. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 66172 تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 بهمن 1401 | 16:00 ب.ظ

انعقاد تفاهم‌نامه‌ با وزارتخانه‌ها جهت تسهیل عرضه تولیدات زنان روستایی و عشایر/ هویت‌بخشی «انقلاب اسلامی» به نقش زن در جامعه

مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایر وزارت جهاد کشاورزی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ با وزارت‌خانه‌های مختلف برای تسهیل تولید و عرضه تولیدات بانوان روستایی و عشایر کشور خبر داد. جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی […]

مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایر وزارت جهاد کشاورزی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ با وزارت‌خانه‌های مختلف برای تسهیل تولید و عرضه تولیدات بانوان روستایی و عشایر کشور خبر داد.

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایر وزارت جهاد کشاورزی امروز در بازدید از نمایشگاه تولیدات زنان روستایی و عشایر جنوب استان کرمان از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت‌خانه‌های مختلف برای تسهیل تولید و عرضه تولیدات بانوان روستایی و عشایر کشور خبر داد.

مهری مداحی اضافه کرد: متاسفانه در بحث مجوزها علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده شاهد سلیقه‌ای عمل کردن دستگاه‌های ذیربط در استان‌ها هستیم و این مسأله روند صدور مجوزها را به تاخیر می‌اندازد.

وی با بیان لزوم ایجاد مکان‌هایی برای عرضه تولیدات زنان روستایی و عشایر افزود: شهرداری‌ها باید بازارچه‌ای برای زنان در نظر بگیرند تا این تولیدکنندگان بتوانند محصولات خود را عرضه کنند.

فرماندار جیرفت نیز با اشاره به ظرفیت‌های بانوان شهرستان در تمامی ابعاد اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد هویت‌بخشی به زنان بر اساس تعالیم اسلامی و دینی بوده‌ایم به‌طوری‌که زنان در پناه این هویت‌بخشی توانسته‌اند با اتکا به نفس و توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی بدرخشند.

 احمد بلندنظر با بیان حمایت همه‌جانبه دولت آیت‌الله رئیسی از بحث اشتغال بانوان گفت: دولت جمهوری اسلامی با نگاه ویژه به بحث بانوان و  افزایش فرصت‌های شغلی در خانه و برای توسعه فعالیت‌هایی در عرصه مشاغل خانگی اقدامات موثری انجام داده است تا بانوان بالاخص بانوان عشایر و روستایی در زمینه اشتغال خانگی و تولید بتوانند فعالیت اقتصادی برای کسب درآمد و ایجاد اشتغال خود داشته باشند.

 نماینده عالی دولت در شهرستان جیرفت بیان داشت:  بانوان خانه‌دار در کنار بحث مادری و همسری در احیای مشاغل خانگی و اقتصاد خانواده محورنیز موثر هستند و تجربه حضور زنان در بستر خانواده و اشتغال ثابت کرده این قشر عظیم جامعه می‌توانند عهده‌دار هدایت‌گری فضای خانواده توام با مسئولیت‌های کار، تولید و اقتصاد باشند.

 فرماندار جیرفت فروش و عرضه محصولات تولیدی بانوان را مهم دانسته و قول مساعد داد با حمایت شهرداری جیرفت به‌زودی شاهد بازگشایی بازارچه دائمی عرضه صنایع دستی و تولیدات بانوان در این شهرستان باشیم.

  به گزارش فارس، دومین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های زنان روستایی و عشایر جنوب استان کرمان تا ۱۵ بهمن‌ماه در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان دایر است.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =