مناسبات ایران و عربستان به‌ زودی رسمی خواهد شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

ذبیح الله اعظمی ، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ازسرگیری مناسبات بین ایران و عربستان سعودی و نقش آن در ارتباط‌گیری با غرب اشاره کرد و افزود: دولت ارتباط با عربستان سعودی را در دستور کار خود قرارداد و بسیار زود آن را به نتیجه رساند در روابط بین‌الملل و همسایه‌ای جمهوری اسلامی ایران بسیار تأثیرگذار است.

برای آغاز رسمی و تقویت روابط بین دو کشور به‌زودی سفارتخانه‌های بین دو کشور بازگشایی می‌شود. وی گفت: در حال حاضر پیش از آنکه مناسبات بین دو کشور به‌صورت رسمی آغاز و بازگشایی بشود، تأثیر آن را شاهد هستیم. به‌طور مثال بر کاهش تنش بین کشورهای همسایه تأثیر داشته است و مهم‌تر از همه اینکه دو کشور مسلمان و مهم غرب آسیا با یکدیگر ارتباط گرفته‌اند که ابزار بسیار مهمی برای طرفین خواهد بود.اعظمی ادامه داد: این رابطه از طرف دولت ابراهیم رئیسی کلید خورد و اجرایی شد.

جمهوری اسلامی ایران بارها ثابت کرده است که به دنبال روابط پایدار و دوستانه با تمام کشورها به‌جز رژیم صهیونیستی در راستای امنیت و تأمین منافع دو طرف است.این نماینده مجلس بابیان اینکه بهبودی ارتباط و مناسبات جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی باعث خشم بسیاری از کشورهای استعمارگر شد، تأکید می‌کند: یکی از این کشورها، رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل بود.

او خاطرنشان کرد: لذا نتیجه آن است که برقراری ارتباط بین ایران و عربستان سعودی نه‌تنها برای دو کشور و مناسبات منطقه بسیار حائز اهمیت است بلکه دشمنان ما را از دور خارج می‌کند و خشم آن را برانگیخته است.اعظمی گفت: تاکنون سیاست‌های خوبی برای تقویت روابط با کشورهای همسایه از طرف دولت اجرایی و دنبال شده است. این تقویت ارتباط به‌ویژه با عربستان سعودی و حتی سایر کشورهای آسیایی می‌تواند یک ابزار مهم برای ارتباط با غربی‌ها برای دو طرف باشد.

نماینده مردم جیرفت در مجلس در انتها اظهار داشت: قدرت چانه‌زنی ما در برابر غرب و آمریکا افزایش می‌یابد و زمانی که در یک منطقه مهم مانند غرب آسیا بین کشورها مسلمان اتحاد و انسجام وجود داشته باشد دیگر دخالت‌های خارجی کم می‌شود. این اتفاق حتی آمریکا را نیز خلع سلاح کرد. زیرا واسط این اتفاق کشور چین بود و اکنون نگاه به شرق و افزایش قدرت شرق یک خطر برای آمریکا تلقی می‌شود.