دومین همایش ملی کشاورزی و سلامت در دانشگاه جیرفت برگزار شد.


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

دومین همایش ملی کشاورزی و سلامت با حضور محققین حوزه کشاورزی و سلامت کشور در دانشگاه جیرفت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جیرفت، رئیس دانشگاه جیرفت در افتتاحیه این همایش ضمن گرامی داشت ایام الله دهه فجر و سالروز تاریخی ورود امام خمینی(ره) به میهن گفت: یکی از مهمترین دغدغه های امروز دنیا، سلامت مردم است زیرا پس از شیوع ویروس کرونا در جهان اهمیت نعمت سلامتی برای همه جوامع بشری دو چندان شده است.
دکتر حسین شکفته با بیان این مطلب که امروزه محصولات کشاورزی جنوب استان کرمان در سبد مصرفی همه خانوارهای ایرانی و بعضا خارج از کشور وجود دارد افزود: سلامت محصولات کشاورزی یکی از مهمترین مقوله های امروز است لذا دانشگاه جیرفت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت این همایش را بنا نهاده اند.
وی بیان کرد: سلامت مردم به سلامت محصولات کشاورزی پیوند خورده است و با تولید محصول کشاورزی سالم می توان جامعه سالم را در پی داشت.
دکتر شکفته با اشاره به نیاز گواهی سلامت محصولات کشاورزی برای صادرات خاطر نشان کرد: تولید محصولات کشاورزی در جنوب استان کرمان باید با گواهی سلامت همراه باشد و تنها برای صادرات بسنده نباید کرد و این مهم باید در منطقه نهادینه شود.
در ادامه دکتر علی اصغر خیرخواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این همایش اظهار داشت: با توجه به تولید قابل توجه انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان جنوب کرمان این همایش با هدف استفاده از ظرفیت علمی کشور در راستای رفع مشکلات بخش کشاورزی و سلامت منطقه برگزار شد.
وی با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی کشاورزی و سلامت در ۲۰ محور افزود: فعالیت های مشترک علمی فرصت خوبی برای کسب تجربه و رفع مشکلات است که بر تداوم همکاری های مشترک بین دانشگاهی تاکید داریم.
دکتر خیرخواه با اشاره به نقش برگزاری همایش کشاورزی و سلامت در تحقق سلامت کشاورزی منطقه به عنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور تصریح کرد: همایش ملی کشاورزی و سلامت نتیجه حمایت های علمی، معنوی و مادی بین دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و دانشگاه جیرفت است که جای تقدیر از برگزار کنندگان دارد.
دکتر محسن عادلی دبیر اجرایی دومین همایش ملی کشاورزی و سلامت گفت: این همایش با هدف ترویج فرهنگ سلامت محصولات کشاورزی و همچنین نقش مهم و تاثیر گذار استرس در کشاورزان و تولید کنندگان، از یکسال گذشته کلید خورده است.
وی تصریح کرد: پس از اطلاع رسانی و اعلام پذیرش مقاله ۱۷۱ مقاله در حوزه های مختلف و از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش رسید که ۹۰ درصد مقالات مورد پذیرش قرار گرفت.
دکتر عادلی بیان کرد: کار داوری این مقالات را ۷۰ نفر از اعضای عیات علمی دانشگاه جیرفت و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت بر عهده داشته اند.
وی خاطر نشان کرد: در این همایش، پنج سخنران کلیدی به بیان یافته هایشان پرداختند که با استقبال خوبی هم مواجه شد.
دبیر اجرایی همایش تصریح کرد: امیدواریم چنین همایش های باعث ترویج تولید محصولات سالم برای مردم باشد و درنهایت جامعه ای سالم داشته باشیم.
گفتنی است در پایان از مقالات و پوستر های برتر و همچنین سخنرانان کلیدی همایش تجلیل شد.

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید