. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 66047 تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 بهمن 1401 | 19:38 ب.ظ

دادستان جیرفت بر ضرورت انتقال زندان جیرفت به مکانی بیرون از شهر تاکید کرد

رئیس اداره زندان جیرفت به همراه جمعی از مسئولان این اداره با حضور در دفتر دادستان حوزه قضایی شهرستان جیرفت ضمن تبریک انتصاب وی در مورد مسائل جاری زندان تبادل نظر کردند. به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان جیرفت، در این دیدار افشین صالحی نژاد دادستان جدید جیرفت ضمن تقدیر از […]

رئیس اداره زندان جیرفت به همراه جمعی از مسئولان این اداره با حضور در دفتر دادستان حوزه قضایی شهرستان جیرفت ضمن تبریک انتصاب وی در مورد مسائل جاری زندان تبادل نظر کردند.

به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان جیرفت، در این دیدار افشین صالحی نژاد دادستان جدید جیرفت ضمن تقدیر از پرسنل خدوم زندان بر هم افزایی بیشتر در پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید و به ضرورت حفظ کرامت انسانی زندانیان و خانواده‌های آنان که الهام گرفته از آموزه‌های شرع مقدس اسلام فارغ از نوع جرم، نژاد، ملیت و اعتقادات است، تاکید کرد

دادستان جیرفت خطاب به مسئولین زندان در خصوص انجمن حمایت از زندانیان جیرفت گفت:
به زندانی کمک کنید، خانواده مددجویان نیازمند را هم دریابید ولی با این‌حال کمک‌ها برحسب واقعیت باشد. کمک‌ها باید به سمت معیشت غالب آنان برنامه‌ریزی شود.

افشین صالحی نژاد خطاب به مسئولان زندان جیرفت گفت: اشتغالزایی برای زندانیان یکی از مهم‌ترین بخش‌های سند تحول قضایی است که قوه قضاییه با اهتمام هرچه بیشتر به دنبال تحقق این امر است، چرا که یکی از مهمترین آسیب‌هایی که سبب می‌شود مجرمان به سمت جرم کشیده شوند، نبود شغل مناسب است.

صالحی نژاد دادستان عمومی و انقلاب جیرفت بر لزوم بازدید مستمر قضات دادسرا از زندان‌ تاکید کرد و گفت: در این زمینه در دادسرا به همکاران، برنامه زمان‌بندی ارائه می دهیم تا بازدیدها طبق این برنامه صورت گیرد. و بزودی برنامه کلی را به زندان اعلام می کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت خاطرنشان کرد: بر اساس این برنامه مشخص شده که در چه روزی دادیاران، دادرسان و بازپرسان باید به‌صورت حضوری از زندان‌ بازدید کنند.

وی با اشاره به اینکه ، زندان جیرفت زندانی جرائم غیرعمد نداشته باشد گفت انجمن حمایت از زندانیان ستاد دیه، مردم ،خیرین با نیت کمک به آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند جرائم غیرعمد اگر پای کار بیایند این کار بزرگ شکل می گیرد و اعتقاد ما بر این است که افرادی که ناخواسته گرفتار زندان شدند و زندانیان جرائم غیرعمد، در واقع بدهکار هستند نه بزهکار و این مسئولیت ما را در قبال این افراد گرفتار، سنگین می‌کند.

این مقام قضائی در پایان بر ضرورت انتقال زندان جیرفت به مکانی بیرون از شهر تاکید کرد و افزود: باتوجه به اینکه زندان فعلی در مرکز شهر و منطقه مسکونی واقع شده است و از لحاظ جغرافیایی نیز وضعیت مطلوبی ندارد، جابجایی آن ضرورت دارد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − چهارده =