. سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 64132 تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 دی 1401 | 16:10 ب.ظ

وقتی سیلندر گاز در جنوب کرمان کیمیا می‌شود/ آقایان مسئول لطفا کمی خجالت بکشید!

هفت شهرستان جنوبی کرمان این روزها با کمبود شدید گاز مایع مواجه هستند و این مهم مردم را با مشکل جدی مواجه کرده است. به گزارش نشریه منطقه ای استدلال، اکنون که سالهاست مسئولان شعار گازرسانی به جنوب کرمان را در بوق و کرنا کرده‌اند ولی متاسفانه شاهد آن هستیم که هنوز بخش زیادی از مناطق […]

هفت شهرستان جنوبی کرمان این روزها با کمبود شدید گاز مایع مواجه هستند و این مهم مردم را با مشکل جدی مواجه کرده است.

به گزارش نشریه منطقه ای استدلال، اکنون که سالهاست مسئولان شعار گازرسانی به جنوب کرمان را در بوق و کرنا کرده‌اند ولی متاسفانه شاهد آن هستیم که هنوز بخش زیادی از مناطق این شهرستانها فاقد گازکشی هستند و علی رغم همه این شعارها مردم در تهیه گاز مایع یا همان کپسول‌های جیرفت گاز با بحران جدی روبرو هستند.با توجه به کاهش دمای هوا در جنوب کرمان و تقاضای زیاد گاز خانگی، متاسفانه یکماه است که کمبود شدید گاز در هفت شهرستان جنوبی کرمان مشهود و چندین روز است که این معضل به صورت جدی بروز کرده است که نارضایتی شدید مردم را بوجود آورده است.هرگز نمی توان تصور کرد که مردم جنوب کرمان علی رغم همه مشکلات، کمبودها و محرومیت‌ها و دغدغه زیاد آنها در خصوص کار کشاورزی و سایر مشاغل، باید این روزها غصه نبود گاز خانگی را هم تحمل کنند و در این شرایط بخش زیادی از یک روز را در صف انتظار برای دریافت کپسول گاز سپری کنند.

این وضعیت نابسامان در حالی در جنوب کرمان حاکم است که این معضل سالهاست گریبانگیر مردم شده و می‌طلبد که مسئولان چاره‌ای اساسی در این خصوص بیاندیشند.

“احمد بلند نظر”فرماندار جیرفت در این رابطه به استدلال گفت:متاسفانه سهمیه گاز در جنوب کرمان محدود شده است و ما گزارشات لازم را به استان اعلام کرده ایم.

وی افزود: پیگیری‌های لازم صورت گرفته است و نارضایتی مردم به شخص استاندار هم اعلام شده است.

فرماندار شهرستان جیرفت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تکلیف مردم در این رابطه چیست، افزود: ما پیگیری های لازم را انجام دادیم و جوابی از استان دریافت نکردیم و باید مسوولان استان و وزارت نفت نسبت به افزایش سهمیه جنوب کرمان اقدام کنند.

منزلی از شهروندان جیرفتی به استدلال گفت: امروز را از اداره مرخصی گرفتم تا کپسول تهیه کنم بخدا هر کجا رفتم فقط صف کپسول را دیدم که مردم در این هوای سرد و بارانی در انتظار بودند.

رئیسی شهروند دیگری می گوید: ایا این وضعیت توهین به این مردم نیست متولیان امر چه فکری کرده اند، اقایان مسوول اگر عرضه ندارید مشکل مردم را حل کنید، بودن شما به درد چه می خورد. صادقی از دیگر شهروندان جیرفتی گفت: این مشکل هر ساله وجود دارد آیا وقت آن فرا نرسیده که این موضوع را بصورت اساسی حل کنند؟افشاری شهروند دیگری به استدلال گفت: مشکل گاز در جیرفت و جنوب کرمان مربوط به امسال و پارسال نیست، سالهاست که این معضل وجود دارد و به نظر می‌رسد که مسئولان نمی‌خواهند و یا عرضه ان را ندارند که این مشکل حل شود.

قنبری شهروند دیگری می‌گوید: مسئولان کشوری ادعای صادرات گاز به سایر کشورها را دارند ولی نمی توانند مشکل گاز را در منطقه ای مثل جنوب کرمان حل کنند این به چه معنی است؟ احمدی شهروند دیگری گفت: اقایان مسوول با دیدن این صف ها ان هم در سرمای زمستان لطفا کمی خجالت بکشید!

افتخاری از شهروندان جیرفتی گفت: بخدا عصبانی هستم عصبانی!! این چه وضعیتی است که مسوولان برای ما درست کرده اند، می گویند سهمیه جنوب کرمان را بخاطر گازکشی کم کرده اند، یکی نیست بگوید اقایان بی خیال و بی تدبیر چند درصد از مردم از لوله کشی گاز برخوردار هستند که سهمیه این منطقه را کم کرده اید.

یوسفی شهروند دیگری می گوید: نمی دانیم در این دوره زمانه، غصه ی مشکلات اقتصادی کمرشکن را بخوریم یا اینکه در صف کپسول گاز باشیم و البته شاید هدف مسوولان این باشد که ما در همین صف کپسول، بنزین، نفت و گاز و… ناتوانی انها در رفع مشکلات اقتصادی را کمتر به ان فکر کنیم!!

رضایی شهروند دیگری می گوید: در رسانه ها امده بود که اروپا امسال زمستان سختی را سپری می کند، انها اگر سختی هم داشته باشند که ندارند،بخاطر نداشتن منابع سوخت و انرژی است کشور ما که روی نفت و گاز است چرا مردمش باید اینقدر سختی و بدبختی را تحمل کنند.

ناصری شهروند دیگری می گوید: امیدمان این بود که با امدن این دولت مشکلات مردم مرتفع گردد تاکنون که چیزی ندیدیم و مثلا همین مشکل گاز را ما سالهاست داریم و اکنون هم فرقی نکرده است پس دل ما برای چه باید خوش باشد.

ابراهیمی شهروند دیگری می گوید: مثلا قرار بود ما ایرانیان در ارامش و عدالت زندگی کنیم شما مردم ما را ببینید مردم کشوری که سرشار از منابع غنی نفت و گاز است باید هر روز در صف سیلندر گاز، صف بنزین، صف گازوییل و صف های دیگر باشند.

امیدواریم تا متولیان امر چاره ای اساسی در این رابطه اندیشیده و به قول های تکراری خود مبنی بر اتمام گاز رسانی به جنوب کرمان جامه عمل بپوشانند تا مشکل گاز در جنوب کرمان برای همیشه مرتفع گردد.

گزارش از «بهروز محمدی» مدیر مسوول نشریه منطقه ای استدلال

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =