. سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

کد خبر: 69738 تاریخ انتشار : یکشنبه 28 اسفند 1401 | 10:03 ق.ظ

استعداد کشی به سبک رتبه بندی معلمان!

خدامراد میرآبادی۱۴۰۱۱۲/۲۷ در توجیه تقدس شغل معلمی ، هم ترازی آن با رسالت انبیا دانسته شده و کار معلم را انسان سازی می دانند .چرا که گفته اند ؛حاصل اشتباه یک پزشک در زیر زمین دفن می شود و حاصل اشتباه یک مهندس در روی زمین سقوط می کند لیکن اگر معلمی اشتباه کند ، […]

خدامراد میرآبادی
۱۴۰۱۱۲/۲۷

در توجیه تقدس شغل معلمی ، هم ترازی آن با رسالت انبیا دانسته شده و کار معلم را انسان سازی می دانند .
چرا که گفته اند ؛
حاصل اشتباه یک پزشک در زیر زمین دفن می شود و حاصل اشتباه یک مهندس در روی زمین سقوط می کند لیکن اگر معلمی اشتباه کند ، نسلهای پی در پی را مسموم و مصلوب فکری و عقیدتی می کند !

روی همین اصل تعداد زیادی از جوانان مستعد و با انگیزه با رتبه های دو رقمی کنکور چندین سال است که اولویت اول خود را دانشگاه فرهنگیان قرار می دهند و بلافاصله پس از فراغت از تحصیل جذب کلاسهای درس در دورترین مناطق می شوند به امید جلوگیری از
خسر الدنیا و الاخره

درست است که گفته اند ؛
معلمی اشتغال نیست ، اشتعال است اگر به چشم شغل به آن نگاه می کنی رهایش کن …! درست است که معلمان بدون چشم داشت مالی وارد این جهاد فرهنگی شده و تعلیم و تعلم عبادتست را نصب العین قرار داده اند ، لیکن پرداخت حقوق و معوقات فرهنگیان که نسبت به هم ترازان خود در وزارتخانه های آموزش و تحقیقات ، بهداشت و درمان و نیرو با مدارک هم سطح دریافتی بسیار ناچیزی دارند ، توی بوق و کرنا کردن آن از رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی که تهش قرار است مبلغ ناچیزی از حق آنها پرداخت شود ، نوعی تحقیر و بی انگیزگی را برای آنها موجب می شود !

به عنوان مثال بحث رتبه بندی معلمان که سالها و در دولتهای متفاوت و در هیئت های رسیدگی محلی تا ملی بررسی شده ، پس از یک پروسه ی زمانبر بدون اطلاع رسانی دقیق قبلی و با آن که دسترسی کامل به پرونده های پرسنلی همکاران داشته اند و زمان زیادی است که با وجود دولت الکترونیک کاغذ بازی منسوخ شده است، آنچنان سر و ته رتبه بندی معلمان را به هم داده اند که داد همه را درآورده اند !
حاصل جمع این کاغذ بازی ها و بارگذاری ها و بوق و کرنا در بالاترین سطح اضافه شدن حدود ۵ میلیون تومان بوده که شامل بخش اعظمی از ذی حقان نشده و بلا استثنا اکثریت معترض هستند !

بمباران تبلیغاتی طوری در رسانه ها و سطوح دو قوه ی مقننه و مجریه و صدا و سیما و شبکه های اجتماعی شکل گرفته که انگار قرار است کل خزانه ی کشور به این وزارتخانه تزریق شود ! از آن طرف شتابزدگی و بد اجرا کردن این طرح باعث شده که توی کوچه و خیابان و کلاس و منزل همه می پرسند ، رتبه ات چند شده ؟

به راستی چرا کسی پیگیر ارتقای رتبه ی علمی اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه ها نیست ؟ چرا نظام پرداختها بین این دو وزارتخانه هماهنگ نمی شود حال آنکه هر دو یک رسالت و موازی با هم فعالیت می کنند .

به نظر شما وقتی که معلمی با رتبه ی دو رقمی وارد دانشگاه فرهنگیان شده و بیش از یک دوم خدمت خود را گذرانده و فاقد رتبه یا رتبه ی یک شده است و یا برخی از معلمان در سالهای پایانی خدمت رتبه ی یک و برخی در سالهای ابتدایی رتبه ی ۳ و چهار شده اند ، چه انگیزه ای برای جذب و ورود دانش آموزان مستعد به دانشگاه فرهنگیان می ماند؟

تا کی قرار است این بحث استخدامها و تعدد معلمان ماده ی ۲۸ خرید خدمتی ، شرکتی ، نهضتی ، غیر انتفاعی ، هیئت امنایی ، و طرح فلان و بهمان تجمیع شود؟
تا کی قرار است بحث پرداختهای معلمان به روز و مانند سایر دستگاهها اصلا رسانه ای نشود؟
در آستانه ی سال نو و فرا رسیدن روز معلم این آشفتگی و بهم ریختگی و جنگ اعصاب و تحقیر معلمان در منزل و مدرسه و محله تا کی ادامه خواهد داشت ؟

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 4 =