. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 66415 تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 | 19:17 ب.ظ

دادستان جیرفت:مطالبه ما از کشور ثبت آثار تاریخی و ملی جیرفت است.

مدیرمیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جیرفت با دادستان این شهر دیدار و گفتگو کردمحمد سالاری به همراه تعدادی از همکاران خود با حضور در دفتر افشین صالحی نژاد دادستان عمومی وانقلاب شهرستان،ضمن تبریک انتصاب وی ؛درخصوص مشکلات زیرساخت های گردشگری و ساماندهی آثار ملی جیرفت کهن گفت و گو کردند.به گزارش کنارصندل به نقل […]

مدیرمیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جیرفت با دادستان این شهر دیدار و گفتگو کرد
محمد سالاری به همراه تعدادی از همکاران خود با حضور در دفتر افشین صالحی نژاد دادستان عمومی وانقلاب شهرستان،ضمن تبریک انتصاب وی ؛درخصوص مشکلات زیرساخت های گردشگری و ساماندهی آثار ملی جیرفت کهن گفت و گو کردند.
به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان جیرفت، محمد سالاری در ابتدای این دیدار گزارشی از وضعیت آثار و بناهای قدیمی و تعداد آنها ارائه کرد.
در بخش دیگر این دیدار، افشین صالحی نژاد دادستان عمومی وانقلاب جیرفت ضمن اشاره با قدمت جیرفت و نظریه آغاز تمدن جهان از جیرفت،و تمدن هفت هزار ساله این شهر باستانی گفت :همه ما خصوصا مسئولین فرهنگی باید پای کار بیایند برای شناسانده شدن تمدن جیرفت به جهان _چراکه این موضوع باعث رشد و توسعه زیرساخت های فرهنگی..گردشگری و رشد فرهنگی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و ایجاد امنیت پایدار،می شود
صالحی نژاد با اشاره به اهمیت آثار تاریخی و میراث فرهنگی به عنوان یکی از زیرساخت های توسعه پایدار جوامع و کمک به رونق صنعت گردشگری خواستار توجه و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی از این امر مهم شد و با اعلام حمایت دستگاه قضا در حفاظت از میراث فرهنگی، به سودجویان و متعرضان به آثار تاریخی هشدار داد.
وی افزود: در راستای ثبت،حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و محوطه های باستانی شهرستان جیرفت ،
مطابق با دستورالعمل اقدامات راهبردی ریاست محترم قوه قضاییه که به صراحت این موضوع را جزو حقوق عامه اعلام کرده دستگاه قضایی شهرستان در کنار شما است .
صالحی نژاد گفت:آثار ملموس (مثل بناهای باستانی و تاریخی) و غیر ملموس (مثل آئین ها و مراسم ها) در واقع سرمایه های ارزشمند یک ملت و کشور محسوب می شوند که در هر دوره ای متناسب با شرایط جامعه منبع درآمد و اشتغال مردم نیز بوده است.
میراث فرهنگی منبع آگاهی انسان از شیوه زندگی و کار گذشتگان و نیاکان خود است و از همین رو بی توجهی و نابودی این آثار به معنای از بین بردن ابزار و وسیله آگاهی از زندگی گذشتگان است. از مسئولین،هنرمندان،رسانه ها و خیرین فرهنگی درخواست دارم که برای ثبت ،اشاعه..انتشار وحفظ و مرمت بناهای باستانی پای کار بیایند.

روابط عمومی دادگستری شهرستان جیرفت

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + پنج =