دومین جشنواره ملی خرمای کلوته جنوب کرمان به میزبانی شهرستان عنبرآباد برگزار شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

جشنواره ملی خرمای کلوته در دومین دوره خود، بعد از تاخیر یک ساله به دلیل شیوع بیماری کرونا در ۲۹و ۳۰ام آبان ماه ، با تلاش اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی و جهاد کشاورزی جنوب کرمان در شهرستان عنبرآباد در حال برگزاری است.
مراسم در اولین روز برگزاری با حضور، مدیر کل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس، ریاست سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان، ریاست اتاق بازرگانی ، مدیر کل سازمان صمت و رییس مرکز تحقیقات آموزش و کشاورزی جنوب کرمان با همراهی تجار و بازرگانان حوزه خرما کار خود را شروع کرد.

9223372036854775808 210062
نقش موثر اتاق بازرگانی در توسعه کارآفرینی
مدیر اجرایی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی جنوب کرمان در ابتدای مراسم حضور شرکت کنندگان را خیر مقدم گفت و اظهار داشت: امکان توسعه، تولید و گسترش کارآفرینی باید با رشد صادراتی همراه باشد تا شاهد رونق اقتصادی در منطقه شویم. و در این پیشرفت اتاق بازرگانی می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.
علی محبان با تشکر از تلاش مسئولان شهر عنبرآباد در برگزاری این مراسم اظهار داشت: خرمای کلوته در همه پنج شهر جنوب کرمان است و در دومین دوره عنبرآباد میزبان این جشنواره است و در طی دو روز برگزاری جشنواره دوره‌های تخصصی آموزشی با عنوان قوانین واردات و صادرات، بسته بندی آموزشی و سمینارهای تخصصی برگزار می‌شود.

عنبرآباد مستعد وجود بازار بزرگ خرما
در ادامه فرماندار شهرستان عنبرآباد که میزبان دومین جشنواره ملی کلوته است،هدف اصلی توسعه اقتصادی را فقرزدایی دانست و بیان‌کرد: گام برداشتن در زمینه توسعه اقتصادی که اهداف اصلی آن افزایش ثروت، فقر زدایی و ایجاد اشتغال در راستای عدالت اجتماعی است، بایستی در این حوزه مشارکت در تمام سطوح و همراه با مدیریت جهادی، کار و تلاش مبتنی بر علم و درایت مد نظر قرار بگیرد.


یزدان افشاری‌پور در ادامه ضمن اینکه تلاش اتاق بازرگانی و همکاری و همراهی سازمان جهاد کشاورزی در برگزاری این جشنواره را ستودنی دانشت افزود: این جشنواره با هدف توسعه بازار و رویکرد توسعه بازرگانی به طور خاص محصول خرما و در کنار آن شناساندن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این منطقه برگزار می شود./کرمان نو