. سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 63485 تاریخ انتشار : دوشنبه 5 دی 1401 | 21:24 ب.ظ

برگزاری آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید ثبت اسناد و املاک استان کرمان

بهره گیری مناسب ثبت اسناد از سامانه های الکترونیک، موجب رضایت مندی مردم شده استرییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که در سازمان ثبت اسناد و املاک بهره گیری بسیار خوبی از سامانه های الکترونیک انجام شده است، گفت: براساس اقدامات انجام شده، شاهد رضایت مندی مردم از ادارات کل ثبت […]

بهره گیری مناسب ثبت اسناد از سامانه های الکترونیک، موجب رضایت مندی مردم شده است
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که در سازمان ثبت اسناد و املاک بهره گیری بسیار خوبی از سامانه های الکترونیک انجام شده است، گفت: براساس اقدامات انجام شده، شاهد رضایت مندی مردم از ادارات کل ثبت اسناد و املاک هستیم.
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید ثبت اسناد و املاک استان کرمان؛ ضمن بیان این مطلب که ثبت اسناد جایگاه بسیار مهمی در سطح کشور دارد، افزود: ثبت اسناد و املاک، یکی از مهمترین محل مراجعات مردم است و باید خدمات مناسب را به جامعه ارائه کند.
وی تصریح کرد: مدیریت مجموعه ثبت اسناد و املاک، موضوع بسیار مهم و حساسی است که توامان نیازمند دانش و علم و تجربه لازم است.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان کرمان خدمات بسیار خوبی را در مدت دو سال و نیم گذشته به مردم استان کرمان ارائه کرده اند، تاکید کرد: ایشان نیرویی پیگیر، مجرب و کاردان بودند و به نیابت از اعضای شورای قضایی استان از خدمات ایشان تقدیر می کنم.
وی تصریح کرد: جا به جایی های مدیریتی موضوعی عادی و طبیعی است و دستگاه قضایی و سازمان های وابسته نیز از این قاعده مستثنی نیستند و البته این اقدام باید بر مبنای هماهنگی با مدیریت قضایی استان انجام شود.

  • کرمان از استان های برتر در اجرای برنامه های سازمان ثبت اسناد و املاک است
    معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کشور نیز گفت: این سازمان همواره تلاش کرده که همسو با قوه قضاییه در تحقق برنامه های مورد نظر از جمله سند تحول قضایی و سند تحول و تعالی سازمان ثبت حرکت کرده و در این مسیر از فناوری در تمامی ابعاد استفاده کند.
    صفدر کشاورز با اشاره به اینکه خدمات سازمان ثبت اسناد به چهار حوزه املاک، اسناد، ثبت شرکت ها و اجرا تعریف شده است، تصریح کرد: برون سپاری خدمات از جمله در حوزه ثبت شرکت ها یکی از برنامه های مهم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.
    وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از فرایندهای ثبت اسناد از فناوری های نوین استفاده شده و بسیاری از خدمات بدون دخالت کاربر و به صورت سیستماتیک انجام می شود.
    وی بیان کرد: هم اکنون تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی به صورت الکترونیک و از طریق سامانه ثبت الکترونیک انجام می شود.
    معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه تصدیق الکترونیکی در سامانه ثبت الکترونیک نیز در دست پیگیری است، اظهارداشت: ثبت وقایع ازدواج و طلاق به صورت الکترونیک انجام می شود.
    کشاورز با اشاره به اجرای کاداستر شهری، تصریح کرد: در حوزه کاداستر شهری در غالب شهرها نقشه ها را داریم و اسناد این حوزه نیز از سال ۸۸ به صورت تک برگ هستند.
    وی تصریح کرد: در حوزه روستایی نیز اسناد مربوط به سال ۸۸ و پس از آن در اجرای برنامه های دوم، سوم و چهارم توسعه به کمک بنیاد مسکن به صورت تک برگ صادر شده و اسناد دفترچه ای مربوط به قبل از سال ۸۸ نیز باید به صورت تک برگ تبدیل شود.
    معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به این مطلب که برای بیش از ۹۸ درصد عرصه های ملی نقشه های کاداستر و اسناد تک برگ صادر شده است، اظهارداشت: ۱۸ میلیون هکتار اراضی زراعی در کشور وجود دارد که به منظور اجرای کاداستر در این حوزه بر اساس برنامه های پیش بینی شده، اقدام می شود.
    کشاورز در ادامه سخنان خود از استان کرمان به عنوان یکی از استان های برتر در اجرای برنامه های سازمان ثبت اسناد و املاک یاد کرد.
  • مجوز راه اندازی هفت نمایندگی ثبت اسناد در شهرستان های استان اخذ شده است
    مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان کرمان نیز در سخنانی از مجموعه کارکنان این اداره کل در استان تقدیر کرد و گفت: همواره تلاش کرده ام که خدمت بی منت به مردم ارائه شود.
    علی محمودی، راه اندازی ادارات ثبت اسناد و املاک در مناطق محروم و شهرستان های فاقد اداره ثبت را از اولویت های کاری خود برشمرد و تاکید کرد: بر این اساس برای راه اندازی اداره ثبت اسناد و املاک منوجان مقدمات کار فراهم شده و آماده بهره برداری است.
    وی یادآور شد: مجوز افتتاح نمایندگی ادارات ثبت اسناد و املاک در ۷ شهرستان دریافت شده است.
    سرپرست جدید اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان نیز گفت: گام برداشتن در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحقق صد درصدی حدنگاری در کشور از جمله اولویت های کاری اداره کل ثبت اسنادو املاک استان کرمان خواهد بود.

محمدحسن کردستانی به ظرفیت های بالای استان کرمان در حوزه کشاورزی اشاره کرد و افزود: تعیین استان کرمان به عنوان استان پایلوت جهت اجرای کاداستر در حوزه اراضی کشاورزی پیشنهاد شده است
در این آیین از خدمات و تلاش های علی محمودی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تقدیر و محمدحسن کردستانی به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در ایتا بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 4 =