. چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 62408 تاریخ انتشار : دوشنبه 30 آبان 1401 | 07:33 ق.ظ

دومین جشنواره ملی خرمای کلوته جنوب کرمان به میزبانی شهرستان عنبرآباد برگزار شد

جشنواره ملی خرمای کلوته در دومین دوره خود، بعد از تاخیر یک ساله به دلیل شیوع بیماری کرونا در ۲۹و ۳۰ام آبان ماه ، با تلاش اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی و جهاد کشاورزی جنوب کرمان در شهرستان عنبرآباد در حال برگزاری است.مراسم در اولین روز برگزاری با حضور، مدیر کل دفتر امور میوه‌های […]

جشنواره ملی خرمای کلوته در دومین دوره خود، بعد از تاخیر یک ساله به دلیل شیوع بیماری کرونا در ۲۹و ۳۰ام آبان ماه ، با تلاش اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی و جهاد کشاورزی جنوب کرمان در شهرستان عنبرآباد در حال برگزاری است.
مراسم در اولین روز برگزاری با حضور، مدیر کل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس، ریاست سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان، ریاست اتاق بازرگانی ، مدیر کل سازمان صمت و رییس مرکز تحقیقات آموزش و کشاورزی جنوب کرمان با همراهی تجار و بازرگانان حوزه خرما کار خود را شروع کرد.

9223372036854775808 210062
نقش موثر اتاق بازرگانی در توسعه کارآفرینی
مدیر اجرایی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی جنوب کرمان در ابتدای مراسم حضور شرکت کنندگان را خیر مقدم گفت و اظهار داشت: امکان توسعه، تولید و گسترش کارآفرینی باید با رشد صادراتی همراه باشد تا شاهد رونق اقتصادی در منطقه شویم. و در این پیشرفت اتاق بازرگانی می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.
علی محبان با تشکر از تلاش مسئولان شهر عنبرآباد در برگزاری این مراسم اظهار داشت: خرمای کلوته در همه پنج شهر جنوب کرمان است و در دومین دوره عنبرآباد میزبان این جشنواره است و در طی دو روز برگزاری جشنواره دوره‌های تخصصی آموزشی با عنوان قوانین واردات و صادرات، بسته بندی آموزشی و سمینارهای تخصصی برگزار می‌شود.

عنبرآباد مستعد وجود بازار بزرگ خرما
در ادامه فرماندار شهرستان عنبرآباد که میزبان دومین جشنواره ملی کلوته است،هدف اصلی توسعه اقتصادی را فقرزدایی دانست و بیان‌کرد: گام برداشتن در زمینه توسعه اقتصادی که اهداف اصلی آن افزایش ثروت، فقر زدایی و ایجاد اشتغال در راستای عدالت اجتماعی است، بایستی در این حوزه مشارکت در تمام سطوح و همراه با مدیریت جهادی، کار و تلاش مبتنی بر علم و درایت مد نظر قرار بگیرد.


یزدان افشاری‌پور در ادامه ضمن اینکه تلاش اتاق بازرگانی و همکاری و همراهی سازمان جهاد کشاورزی در برگزاری این جشنواره را ستودنی دانشت افزود: این جشنواره با هدف توسعه بازار و رویکرد توسعه بازرگانی به طور خاص محصول خرما و در کنار آن شناساندن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این منطقه برگزار می شود./کرمان نو

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + پنج =