. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 69474 تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1401 | 10:16 ق.ظ

تقویت نشاط اجتماعی با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: امید به زندگی و نشاط اجتماعی با انجام برنامه های فرهنگی و هنری می تواند ایجاد و تقویت شود. به گزارش کنارصندل بهرام مسلمی مهنی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در جشن شادمانه اداره زندان جیرفت گفت: یکی از اهداف اداره کل ارشاد، […]

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: امید به زندگی و نشاط اجتماعی با انجام برنامه های فرهنگی و هنری می تواند ایجاد و تقویت شود.

به گزارش کنارصندل بهرام مسلمی مهنی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در جشن شادمانه اداره زندان جیرفت گفت: یکی از اهداف اداره کل ارشاد، امید بخشی به جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که در قالب فعالیت های فرهنگی و هنری صورت می پذیرد.

او افزود: داشتن روحیه امیدواری در وجود هر انسانی باعث ایجاد انگیزه و بهتر زندگی کردن آن فرد و اطرافیان او خواهد شد.

مسلمی مهنی با بیان اینکه اجرای طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی یکی از طرح های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است افزود: موسسه فرهنگی و هنری پدیده سخن مجری طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حوزه کودکان و نوجوانان است و یکی از گروه هدف اجرای این طرح، کودکان و خانواده های در معرض آسیب هستند که امروز شاهد برگزاری برنامه شادمانه کودک و نوجوان در محل اداره زندان جیرفت بودیم.

مسلمی مهنی با اشاره به جرائم و آسیب های اجتماعی بعد از ایجاد جرم در جامعه تصریح کرد: اگر انسان در مسیر زندگی توجه به اطراف خود نداشته باشد دچار آسیب می شود و قطعا ندامت و پشیمانی همراه دارد و ایجاد هر جرم در جامعه با آسیب های متعددی همراه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: اگر همه ما خانواده ها با توجه به شرایط زندگی توقع خود را پایین آوریم آرامش و امنیت زندگی خودمان را تامین خواهیم کرد.

محمد رضا شریفی رئیس اداره زندان جیرفت گفت: برنامه شادمانه کودک و نوجوان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، اداره زندان جیرفت و موسسه فرهنگی و هنری پدیده سخن با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای فرزندان و خانواده های مددجویان زندان برگزار شد.

او افزود: تعداد ٣٠ نفر از مددجویان و تعداد ۵٠ نفر از فرزندان آنان در این برنامه جذاب آموزشی، هنری و تربیتی شرکت داشتند.

شریفی تصریح کرد: انجام برنامه های فرهنگی و هتری برای اقشار آسیب پذیر جامعه می تواند بسیار اثر بخش باشد.

رئیس اداره زندان جیرفت گفت: برنامه شادمانه امروز همراه با ملاقات خانواده ها با مددجویان انجام و لحظات شادی برای آنها رقم خورد .

او افزود: در پایان برنامه ها ضمن صرف پذیرایی و نهار به همت انجمن حمایت از زندانیان شهرستان، به تمامی خانواده های مددجویان حاضر در برنامه یک بسته معیشتی اهداء گردید.

حجت الاسلام پایدار مسئول فرهنگی اداره زندان گفت: با توجه به اینکه بهار امسال با بهار بندگی و ماه مبارک رمضان مصادف شده است ما بندگان این اتفاق را خوش یمن بدانیم.

او افزود: خداوند بزرگ همیشه همراه بندگان خود است و باید امید به زندگی را در خود بیشتر تقویت کنیم و در شرایط سخت به کمک خداوند امیدوار باشیم.

مژگان سنجری مدیر مسئول موسسه فرهنگی و هنری پدیده سخن گفت: طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی باهدف آموزش های غیر مستقیم برای کودکان و نوجوانان در قالب برنامه های فرهنگی و هنری اجرا می شود.

او افزود:باتوجه به اینکه در آستانه سال نو قرار گرفتیم برنامه شادمانه کودک و نوجوان با هدف تقویت روحیه امید و ایجاد نشاط اجتماعی برای فرزندان مددجویان زندان جیرفت برگزار شد.

سنجری تصریح کرد: اجرای برنامه های شاد و جذاب، مسابقات هیجانی و نقاشی هدفمند، اجرای موسیقی و اهدا جوایز بخشی از برنامه شادمانه امروز بود.

مدیر موسسه فرهنگی هنری پدیده سخن ضمن تشکر از همه افرادی که در برگزاری برنامه مشارکت داشتند گفت: در پایان همه شرکت کنندگان اعلام رضایتمندی کامل داشته و تقاضای اجرای مجدد برنامه های فرهنگی و هنری را خواستار شدند.

برنامه شادمانه کودک و نوجوان ویژه فرزندان مددجویان زندان جیرفت با حضور شریفی رئیس زندان جیرفت، مسلمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، فاطمی مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان، آقایان سلیمانی و راوند، معاونین فرهنگی و امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، سنجری مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی و هنری پدیده سخن و فرزندان و مددجویان زندان در محل اداره زندان جیرفت برگزار شد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =