امام جمعه جیرفت: هیچکس مسئله استقلال جنوب کرمان را به نفع خودش مصادره نکند


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل، حجت‌الاسلام دکتر میثم تارم خطیب نماز جمعه جیرفت در خطبه ‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه ضمن توصیه موحدان و مومنان به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: در هفته گذشته استان پهناور کریمان میزبان رئیس جمهور محترم بود و این سفر با خیر و برکت که مردم جنوب این استان و شهرستان جیرفت هم افتخار زیارت ایشان در همین مکان مقدس داشته اند.

وی افزود: خوشبختانه سفر هیات دولت به این منطقه سفری پربار و مصوبات بسیار خوبی را برای استان و شهرستان ها داشت.

خطیب جمعه جیرفت تصریح کرد: خبر مسرت بخشی که در جمع مردم انقلابی و مؤمن جیرفت و جنوب استان استان مبنی بر تشکیل استان کرمان جنوبی باعث خوشحالی و وصف غیر قابل توصیف مردم جنوب استان کرمان شده است که جا دارد از ریاست محترم جمهور ، هیات دولت و استاندار محترم کمال قدردانی را داشته باشیم.

امام جمعه جیرفت افزود: این لایحه باید به مجلس برود و در مجلس رای نمایندگان را کسب کند و امید داریم که نمایندگان انقلابی مجلس هم به این لایحه رای مثبت دهند که این هم به نفع استان و هم به نفع جنوب این استان خواهد بود و قطعا شاهد آثار با خیر و برکت این مصوبه در منطقه خواهیم بود.

حجت السلام تارم بیان کرد: تشکیل استان جدید بر اساس شاخصه های خود این منطقه است و اینکه برخی از عزیزان و مسئولان روی یک مسئله انگشت بگذارند این به نوعی تک بعدی نگاه کردن است.

امام جمعه جیرفت ادامه داد:صرفا تشکیل یک استان جدید برای محرومیت‌زدایی نیست بلکه محرومیت‌زدایی در دل تشکیل استان اتفاق خواهد افتاد اما این یک برنامه جامعی است و ویژگی ها و شرایط خاص خودش را دارد به طوری که ماه ها و سالها مطالعات و با کار کارشناسی انجام می‌شود و اینطور نیست رئیس جمهور یک مرتبه در این منطقه چنین تصمیمی را اتخاذ کند.

دکتر تارم افزود: سالهای سال موضوع استقلال جنوب مطرح بوده و کار کارشناسی انجام شده است و شرایط آن بررسی شده است لذا برخی این مسئله را نباید به یک بعد نگاه کنند.

حجت السلام دکتر تارم ضمن هشدار به برخی از سیاسیون برای مصادره شدن این مصوبه بیان کرد: هیچکس این مسئله را به نفع خودش مصادره نکند این کار کار دولت حضرت آیت الله رئیسی بود و بس و هیچ فرد دیگری در این تصمیم هیچ دخالتی نداشته است.

خطیب جمعه جیرفت ادامه داد: دولت های قبل هم می توانستند این کار را انجام دهند اما انجام ندادند بنابراین از نمایندگان فعلی و نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و کلیه مسئولین از این مسئله بهره برداری سیاسی را نداشته باشند.

حجت السلام تارم تصریح کرد:انتظار است به موارد حاشیه نباید توجه بشود به هرحال خدا را شاکریم که بخش عمده‌ای از این کار انجام شده است و بخش دیگر آن هم در مجلس انجام خواهد شد.

امام جمعه جیرفت ضمن توصیه به وحدت و همدلی مردم این منطقه بیان کرد: آن چیزی که امروز مردم جنوب کرمان به آن نیاز داریم وحدت و همدلی در کنار یکدیگر است و اینکه بخواهیم در این شرایط بگوییم سهم فلانی چقدر است و فلانی چقدر سهم داشته است طرح این موضوعات جزئی و حاشیه‌ای به نوعی سرگرمی است و احیاناً این موضوعات باعث اختلافات خواهد شد.

دکتر تارم افزود:نخبگان جامعه، مدیران و مسئولان در این شرایط وظیفه بیشتری را باید ایفا کنند و سعی کنند که حساسیت های را ایجاد نکنند و اگر حساسیتی هم هست با اقدام به موقع و عمل حکیمانه و آرام سازی فضای مجازی این حساسیت ها را از بین برود و در یک فضای وحدت آفرین قطعاً این امر محقق خواهد شد.

امام جمعه جیرفت ضمن گلایه از ایجاد فضای انتخاباتی زود هنگام در جیرفت بیان کرد: متاسفانه در شهرستان شاهد جو انتخاباتی زودهنگام هستیم که باید گفت در این شرایط فضا را انتخاباتی کردن یک خیانت است.

حجت الاسلام میثم تارم ادامه داد: فاصله زیادی تا انتخابات مجلس شورای اسلامی داریم دامن زدن به این مسائل و فرصت خدمت را از مسئولین گرفتن این یک خیانت محض و بزرگ است نباید برخی در فضای مجازی و حقیقی فضا را آلوده به فضای انتخاباتی بکنند.

دکتر تارم افزود: گمانه زنی های انتخاباتی و مطرح کردن برخی چهره ها و به برخی شخصیت ها نسبت های را بدهند اینها نسبت های ناروا و نادرست است که در این شرایط فرصت خدمت از آنها گرفته شود و ایجاد هرگونه حاشیه نادرست است.

خطیب جمعه جیرفت ادامه داد: خود نفس انتخابات یکی از عوامل اختلاف انگیز در سطح کشور و شهرستان بوده است و حالا در این شرایط کسانی که در فضای مجازی یا حقیقی بخواهند به این موضوعات دامن بزنند جو را انتخاباتی کردن به مصلحت نظام و مردم و هیچ شخصی نیست.

تارم خاطر نشان کرد: از همه تقاضا داریم افرادی که از الان دنبال مطرح شدن خود هستند الان زود و با طرح برخی مسایل زمینه حضور خود را از الان مطرح کنند این کار ناصواب و خلاف مصالح عمومی است.