افتتاح اولین مجتمع همیار روستای ایران در شهرستان جیرفت / تصاویر


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل و به نقل از میراث هلیل، مجتمع همیار روستا همانطور که از نام آن پیداست در راستای کمک به توسعه روستا ایجاد شده و می تواند اهمیت زیادی در جهت تحقق توسعه منطقه ای و ملی داشته باشد. اما همجواری این مجتمع با تپه باستانی کنارصندل می‌تواند نقش موثری در رونق گردشگری این منطقه داشته باشد، از

مجتمع همیار روستا همانطور که از نام آن پیداست در راستای کمک به توسعه روستا ایجاد شده و می تواند اهمیت زیادی در جهت تحقق توسعه منطقه ای و ملی داشته باشد. اما همجواری این مجتمع با تپه باستانی کنارصندل می‌تواند نقش موثری در رونق گردشگری این منطقه داشته باشد، از این جهت که گردشگران کنارصندل می توانند از امکانات فراهم شده در مجتمع همیار روستا استفاده کنند.

روز دوشنبه ۸ اسفندماه اولین مجتمع همیار روستای ایران نتیجه تلاش و همت زوج جوان بومی منطقه به بهره برداری رسید که علاقه و پشتکار آنها منجر به اجرایی شدن این طرح و ایده جدید در روستای امیراباد علیا جیرفت شد.

المیرا اقتدارنژاد فعال اجتماعی و روزنامه نگار جیرفتی در کنار همسرشان مدیریت مجتمع همیار روستا را بر عهده دارند.

اقتدارنژاد در گفتگو با میراث هلیل، با اشاره به اینکه مدت زمان ساخت فاز اول این‌ مجتمع یکسال به طول انجامید، با معرفی بخش های مختلف همیار روستا گفت: هدف کلی از راه اندازی این مجتمع، فراهم نمودن زیرساختهای توسعه پایدار روستایی است که بایستی در روستاهایی با قابلیت لازم ایجاد شوند. از این رو،مجتمع مذکور با توجه به شرایط مدنظر در روستای امیرآباد علیا در جوار تپه باستانی کنارصندل احداث شده است.

وی درباره قابلیتهای تعریف شده در این مجتمع با توجه به ظرفیتهای روستای مذکور گفت: در این مجتمع سعی شده است بخش هایی در حوزه فرهنگی، آموزشی و تفریحی ایجاد شود از جمله؛
-فروشگاه چند منظوره:جهت دسترسی راحت روستاییان به مایحتاج شان با قیمت مناسب و ایجاد فضای کسب و‌کار پایدار مشاغل خانگی و صنایع دستی.
-فضای بازی و تفریحی:جهت غنی سازی اوقات فراغت و ایجاد تفریحات سالم.
-موزه مردم شناسی:بمنظور حفظ و نمایش آداب و رسوم زندگی گذشتگان.
-باغچه پرندگان:جهت معرفی،حفظ و‌تیمار گونه های موجود در منطقه.
-اقامتگاه بوم گردی.
-واحد نگهداری و بسته بندی محصولات کشاورزی با توجه به پتانسیل منطقه.
-و‌همچنین فضای آموزشی و فرهنگی جهت آگاه سازی با ابعاد توسعه ( اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و…) به منظور ارتقای سطح سرمایه های اجتماعی( توانمندسازی افراد) و مشارکت همگانی در راستای کمک به توسعه پایدار روستایی که میتواند اهمیت زیادی در جهت تحقق توسعه منطقه ای و‌ ملی داشته باشد.

مراسم‌افتتاح مجتمع همیار روستا با حضور فرماندار شهرستان جیرفت، معاون سیاسی فرماندار، بخشدار مرکزی جیرفت، رئیس و معاون اداره میراث فرهنگی جیرفت و جمعی از مسئولان محلی و مردم برگزار شد.