فجر۴۴| همراه با ششمین روز دهه فجر در شهرهای کرمان/ افتتاح و کلنگ‌زنی صدها طرح عمرانی و خدماتی


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر صدها طرح عمرانی و خدماتی در شهرهای رفسنجان، جیرفت، عنبرآباد، سیرجان و انار افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، صبح امروز رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، پروژه‌های عمرانی ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی را در شهرستان جیرفت افتتاح و کلنگ‌زنی کرد.
در این مراسم پارک ویژه بانوان این شهر با پیش‌بینی اعتباری افزون بر ۱۰۰میلیارد ریال به همت شهرداری جیرفت کلنگ‌ زنی شد و در ادامه، راه روستایی به‌طول ۴۶ کیلومتر در روستای ساغری با اعتباری بالغ بر ۴۶۰ میلیارد ریال افتتاح و سپس در شهر علی‌آباد از توابع شهرستان جیرفت ۱۳ زمین چمن منوعی فوتبال با اعتباری بالغ بر ۱۳میلیارد ریال به‌صورت همزمان به بهره‌برداری رسید.
امروز همچنین معاون استاندار پروژه مهم گازرسانی به این شهر را که با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ۶۵ کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده بود، افتتاح کرد.
در ادامه عملیات اجرایی ساخت پارک بانوان جیرفت آغاز شد.به گفته سمانه کوهستانی رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر جیرفت، پارک بانوان شهر جیرفت در مساحت ۲۶ هزار متر مربع و ۸۳ میلیارد ریال احداث می‌شود. .
 وی با اشاره به افتتاح فاز اول این پروژه در دهه فجر سال آینده گفت: در این پارک برای بانوان امکاناتی مانند پیست اسکیت، زمین دوچرخه‌سواری، والیبال، سالن بازی کودکان و دیگر امکانات ورزشی و تفریحی در نظر گرفته شده است.
 افتتاح و کلنگ‌زنی ۷۰۰ واحد مسکونی در عنبرآباد
امروز همچنین پروژه‌های اقتصادی، کشاورزی، ورزشی، اداری، مسکن و طرح هادی روستایی شهرستان عنبرآباد افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند.
 ‌ فرماندار عنبرآباد اظهار کرد: در راستای تحقق بند (ز) تبصره قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در حال حاضر ۷۶ هزار متر مربع عملیات عمرانی آسفالت و زیرسازی با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال در ۲۵ روستای شهرستان عنبرآباد در حال اجراست و امروز ۱۵ هزار متر مربع از این پروژه با اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به نمایندگی از کل پروژه در روستای خضرآباد به  بهره‌برداری رسید.
 فرماندار عنبرآباد اضافه کرد: پروژه احداث ۲۲ زمین مینی فوتبال چمن مصنوعی با اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد در روستاهای با جمعیت هزار نفر شهرستان عنبرآباد در حال انجام است.
افشاری‌پور افزود: این پروژه با همکاری معاونت مناطق محروم و روستایی ریاست‌جمهوری و نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس و مشارکت اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده دهیاری‌ها در حال انجام است.
 وی گفت : امروز در روستای یوسف آباد با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان دومین زمین ورزشی مینی فوتبال شهرستان به بهره‌برداری رسید.‌
 فرماندار عنبرآباد با اشاره به تحقق اهداف دولت مردمی حضرت دکتر رئیسی در ساخت مسکن گفت: تعداد ۵۰ واحد مسکونی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به  بهره‌برداری رسید همچنین در جهت تأمین مسکن قابل استطاعت برای اقشار محروم ۶۵۰ واحد مسکونی با اعتبار ۱۳۰میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد.
 افشاری‌پور ابراز امیدواری کرد طی ۶ ماه آینده این تعداد واحد مسکونی به بهره‌برداری برسد.
 همچنین امروز طرح‌های سردخانه و بسته‌بندی محصولات کشاورزی با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال و ساختمان اداره ثبت احوال شهرستان عنبرآباد با زیربنای ۴۴۰ متر و با اعتبار یک‌میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیدند.
افتتاح ۱۴۷ میلیارد ریال طرح در سیرجان
در شهرستان سیرجان نیز امروز شش طرح ورزشی و عمرانی در بخش گلستان شهرستان با اعتبار ۱۴۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
 به گفته علی یعقوبی‌پور فرماندار سیرجان، افتتاح طرح‌های زیرسازی و آسفالت معابر روستایی و افتتاح زمین چمن مصنوعی همچنین بهره‌برداری از دستگاه آب شیرین کن امروز انجام شد.
دیگر معاون استاندار کرمان هم در شهرستان انار مسؤولان شهرستان را در افتتاحیه‌ها و کلنگ‌زنی‌ها  همراهی کرد.
 با حضور موسوی‌آیت‌اللهی مجتمع خدماتی و رفاهی بین جاده‌ای با مساحت ۱۲۵۰۰متر مربع و زیربنای ۱۵۳۸متر مربع و هزینه‌ای بالغ بر ۲۵میلیارد تومان افتتاح شد.
کارخانه آسفالت شهرداری با هزینه‌ای بالغ بر۳میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بهره‌برداری شد و طرح‌هایی شامل کلنگ‌زنی مرمت بافت تاریخی، افتتاح مسکن ملی، آبرسانی در این شهرستان افتتاح شدند.
دیدار با خانواده شهیدان حسنی، حُسن ختام برنامه‌های امروز معاون استاندار و دیگر مسؤولان به‌مناسبت دهه فجر در شهرستان انار بود.
افتتاح ۱۳ طرح عمرانی در نوق رفسنجان
همچنین امروز پروژه‌های عمرانی بخش نوق رفسنجان با حضور رضایی فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری و جمعی از مسؤولان شهری و بخش نوق افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند.
 در این آیین ۱۳ پروژه برق‌رسانی، تأمین برق متقاضیان فاقد شبکه، تبدیل شبکه سیم به کابل به متراژ ۹ کیلومتر، تأمین برق سالن ورزشی بهرمان با اعتبار ۴۹ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
 در ادامه  در شهر بهرمان روشنایی معابر سه بلوار اصلی شهر با همکاری اداره برق و شهرداری با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال و همچنین اجرای زیرسازی، آسفالت و جدول‌گذاری با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال و پروژه بهسازی بوستان لاله شهر بهرمان با اعتبار ۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیدند.