردن میوه و سبزی های ضدعفونی نشده خودداری شود.

🔻وی گفت: هنگامیکه افراد با علائمی مانند اسهال شدید مواجه شدند لازم است بدون فوت وقت به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند چرا که در صورت عدم درمان فوری، می‌تواند به علت اسهال شدید و دفع آب و الکترولیت بدن، بشدت کشنده باشد.