برگزاری همایش مهربانی در جیرفت


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: معلولین جزئی از جامعه هستند، همه ما در قبال این قشر از جامعه مسئولیت داریم.

بهرام مسلمی مهنی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: در آستانه سال نو همایش مهربانی ویژه معلولان و سالمندان در جیرفت برگزار شد و این همایش یک پیام بزرگ همراه خود دارد، آن همگرایی و هم افزایی است.

او ضمن ابراز خرسندی از برپایی این همایش افزود: همایش مهربانی با حضور مادران مرکز نگهداری سالمندان و کودکان پنج مرکز توانبخشی در جیرفت برگزار شد.

مسلمی مهنی تصریح کرد: معلولین جزئی از جامعه هستند و همه ما در قبال این قشر از جامعه مسئولیت داریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: انجام برنامه های فرهنگی و هنری در جامعه بویژه برای قشر معلولین موجب ارتقا و توسعه فرهنگ و ایجاد و تقویت نشاط اجتماعی می شود.

او افزود: ضرورت دارد آحاد جامعه از توانمندی های معلولان آگاهی داشته باشند.

محمد رضانژاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت گفت: بهزیستی با وجود مراکز توانبخشی نقطه مثبت و به عنوان یک تکیه گاه برای معلولان است.

او افزود: تمام مراکز توانبخشی به دنبال توانمندسازی معلولان هستند و همه درتلاش اند که راهی برای پیشرفت کودکان معلول پیداکنند حتی اگر یک پیشرفت کوچک باشد.

رضا نژاد تصریح کرد: روحیه نشاد و شادابی کودکان معلول با برگزاری چنین همایش ها و جشن هایی در سطح بالایی قرار می گیرد.

فائض فرخی مدیر مرکز نیکوکاری یاس فاطمه النبی گفت: نگهداری کودکان معلول و تقویت توانمندی های این عزیزان به نوعی احیا انسان محسوب می شود.

او افزود: دیدار این کودکان معصوم و پاک به نوعی مقدس است، باعث بیداری و زنده شدن دل انسان می شود.

مدیر مرکز نیکوکاری یاس فاطمه النبی تصریح کرد: کمک های مردمی به نیازمندان بی شک از سمت خداوند برای افراد نیکوکار بسیار سودمند است.
فرخی در پایان از همه کارمندان و مادریاران کودکان معلول تشکر و قدردانی کرد.

محمد رضا بیگ زاده مشاور فرماندار در امور معلولین گفت: معلولیت محدودیت نمی شناسند ما در جامعه معلولین افراد بسیار توانمندی در زمینه های مختلف از جمله فرهنگی و هنری داریم.

او افزود: تعامل و همگرایی مراکز توانبخشی می تواند به رشد جامعه معلولان کمک فراوانی کند.

بیگ زاده تصریح کرد: آگاهی مردم از توانمندی های معلولان باعث تقویت و رشد و بالندگی آنها در جامعه می شود، این آگاهی بخشی از طریق رسانه اتفاق می افتد و از خبرنگاران تقاضا داریم در این زمینه مثل همیشه ما را همراهی کنند.

مژگان سنجری مدیر مسئول موسسه فرهنگی و هنری پدیده سخن گفت: همایش مهربانی باهدف ارتقا نشاط اجتماعی و با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای کودکان معلول و سالمندان برگزار شد.

او افزود: یکی از گروه های هدف اجرای طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی کودکان و افراد دارای معلولیت هستند که در قالب برنامه های فرهنگی و هنری به صورت غیر مستقیم آموزش ببیند.

سنجری تصریح کرد: در این همایش از هنرمندان مراکز توانبخشی برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری استفاده شد، چراکه هدف این همایش دیدن توانمندی های این عزیزان است.

مدیر موسسه فرهنگی هنری پدیده سخن گفت: یک گروه تئاتر از انجمن معلولان در جشنواره منطقه ای کویر در بخش تئاتر خیابانی مقام اول را کسب کردند به پاس زحمات ارزنده شان در همایش مهربانی با اهدا لوح و جوایز مورد تجلیل قرار گرفتند.

سنجری گفت: این برنامه مورد رضایت همه شرکت کنندگان قرار گرفت و شادی بچه ها در این همایش بسیار دیدنی بود.

او افزود: برنامه های شاد و جذابی از جمله موسیقی محلی نی انبان، برنامه کودک، تئاتر و… در همایش مهربانی اجرا شد.

لازم به ذکر است در پایان همایش از گروه برگزیده تئاتر در جشنواره منطقه ای کویر، خیرین و مادریاران تقدیر شد و همچنین به افراد شرکت کننده از مراکز توانبخشی و مرکز سالمندان هدایایی تقدیم شد.

همایش مهربانی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب، موسسه فرهنگی و هنری پدیده سخن و همکاری اداره بهزیستی جیرفت، مراکز توانبخشی و خیرین با حضور مسلمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، سلیمانی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، رضا نژاد رئیس اداره بهزیستی، فرخی مدیر مرکز نیکوکاری یاس فاطمه النبی و مدیران مراکز توانبخشی ترنم، مهرآفرین، آوا و رها و حضور پرمهر خیرین و مردم در جیرفت برگزار شد.

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید