. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 61824 تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مرداد 1401 | 07:20 ق.ظ

۲نفر تبعه بیگانه مبتلا به بیماری وبا در جنوب کرمان شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند

🔻 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از شناسایی ۲ نفر تبعه بیگانه (افاغنه) مبتلا به بیماری وبا در جنوب کرمان خبر داد و گفت: این اتباع افاغنه در شهرستان های رودبارجنوب و کهنوج مسافر بوده اند که شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند. به گزارش کنارصندل ، دادخدا صادقی روز سه شنبه در نشست […]

🔻 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از شناسایی ۲ نفر تبعه بیگانه (افاغنه) مبتلا به بیماری وبا در جنوب کرمان خبر داد و گفت: این اتباع افاغنه در شهرستان های رودبارجنوب و کهنوج مسافر بوده اند که شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش کنارصندل ، دادخدا صادقی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه جنوب کرمان اظهار داشت: افراد مبتلا به بیماری وبا در جنوب جنوب کرمان از اتباع بیگانه بوده اند.

✔️ آزمایش ۱۴ فرد مشکوک به وبا در جنوب کرمان

🔻صادقی با بیان اینکه ۱۴ فرد مشکوک به وبا در جنوب کرمان مورد آزمایش قرار گرفتند، اظهار داشت: تمامی این افراد مشکوک اتباع بیگانه بودند که شامل ۱۰ نفر در شهرستان رودبار جنوب و چهار نفز در شهرستان کهنوج بودند.

🔻وی افزود: افراد مبتلا به وبا در جنوب کرمان از میان این ۲ گروه بودند که مابقی در بیمارستان های سیدالشهدای رودبار جنوب و ۱۲ فروردین کهنوج مورد مداوا قرار گرفتند.

وی ادامه داد: تعدادی دیگر از این افراد به صورت قرنطینه شامل ۶ نفر در شهرستان رودبار جنوب و ۲ نفر در شهرستان کهنوج مورد مداوا قرار گرفتند.

✔️آزمایش افراد مشکوک به وبا در ۲ آزمایشگاه

🔻معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از آزمایش افراد مشکوک به کرونا در ۲ آزمایشگاه خبر داد و گفت: نمونه افراد مشکوک به بیماری وبا ۲ مرحله در آزمایشگاه شهرستان های رودبار جنوب و کهنوج در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت آزمایش شده و در صورت نیاز در آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت مجددا بررسی می شوند.

شناسایی بیماران مبتلا به وبا در کمترین زمان

🔻صادقی از شناسایی بیماران مبتلا به وبای جنوب کرمان در کمترین زمان توسط نیروهای بهداشتی این دانشگاه خبر داد و گفت: نیروهای بهداشتی در شهرستان های رودبارجنوب و کهنوج بلافاصله پس از مطلع شدن از حضور اتباع بیگانه آزمایشات را انجام و مورد مثبت به وبا را شناسایی کردند.

🔻وی افزود: اگر این افراد زود شناسایی نمی شدند امکان انتقال بیماری وبا توسط این ناقلان بیشتر و در نتیجه زمینه به خطر افتادن سلامت مردم این منطقه می شد.

✔️تشکیل شورای سلامت در شهرستان های جنوب کرمان

🔻معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از تشکیل شورای سلامت در شهرستان های جنوبی استان کرمان بویژه شهرستان های درگیر بیماری وبا در رودبارجنوب و کهنوج خبر داد و گفت: با تشکیل این شورای موارد نیاز اطلاع رسانی و حساسیت زایی ایجاد شد.

✔️ انتقال بیماری وبا از طریق آب و غذای آلوده

🔻معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از انتقال بیماری وبا از طریق آب و غذای آلوده خبر داد و گفت: اطلاع رسانی های لازم در این زمینه از طریق مراکز بهداشتی، اداره آب و فاضلاب، شورای سلامت استان کرمان و شهرستان های جنوبی انجام شده است.

✔️دسترسی بیش از ۹۴ درصدی مردم ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان به شبکه آب لوله کشی

🔻صادقی از دسترسی افزون بر ۹۴ درصدی مردم ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان(جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، فاریاب و قلعه گنج) و دسترسی ۷۵ درصدی مردم شهرستان رودبارجنوب به شبکه آب لوله کشی خبر داد و مهمترین مشکل شبکه آب لوله کشی منطقه جنوب کرمان را فرسودگی سیستم لوله کشی و شکستگی های سیستم لوله کشی برشمرد.

🔻وی نبود مستمر آب در سیستم لوله کشی را در برخی از مناطق جنوب کرمان را یکی از مشکلات سیستم شبکه آب لوله کشی عنوان کرد و گفت: قطعی آب سبک پایین آمدن کیفیت آب در زمینه کلرآب می شود که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

🔻وی در جمع بندی آب شرب منطقه جنوب کرمان وضعیت شبکه آب لوله کشی این منطقه را بغیر از شهرستان رودبار جنوب قابل قبول ارزیابی و بر توجه بیشتر مسئولان به این بخش تاکید کرد.

✔️ ۲۵ درصد مردم شهرستان رودبارجنوب فاقد آب شرب با کیفیت هستند

🔻معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار داشت: ۲۵ درصد مردم شهرستان رودبارجنوب فاقد آب شرب با کیفیت هستند که در مناطق محروم این شهرستان واقع هستند.

🔻وی از تلاش استانداری کرمان، سپاه، بسیج، اداره آب و فاضلاب و دانشگاه علوم پزشکی برای برقراری شبکه آب لوله کشی در تمامی مناطق شهرستان رودبارجنوب خبر داد و گفت: عملیات کلر زنی به اداره آبفا و مردم انجام شده تا در مناطقی که آب با تانکر توزیع می گردد، آبی با کیفیت به مردم ارایه شود.

🔻وی افزود: با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ابفاضلاب، هلال احمر، سپاه و بسیج خانوارهای فاقد سیستم لوله کشی اب در رودبارجنوب آبرسانی با تانکر یا آب معدنی توزیع می شود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =