بخش عمده سرقت ها در استان کرمان توسط دو هزار و ۱۰۰ سارق انجام می شود


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: تشکیل بانک اطلاعات مجرمان در دست پیگیری است و تاکنون دو هزار و ۱۰۰ نفر که بخش عمده سرقت ها را انجام داده اند در این زمینه شناسایی شده اند که اگر این افراد کنترل شوند، اقدام بسیار اثرگذاری در کاهش وقوع سرقت خواهد بود.


سید مهدی قویدل در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در سال ۱۴۰۱با اشاره به این مطلب که جرم سرقت اولویت اول کشور و استان است، افزود: به همین منظور قرارگاه مبارزه با سرقت در استانداری ها، ستادهای فرماندهی انتظامی و دادگستری های کشور تشکیل شده است.


وی خاطرنشان کرد: براساس آمار ثبت شده در سامانه CMS دادگستری کل استان کرمان در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان پرونده های مربوط به سرقت در مجموع دو درصد کاهش داشته است.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: بیشترین آمار پرونده های ثبت شده در سامانه CMS مربوط به سرقت در بازه زمانی چهارماه سال جاری مربوط به شهر کرمان با سه هزار و ۳۴۸ پرونده (معادل ۳۵ درصد سرقت ها) بوده است.


قویدل تاکید کرد: در حال حاضر یک هزار و ۵۱ متهم به سرقت با بیش از دو فقره سابقه در زندان هستند.
وی با بیان این مطلب که در حال حاضر زندانیان سرقت سه هزار و ۴۳۶ نفر هستند، تاکید کرد: ۲۰.۶ درصد زندانیان در استان کرمان مربوط به جرم سرقت هستند و ۷٫۴ درصد از مددجویان زندانها با اتهام سرقت نیز از اتباع بیگانه به شمار می روند.
وی افزایش مراقبت های پس از خروج محکومان سرقت، شناسایی بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه، تاکید بر اجرای دستورالعمل پیشگیری از سرقت و توجه به موضوع روشنایی معابر را از جمله اقدامات موثر در پیشگیری از سرقت دانست و تاکید کرد: در قرارگاه پیشگیری از سرقت مصمم هستیم دستگاه های متولی امر پیشگیری از وقوع سرقت، اقدامات و وظایف خود را به درستی اجرایی کنند.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تاکید کرد: وجود کارگاه های ضایعاتی، اتباع بیگانه به ویژه اتباع غیرمجاز و معتادان متجاهر از ارکان وقوع سرقت هستند و امیدواریم با همکاری سازمان های مربوطه در راستای ساماندهی این حوزه ها اقدام نماییم.


قویدل با اشاره به این مطلب که سرقت اماکن از سرقت های مهم استان بوده است که مقرر شد دستگاه ها و ادارات در این زمینه توجه لازم را داشته باشند، اظهارداشت: کنترل فضای مجازی برای پیشگیری از سرقت ها و کلاهبرداری ها در فضای مجازی نیز با همکاری پلیس اگاهی استان در دست انجام است.


وی بر شدت عمل درباره افراد سابقه دار در حوزه سرقت نیز تاکید کرد و ادامه داد:وظیفه هر یک ازدستگاه ها در پیشگیری از وقوع سرقت مشخص و اعلام شده است و با پپیگیری سازمان بازرسی تلاش می شود که با اجرای این مصوبات، گام های بلندی در مسیر پیشگیری از سرقت برداشته شود.


وی یادآور شد: مصمم هستیم وظایف دستگاهها وادارات اجرایی در پیشگیری از سرقت که برابر مصوبه شورای امنیت کشور به انها ابلاغ شده را پیگیری نماییم تا همه دستگاهها در این زمینه اقدام کنند.


شهردار کرمان نیز در این نشست گفت : تاکنون ۲۰ میلیارد تومان برای پایش تصویری از سوی شهرداری در مناسبت های مختلف تاکنون هزینه شده است.


سعید شعرباف تاکید کرد: توسعه سامانه پایش تصویری نیاز به تامین اعتبارات استانی دارد و این موضوع در مصوبات سفر ریاست جمهوری نیز مد نظر قرار گرفته است.


وی با تاکید بر این مطلب که ۷۰۰ دوربین نظارتی و پلاک خوان باید در شهر کرمان نصب شود، تاکید کرد: زیرساخت فیبر نوری برای توسعه سیستم های پایش تصویری در کرمان فراهم است.


رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز گفت: هر ساله روند وقوع سرقت ها افزایش دارد و از ۱۷ هزار مورد در سال گذشته به ۲۱ هزار در سال جاری افزایش یافته است.


سرهنگ یدالله حسن پور بر عملیاتی بودن رویکرد کارگروه های پیشگیری از سرقت تاکید کرد و ادامه داد: وقوع جرم به ویژه سرقت عادی شده است و عادی انگاری وقوع سرقت بستر خطرناکی را در جامعه ایجاد کرده است.