. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 70429 تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردین 1402 | 19:02 ب.ظ

امام جمعه جیرفت :۱۲ فروردین ماه روز مایوس شدن دشمنان از انقلاب اسلامی بود

حجت الاسلام میثم تارم با بیان این مطلب که در حقیقت ۱۲ فروردین ماه روز مایوس شدن دشمنان از انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: آنها هنگامی که در ۲۲ بهمن ماه نتوانستند انقلاب را شکست دهند. جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید به گزارش کنارصندل به نقل از […]

حجت الاسلام میثم تارم با بیان این مطلب که در حقیقت ۱۲ فروردین ماه روز مایوس شدن دشمنان از انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: آنها هنگامی که در ۲۲ بهمن ماه نتوانستند انقلاب را شکست دهند.

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۱ فروردین ماه) حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، با اشاره به این که ۱۲ فروردین ماه روز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: مردم مومن، فهیم، بصیر و انقلابی در این روز با آمدن پای صندوق های رای، جمهوری اسلامی را انتخاب کردند.
امام جمعه جیرفت با بیان این مطلب که در حقیقت ۱۲ فروردین ماه روز مایوس شدن دشمنان از انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: آنها هنگامی که در ۲۲ بهمن ماه نتوانستند انقلاب را شکست دهند با تمام قدرت و امکانات خود برنامه ریزی کرده بودند که مردم پای صندوق های رای حضور نیابند و یا به نظامی غیر از جمهوری اسلامی رای دهند اما مردم پاسخ دندان شکن نفی به آنها دادند.
وی ۱۲ فروردین ماه را نتیجه ۲۲ بهمن ماه و یوم الله دانست و افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علی رغم همه دشمنی ها، سختی‌ها، مشکلات و خیانت های منافقین و برخی از مدیران مسئولین عالی رتبه این کشور و مواجه با جنگ، تحریم، جنگ اقتصادی توانسته این همه به راه نورانی خود ادامه دهد و همچنان ادامه خواهد داد.
حجت الاسلام تارم ابراز کرد: گاهی برخی با شیطنت می گویند یک بار دیگر جمهوری اسلامی و قانون اساسی را به آرای مردم واگذار کنید زیرا ما در آن زمان نبودیم و شاید نظر دیگری داشته باشیم.
خطیب جمعه جیرفت ادامه داد: قانون اساسی موقت بر خلاف عقل و عرف بین المللی است و آفت بزرگی برای امنیت هر نظام و کشوری است.
وی با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی هر ساله چندین بار با تایید مردم مواجه می شود، خاطرنشان کرد: راهپیمایی کم نظیر ۲۲ بهمن ماه و روز قدس و امثال اینها مهر تاییدی از ناحیه مردم برای نظامی است که انتخاب کرده اند.

وی اضافه کرد: در سایر کشورها نه تنها شاهد اینچنین حضور مردمی نیستیم بلکه برعکس هر ساله مخالفین بسیار زیادی در مقابل نظام های غربی، اروپایی و آمریکایی خود قد علم می کنند.

حجت الاسلام تارم ابراز کرد: امروز رژیم پوشالی و جعلی صهیونیستی در معرض فروپاشی قرار گرفته و حضور تظاهرکنندگان در اسرائیل جمعیت بسیار زیاد است اما اخبار آن مورد توجه رسانه های دنیا قرار نگرفت.

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: هتک حرمت در فرانسه به مردم، زن، مرد و کودک می شود اما از دید دوربین های جهان مغفول مانده چرا کودک کشی ها ظلم و جنایات امروز مورد سکوت رسانه جهانی قرار گرفته اما اگر در کشور ما کسی زمین بخورد دوربین های دنیا انعکاس می دهند و این دوگانگی است که امروز در جهان شاهد آن هستیم بنابراین یوم الله ۱۲ فروردین ماه برای ما بسیار مهم و با ارزش است.

وی با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه (س)، گفت: این بانوی گرامی مورد مظلوم واقع شده، او ام الائمه، مادر فاطمه زهرا (س)، ام زوجه امیرالمومنین (ع)، همسر پیامبر اکرم (ص) و اولین مسلمان از میان جامعه زنان است.

حجت الاسلام تارم به ۱۳ فروردین ماه روز طبیعت اشاره کرد و افزود: برخی بر این باور هستند که در این روز حتما باید از منزل خارج شده و به دل طبیعت بروند که این تفکر دلیل عقلی و شرعی ندارد و البته بیرون رفتن با رعایت موازین شرعی و اخلاقی ایرادی ندارد و مهربان بودن طبیعت خوب است.

خطیب جمعه جیرفت اظهار کرد: متاسفانه در این ایام آمار تلفات جانی زیاد است می طلبد که رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.

وی با اشاره به سیل اخیر، ابراز کرد: بر اثر نزولات آسمانی و مهیا نبودن برخی زیرساخت ها متاسفانه ما شاهد وقوع سیلاب در برخی از روستاهای شهرستان جیرفت بودیم.

حجت الاسلام تارم بیان کرد: مسئولین در بحران ها باید به موقع حضور یابند و عوامل و دست هایی که باعث می شود تا نزول رحمت الهی موجب عذاب مردم شود را به دلیل قصور، کم کاری و ترک فعل طبق قانون محاکمه کرد.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: از مردم و مسئولین درخواست می کنیم در این ایام تعطیلی و جشن سیل زدگان را مورد غفلت و بی توجهی قرار ندهند و حتما مسئولین اولویت اول شان کمک به سیل زدگان باشد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =