برگزاری جشنواره نوروزی تپه های باستانی کنارصندل


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش خبرگزاری کنارصندل جشنواره نوروزی تپه های باستانی کنارصندل در محوطه باستانی کنارصندل با حضور پرشور مردم ،مسافران نوروزی و گردشگران برگزار شد.

جشنواره نوروزی تپه های باستانی کنارصندل به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و موسسه فرهنگی هنری پدیده سخن با اجرای برنامه های متنوع و شاد فرهنگی، هنری برگزار شد.

در این جشنواره گروه های موسیقی سنتی آیین جیرفت و گروه موسیقی هلیل نوازان با اجرای زیبای خود به خوبی بخشی از فرهنگ منطقه جنوب کرمان را برای مردم به نمایش گذاشتند.

در بخش ویژه برنامه این جشنواره، گروه کودک موسسه فرهنگی و هنری پدیده سخن و ذهن خلاق با اجرای ماندانا سنجری، مژگان سنجری و نسیبه کمالی پور با انجام برنامه های کاربردی برای کودکان ازجمله کتابخوانی با هدف شناساندن و انتقال فرهنگ های بومی به کوکان و اجرای برنامه جذاب کودک با همکاری محمد جواد برموز با محتوای معرفی جاذبه های گردشگری و ترویج بازی های بومی محلی به خوبی اهداف جشنواره را پیش بردند.

در بخش دیگر این جشنواره بازی های بومی و محلی با همکاری هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی و مجتمع همیار روستا برگزار و مورد استقبال گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفت.

بخش دیگر جشنواره نوروزی تپه های باستانی کنارصندل اجرای تئاتر گروه هنری نخل عنبرآباد بود که هنرمندان این گروه با اجرای نمایش خود شادی را به مردم هدیه بخشیدند.

مسلمی مهنی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، شهداد نژاد معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری جیرفت، سالاری رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و عسکرپور دبیر کارگروه فرهنگ های بومی جنوب کرمان دقایقی برای مردم صحبت و از اهداف برگزاری جشنواره سخن گفتند.

مسافران نوروزی از استان های مختلف کشور از جمله: خراسان رضوی، اهواز، مازندران، کردستان، هرمزگان، تهران، شیراز، کرمان، اصفهان و … در این جشنواره حضور داشتند و برنامه های فرهنگی و هنری مورد توجه و رضایت این عزیزان و مردم محلی منطقه قرار گرفت.

جشنواره نوروزی تپه های باستانی کنارصندل به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و موسسه فرهنگی هنری پدیده سخن با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری جیرفت، بخشداری اسماعیلیه، دهیاری و شورای اسلامی روستای کنارصندل، مجتمع همیار روستا، هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی پنجشنبه ۱۰ فروردین از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۹ شب در محوطه باستانی کنارصندل برگزار شد.

گزارش : امینه رزمی

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید