گزارش تصویری ششمین شب عیدانه، شهرداری جیرفت در جهت ترویج سنت حسنه ازدواج آسان


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

خوشبختی عبارت است از آرامش، احساس سعادت و احساس امنیت. جشن و اسراف و زیاده‌روی، کسی را خوشبخت نمی‌کند. مهریه و جهیزیه هم کسی را خوشبخت نمی‌کند. پای‌بندی به روشِ شرع است که انسان را خوشبخت می‌کند.

آنچه در ذیل می آید گلچینی است از بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد ازدواج جوانان که هنگام قرائت خطبه عقد ایراد فرموده اند:

خداوند از زن و مرد تنها خوشش نمی‌آید

خدای متعال از زن و مرد تنها خوشش نمی‌آید، مخصوصا آن‌هایی که جوانند و بار اولشان است. مخصوص جوان‌ها هم نیست. خدای متعال از زندگی مشترک و مزدوج خوشش می‌آید. آدم تنها، مرد تنها و زن تنها که همـه عمر را به تنهایی می‌گذراند، از دید اسلامی چیز مطلوبی نیست . مثل یک موجود بیگانه است در مجموعه پیکره انسانی. اسلام این طور خواسته که خانواده، سلول حقیقی مجموعه پیکره جامعه باشد نه فرد تنها.

به گزارش کنارصندل،جشن عیدانه بهار در بهار شهرداری جیرفت واقع در پارک میدان امام حسین جیرفت ، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بهرام مسلمی مهنی، سرپرست شهرداری تورج امیرافضلی ، دکتر احسان هوشمند رئیس شورای شهر، و دیگر مسئولین برگزار شد

شهردار جیرفت در جشن بهار در بهار با تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان گفت : شهرداری جیرفت با برنامه ریزی و تمامی عوامل در جهت ساختن شهری زیبا آماده است .

تورج امیر افضلی گفت : در برنامه های امسال توجه به رشد فرهنگی و هنری هنرمندان و مردم دیده شده و استقبال مردم از این مراسمات نوید دهنده حرکت رو به رشد فرهنگی و هنری در شهر جیرفت است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان نیز در این مراسم گفت : دغدغه همه ما اجرای مراسمات درخور شان فرهنگ منطقه است .

از برنامه های اجرا شده در جشن بهار در بهار میتوان به اجرای برنامه‌های شاد و متنوع موسیقی، تئاتر، طنز، مسابقه اشاره کرد.

هنرمندان بومی لحظات شاد و بیادماندنی در بهار ۱۴۰۲ برای مردم اجرا کردند .

گزارش : امینه رزمی
تصاویر : خسرو احسانی

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید