. چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 61927 تاریخ انتشار : جمعه 28 مرداد 1401 | 13:00 ب.ظ

واگویه های مردم شهرستانهای جنوب استان کرمان به سردار رستم قاسمی وزیر مسکن و شهرسازی

خدامراد میرآبادی ۱۴۰۱/۵/۲۸ محضر مبارک مقام عالی وزارت مسکن و شهرسازی جناب آقای مهندس رستم قاسمی سلام علیکم ما مردم جنوب استان کرمان هنوز قبیله ای و عشیره ای زندگی می کنیم و بزرگ و ریش سفید فامیل و طوایفمان را سردار می نامیم که از محبوبیت خاصی برخوردار است و رتق و فتق تمام […]

خدامراد میرآبادی

۱۴۰۱/۵/۲۸

محضر مبارک مقام عالی وزارت مسکن و شهرسازی جناب آقای مهندس رستم قاسمی سلام علیکم

ما مردم جنوب استان کرمان هنوز قبیله ای و عشیره ای زندگی می کنیم و بزرگ و ریش سفید فامیل و طوایفمان را سردار می نامیم که از محبوبیت خاصی برخوردار است و رتق و فتق تمام امور طایفه و هر گونه مسائل لاینحل به او محول می شود.

ما هم دوست داریم شما را همان سردار دوران دفاع مقدس و نیروی دریایی سپاه و سپاه قدس بنامیم تا وزیر! سردار ، پیش ما از جایگاه و وجهه ی بسیار بالایی برخور دارست.

سردار قاسمی عزیز! نمی دانم به جنوب استان کرمان سفر کرده ای یا خیر؟ اگر تشریف آورده اید نمی دانم در مراسم کفن و دفن جوانان ما که هر روز عین کبوتر خونین بال در جاده های کم عرض و بی کیفیت جنوب استان کرمان طعمه ی مرگ می شوند ، شرکت کرده ای یا نه؟

سردار!آیا زندگی در کپر و زندگی تنها با همین پول یارانه را باور می فرمایید یا نه؟ ( نگارنده در راستای خدمات رسانی یک گروه جهادی وقتی به خانم میان سالی مراجعه کرد که بابت دندان درد فکش ورم داشت و مورد پرسش واقع شد چرا به دندان پزشک مراجعه نکرده ای؟ با این پاسخ مواجه شد هنوز یارانه نداده اند! سردار عزیز! آیا خبر داشتید که خرید بعضی از مردم این دیار اغلب کبریت است و نمک و آرد و قند و چای! آیا انتقال برخی از زنان زائوی این دیار را برای وضع حمل با موتور سیکلت و بعضا وانت در جاده های خاکی و صعب العبور و پر پیچ و خم و پر دست انداز را که گاها” به علت تخریب پلها پشت رودخانه ها و مسیلهای فصلی گیر می کنند به شما گزارش داده اند یا نه؟

سردار مهربان! آیا خبر داری همین الان که این واگویه ی مردم شریف شهرستان های رودبار و جازموریان و قلعه گنج و منوجان و فاریاب و کهنوج را برایتان به زیور طبع می آرایم طی ۴ فقره تصادف ۱۱ نفر از جوانان این شهرستانها همین امشب چهره در نقاب مرگ کشیدند؟

سردار قاسمی عزیز! بزرگ کردن فرزند در این مناطق با امکانات ابتدایی و بدون درآمد و شغل پایدار بسیار سخت است! آیا راه خوانی و لیکوهای پر سوز و گداز مادران عزیز و پدران دلسوزی که به ناگاه به علت خرابی جاده ها و تخریب پلها و عقرب گزیدگی، فرزندانشان را در کپرها از دست داده اند شنیده ای که با چه سوز و گدازی ضجه می کنند یا نه؟

سردار مهربان! آیا به شما گزارش داده اند که میانگین تخریب یک پل ناشی از سیل چند بار است؟ ( تخریب یک پل بیش از دو بار) آیا به شما گفته اند که بیشتر پلهای مسیر رودبار جنوب تا ایران شهر را برای چندمین بار آب برده است؟ آیا به شما گفته اند که آسفالتهای سرد بین شهری را آب سیل تا مسافتهای بسیار دور برده و در زیر گل و لای چال کرده است؟

سردار قاسمی! آیا به شما خبر رسید که آمبولانس در همین سیل تابستان امسال به علت طغیان رودخانه و نبود پل به بیمار نرسید تا فوت شد؟

آیا به شما گزارش داده اند که به علت نبود جاده و راه ایمن و بازسازی پلها بالگردی تحت عنوان اورژانس هوایی اجاره کرده اند که ظرفیت حمل فقط یک بیمار را دارد و بعضا در تصادفات اگر حضور پیدا کند فقط قابلیت حمل یک مجروح را دارد و بقیه باید همانجا جان بدهند؟

آیا به شما گزارش داده اند پس از ۴۳ سال از عمر انقلاب اسلامی هنوز پل دوم بهادر آباد در مسیر کهنوج به جیرفت ساخته نشده و در جیرفت هم پل دوم هلیل در کمتر از یک سال پس از افتتاح سوراخ و مستهلک شد ؟ و عاقبت معلوم نشد که بیت المال را پیمانکار هدر داد یا ناظر یا کارفرما؟

سردار! آیا به شما گزارش داده اند که کهنوج مسیر ترانزیت تریلرهای افغانی از بندر شهید رجایی به مقصد تایباد و سرخس بدون کنار گذر حتی خاکی است و کامیونهای حامل مواد سوختی و تریلرها در تمام فصول از وسط شهر کهنوج از لا به لای ماشینها و سرویسهای مدارس عبور می کنند و هر آن ممکن است با اشتعال یکی از آنها زنده ، زنده جماعت زیادی گرفتار آتش سوزی شوند و بزرگترین فاجعه ی انسانی رخ بدهد؟

البته که ۸ سال در دولت گذشته فرصت زیادی بود که مدیر کل راه و شهر سازی جنوب استان کرمان که از قضا شما مجددا وی را منصوب کرده اید خدمات زیادی را در مسیر ساردو – دلفارد – جیرفت – دهبکری انجام داده و با ترانشه برداری کوهها را از زمین کنده است! اما فاصله ی کوتیج – رمشک – چاهریگان- قلعه گنج کهنوج – رودبار تا محل این خدمات ارزنده بسیار زیاد است!

سالهای سال است که هنوز پل ورودی رمشک جاده ی محمدآباد ریگان جاسک پل دوم بهادر آباد، جاده ی زهمکان، تعریض جاده ی قلعه گنج منوجان فاریاب کهنوج رودبار و بسیاری از جاده ها بلاتکلیف و لنگ اعتبارات مانده و هر روز بسیاری از جوانان شهرستانهای جنوبی را با تصادفات دلخراش به کام مرگ می کشاند و مرثیه های مادران سوگوار دل هر انسانی را به آتش می کشد!

در طول یک سال از عمر این دولت رئیس جمهور رکورد دار سفر به مناطق سیل زده ی کروچان در جنوب استان کرمان بوده است ۲ سفر در طول یک سال از بالاترین مقام اجرایی کشور! اما دریغ از یک سفر بالاترین مقام ارشد اجرایی کشور در گذشته در طول ۸ سال!

حال که عنایت ویژه ای به مناطق جنوب استان کرمان داشته اید و مجددا مدیر کل محترم راه و شهر سازی را منصوب فرموده اید ، لطفا دست ایشان را در تامین اعتبارات خالی نگذارید تا از این به بعد کمتر شاهد مرگ و میر ناشی از تصادف جوانان این سرزمین باشیم .

دست حق نگهدارتان سردار

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 1 =