. چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 70525 تاریخ انتشار : جمعه 18 فروردین 1402 | 17:51 ب.ظ

فقط در جیرفت…

محمد افشارمنش فقط در جیرفت… فقط در جیرفت میدانی است که قبلا شکل بیضی بوده و قدیمی ها به آن “فلکه درازو” می گفتند، علیرغم اینکه سال هاست شکل ظاهری آن را بهم ریخته و به صورت دایره ای درش آوردند ولی بعضی ها هنوز هم که هنوز است وقتی آدرس می دهند به جای […]

محمد افشارمنش

فقط در جیرفت…

فقط در جیرفت میدانی است که قبلا شکل بیضی بوده و قدیمی ها به آن “فلکه درازو” می گفتند، علیرغم اینکه سال هاست شکل ظاهری آن را بهم ریخته و به صورت دایره ای درش آوردند ولی بعضی ها هنوز هم که هنوز است وقتی آدرس می دهند به جای میدان ۱۷ شهریور می گویند فلکه درازو!!!
فقط در جیرفت چهار راهی وجود دارد به نام بعثت اما چون سینما قدیمی شهر در این مکان واقع شده و قبلا هم سه راه بوده مردم وقتی آدرس می دهند به جای چهار راه بعثت می گویند سه راه سینما!!!
فقط در جیرفت است که نام برخی آدم های مشهور بومی که در منطقه یا محله ای زندگی می کردند بر روی آن مکان مانده و آن اسامی از اسم اصلی آن خیابان یا چهارراه مشهورترند مثل چهار راه سکینه، سه راه اشرف، چهار راه افضل و چهار راه خاور!!!
فقط در جیرفت یک چهار‌راهی است که سال ها پیش اداره امور آب و فاضلاب در ساختمانی استیجاری آنجا بوده و علیرغم اینکه نام این چهار راه به نام برادران شهید احمد و محمود کمالی است و اتفاقا تابلوی عکس این دو شهید که منزلشان در آن محله است بزرگ در گوشه ای نصب شده ولی عموما وقتی آدرس می دهند می گویند چهار راه امور آب قدیم!!!
فقط در جیرفت است که میدان معلمش آن سر شهر است و بلوار معلمش این سر شهر، انگار باهم قهرند!!!
فقط در جیرفت است که اگر ساعت ۲ نصف شب هم سر چهارراهی برسی و حتی نیم ساعتی هم یک اتومبیل از آن چهار راه عبور نکند اما باید پشت چراغ قرمز توقف کنی، چون راهنمایی و رانندگی خیلی اعتقادی به چراغ چشمک زن ندارد!!!
فقط در جیرفت است که عمر کاری شورای شهر رو به پایان است ولی هنوز موفق به انتصاب شهرداری برای شهر نشده اند !!!
فقط در جیرفت است که خیابانی را روبروی آموزش و پرورش یک طرفه کردند ولی نصف روز ! اما تو هر وقت از آنجا عبور کنی از روبرویت ماشین می آید بالاخره نمی دانی یک طرفه است؟ دوطرفه است؟ نصف روز یک طرفه است؟ یک چهارم روز یک طرفه است یا…!!!
فقط در جیرفت است که درختان نخل کاشته شده در بلوارهای شهر را تزئینی می پندارند این بی زبان ها را نه گرد افشانی می کنند و نه خوشه های آنها را می بندند و اگر همین الان هم بر این نخیلات در بلوارهای امام و گلزار شهدا نگاهی بیندازید هنوز خوشه های خشک شده خرما از پارسال بر دوش درختان بی زبان مانده اند و کسی آنها را نبریده!!!

فقط در جیرفت…

نظرات بینندگان:

  1. دوست قدیمی گفت:

    واقعا باید به چنین افرادی مثل آقای افشارمنش افتخار کرد
    چرا که فقط تو جیرفت میگن بازار زنا

  2. دوست قدیمی گفت:

    واقعا باید به چنین افرادی مثل آقای افشارمنش افتخار کرد
    چرا که فقط تو جیرفت میگن بازار زنا

  3. دوست قدیمی گفت:

    واقعا ما باید افتخار کنیم به چنین افرادی از جمله آقای افشارمنش چراکه حقایق وحرف دل همه مردم را باز گو می‌کنند گفته هاشون هرچند باکمی طنز آغشته شده بود اما خداییش فقط تو جیرفت هست که بازار زنا وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 20 =