. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 62391 تاریخ انتشار : دوشنبه 23 آبان 1401 | 11:39 ق.ظ

امضای تفاهم نامه همکاری بین اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان و دانشگاه جیرفت

به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن وتجارت جنوب کرمان، به منظور دستیابی به خودکفایی علمی و استفاده از ظرفیت نخبگان و نوآوران ملی در حوزه های صنعت و معدن و همچنین استفاده از واحدهای صنعتی و معدنی جنوب کرمان و معادن برای ارتقاء علمی دانشجویان و اساتید، تفاهم […]

به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن وتجارت جنوب کرمان، به منظور دستیابی به خودکفایی علمی و استفاده از ظرفیت نخبگان و نوآوران ملی در حوزه های صنعت و معدن و همچنین استفاده از واحدهای صنعتی و معدنی جنوب کرمان و معادن برای ارتقاء علمی دانشجویان و اساتید، تفاهم نامه ای بین اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان و دانشگاه جیرفت منعقد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه طی سال های اخیر با برنامه ریزی هدفمند ۵۵ کارخانه در حوزه صنایع معدنی احداث شده است، افزود: با احداث صنایع معدنی متعدد، واحدهای صنعتی فراوری محصولات کشاورزی مختلف و واحدهای صنعتی که در حوزه خدمات به بخش کشاورزی فعالیت می کنند، تحولی در زمینه اشتغالزایی، رونق کشاورزی و پیشرفت جنوب استان ایجاد شده است.

مسلم مروجی فرد با اشاره به ظرفیت علمی دانشگاه جیرفت، اظهار داشت: می توان از پتانسیل دانشگاه برای تامین نیروی متخصص مورد نیاز واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری و افزایش اشتغال و بهره وری استفاده کرد.

مروجی فرد با بیان اینکه در جنوب کرمان پتانسل خوبی در حوزه معدن و ذخایر معدنی وجود دارد، گفت: همانگونه که صنعت در احداث کارخانه های صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی و… به کمک بخش کشاورزی آمده است؛ معادن و صنایع مختلف و واحدهای تجاری، همچنین توانسته اند با اشتغالزایی در کاهش بزهکاری، جرم و مهاجرت جوانان منطقه نیز کمک شایانی به منطقه نمایند.

وی اضافه کرد: در جنوب کرمان برای انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی توسط دانشگاه واحدهای صنعتی و معدنی متعددی وجود دارد که با همکاری مشترک می شود باعث شکوفایی دانشگاه و افزایش کارایی و تولید واحدهای صنعتی و معدنی شد.

در ادامه رئیس دانشگاه جیرفت ضمن تقدیر از عملکرد و پویایی اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در توسعه و پیشرفت منطقه، بیان داشت: توجه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان به دانشگاه و جایگاه علم و دانش، در پیشبرد اهداف این اداره کل در حوزه صنعت و معدن موثر است.

حسین شکفته افزود: همکاری دانشکاه جیرفت و اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اتفاقات خوبی را برای منطقه رقم خواهد زد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =