کشت گیاهان دارویی در سطح بیش از ۱۲ هزار هکتار از مراتع جنوب کرمان


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

💢مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری جنوب کرمان از اجرای طرح احیا، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی در سطح ۱۲ هزارو ۳۳۴ هکتار از مراتع جنوب کرمان با مشارکت مردمی خبر داد.

🔸حمزه احمدی در گفتگو با خبرنگار پیام طبیعت جنوب کرمان با اعلام اینکه این طرح به شیوه کپه کاری، بذرپاشی و بذرکاری در حال اجرایی شدن است، افزود: با آغاز بارش‌های پاییزی کاشت گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی شامل آنغوزه، وشاء و آویشن در سطح بیش از ۱۲ هزار هکتار از مراتع جنوب کرمان آغاز شده است.

🔸وی خاطرنشان کرد: طرح کشت، احیا، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی با مشارکت مرتع‌داران، تشکلهای مردم نهاد، جوامع محلی، بهره برداران و همیاران طبیعت و در قالب طرح‌های مرتع‌داری در راستای اقتصادی کردن مراتع و بهبود معیشت بهره‌برداران و جوامع محلی اجرا می‌شود.

🔸احمدی با اشاره به اینکه طرح کشت گیاهان دارویی در مراتع جنوب کرمان از ۳ سال گذشته آغاز شده است افزود: تاکنون بیش از ۲۰ هزار هکتار از مراتع جنوب کرمان زیر کشت گیاهان دارویی و صنعتی رفته است و تاکنون از اراضی زیرکشت وشا، آنغوزه و آویشن محصول برداشت شده است که با توجه به درآمدزایی خوب این محصولات علاوه بر ایجاد اشتغال موجب کاهش فشار چرای دام در مراتع شده است.

🔸وی با اعلام اینکه با مشارکت مردمی در شهرستان های جیرفت، فاریاب، قلعه گنج و منوجان بیشترین بذرکاری و بذر پاشی انجام می شود گفت: بذر پاشی از اواسط پاییز سال جاری شروع وتا پایان بهمن ماه ادامه دارد.

🔸مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان اینکه از کلیه بهره برداران، کوهنوردان، عشایر، گردشگران طبیعت، همیاران و دوست داران طبیعت جهت مکانیابی مرتع گیاهان دارویی از جمله آنغوزه، وشاء، بابونه، آویشن کوهی، کرفس کوهی و کلپوره خواستار همکاری هستیم افزود: با شناسایی این ذخیرگاه ها در سطح منطقه می توان جهت حفظ، اصلاح و توسعه و بهره برداری اصولی از این مراتع برنامه ریزی لازم را انجام داد.