. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 69735 تاریخ انتشار : یکشنبه 28 اسفند 1401 | 09:59 ق.ظ

شرحی بر بخشی از یک خطبه

تواضع و فروتنی از مصادیق موکد دین مبین اسلام است، که احادیث و روایات فراوانی در مورد آن از بزرگان به یادگار مانده است .یکی از مصداق های فروتنی معذرت خواهی و پوزش خواستن است . امام على علیه السلام :المَعذِرَهُ بُرهانُ العَقلِ .پوزش ، دلیل خردمندى است.( غرر الحکم : ۴۹۷) حضرت حجه الاسلام […]

تواضع و فروتنی از مصادیق موکد دین مبین اسلام است، که احادیث و روایات فراوانی در مورد آن از بزرگان به یادگار مانده است .
یکی از مصداق های فروتنی معذرت خواهی و پوزش خواستن است .

امام على علیه السلام :
المَعذِرَهُ بُرهانُ العَقلِ .
پوزش ، دلیل خردمندى است.
( غرر الحکم : ۴۹۷)

حضرت حجه الاسلام حاج شیخ احمد نجنو امام جمعه ی محترم کهنوج در بخشی از خطبه های نماز جمعه مورخه ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ بدون آن که رفتار و گفتاری را مرتکب شده باشد که نیاز به عذر خواهی داشته باشد، از باب تواضع و فروتنی از پارکبانان و کارکنان شهرداری کهنوج معذرت خواهی کرد و درس عملی و برهان عقل و خردمندی را طبق فرمایش مولای متقیان حضرت علی علیه السلام به مردم و دوستدارانش داد و خود را بیش از پیش در قلوب مردم جای داد .

وی که در بخشی از خطبه های نماز جمعه هفته ی قبل از شورای محترم شهر بابت تعلل در تعیین تکلیف و انتخاب شهردار گله کرد ، با تذکری به جا از اعضای محترم شورای شهر کهنوج خواست تا نسبت به تعیین شهردار هر چه سریعتر اقدام نمایند .

گر چه تذکرات ایشان به حق ، پدرانه و از سر دل سوزی بود و نیاز به عذر خواهی نداشت، لیکن ایشان از در تواضع و دلجویی از کارکنان و پرسنل و پارکبانان و سرپرست شهرداری کهنوج که مشفقانه برای شهر کهنوج زحمت می کشند در خطبه های این هفته معذرت خواهی کرد و توضیح داد که تذکر بنده به اعضای محترم شورای شهر بوده و مصداق آن کارکنان و پارکبانان و نادیده گرفتن زحمات این قشر زحمت کش نبوده است.

طبق فرمایش مولای متقیان حضرت علی علیه السلام که شرح آن در سطور بالا ذکر شد، این سطح از خردمندی و تواضع پیشوایان دینی ، درس دینی ، درس تواضع و راهبرد عملی برای مردم است که واقعا بسیار عالی و پسندیده است.

بدینوسیله ما مردم کهنوج و قشری که خواهان قدر دانی از امام جمعه کهنوج حضرت حجت الاسلام حاج شیخ احمد نجنو بوده اند ، مراتب تشکر و قدر دانی خود را اعلام می داریم .
امید است که خداوند متعال به این برادر مومن ، متواضع ، خطیب و مردمی طول عمر با عزت عنایت فرماید و وی را در کنف الطاف الهی محفوظ و در پناه امام زمان روحی و ارواحنا له الفدا مصون بدارد . آمین یا رب العالمین

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هفده =