تولید بیش از ۳۰هزار اصله نهال در نهالستان شهرداری جیرفت


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

مسئول نهالستان شهرداری جیرفت از تولید بیش از ۳۰ هزار اصله نهال وبیش از ۵۰۰هزار نشا فصلی در نهالستان این شهرداری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر جیرفت، مهندس محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به رشد شهرنشینی و لزوم توسعه بیشتر فضای سبز در سطح شهر، تهیه نهال، گل وگیاه یکی از نیازهای اساسی در جهت تحقق این اهداف است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود نهالستان این شهرداری، حفظ سرمایه داخلی، کاهش خرید و صرفه‌جویی در هزینه‌ها از طریق پرورش انواع گل، گیاه، نهال و تولیدات مختلف در این مجموعه انجام می‌شود.

ذبیح الله محمدی با بیان اینکه این امر موجب صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌های این شهرداری شده است، ادامه داد: در حال حاضر تولید انواع درخت، درختچه پوششی، گل فصلی، گیاهان بومی و محلی، گیاهان آپارتمانی و غیره در نهالستان انجام می‌شود.
این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه، در این مجموعه علاوه بر تولید انواع نهال غیر مثمر و مثمر، گل‌های دائمی و فصلی مقاوم به کم آبی و سازگار با شرایط اقلیمی شهر جیرفت انجام می‌شود.
محمدی در پایان با تاکید بر اینکه یکی از مولفه‌های رشد و توسعه یافتگی شهرها، میزان فضای سبز شهری است، اظهار کرد: با توجه به افزایش آلودگی‌های زیست محیطی در سال‌های اخیر، باید به مقوله توسعه فضای سبز توجه بیشتری داشته باشیم.
جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید