. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 72001 تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402 | 09:20 ق.ظ

نیروهای مسلح پناه مردم هستند؛ ضرورت رعایت زبان ادب در برخورد با مردم

به گزارش کنارصندل، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان با بیان اینکه نمی خواهیم حتی یک خلاف در نیروهای مسلح و موجود داشته باشد گفت: نیروهای مسلح پناه مردم هستند و در برخورد با مردم زبان ادب و احترام را باید رعایت کنند. حجت‌الاسلام علی توکلی زاده روز چهارشنبه در نشست تعاملی سازمان قضایی […]

به گزارش کنارصندل، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان با بیان اینکه نمی خواهیم حتی یک خلاف در نیروهای مسلح و موجود داشته باشد گفت: نیروهای مسلح پناه مردم هستند و در برخورد با مردم زبان ادب و احترام را باید رعایت کنند.

حجت‌الاسلام علی توکلی زاده روز چهارشنبه در نشست تعاملی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان با مقامات قضایی و فرماندهان نظامی وانتظامی شهرستان های جنوبی استان اظهار کرد: هرچند نیروهای مسلح و دستگاه قضا تاوان کم کاری برخی دستگاه‌های دیگر را می پردازد و مشکلاتی در جامعه ایجاد می شود اما مشکلات باید ریشه ای و در هماهنگی همه نهادهای ذیل سه قوه حل و فصل شوند.

وی تاکید کرد: حل مشکل ریشه ای قاچاق سوخت در جنوب کرمان نیز به همکاری همه دستگاه های اجرایی نیازمند است.

حجت‌الاسلام توکلی زاده در عین حال تاکید کرد که نیروی انسانی مشغول به کار در نیروهای مسلح باید با مقررات آشنا باشند و موجب خطا و بروز مشکل در اجرای ماموریت نشوند.

وی تاکید کرد: نمی خواهیم یک خلاف هم در نیروهای مسلح وجود داشته باشد چونکه این نیروها پناه مردم هستند و امنیت کشور هم در گرو فعالیت و وجود آنها است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان اضافه کرد: نیروهای نظامی و انتظامی مرجع اسرار مردم هستند و در برخورد با مردم هم باید زبان ادب و احترام را رعایت کنند.

وی خطاب به نیروهای مسلح گفت: مقید به دستورات الهی باشید، خدا را فراموش نکنید چونکه وقتی برای خدا بندگی کرده باشید خدمتگزار خوبی هم برای مردم جامعه می شوید.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان هم در این نشست گفت: امنیت زیرساخت توسعه و پیشرفت است و همه دستگاه ها نیز باید تحقق آن کمک کار نیروهای انتظامی و نظامی باشند.

سردار عبدالعلی روانبخش با اشاره به وضعیت برخی کارکنان نیروهای مسلح که در حین ماموریت علیه اشرار و قاچاقچیان مجروح شده اند یا به شهادت رسیده اند تشریح کرد که ماموران نیروهای مسلح در چه شرایط سختی در عرصه میدانی باید درگیر مسائل مختلف قاچاق یا دیگر مسائل شوند.
جانشین سپاه ثارالله استان کرمان هم در این نشست با اشاره به برآوردها از اسلحه غیرمجاز در اختیار برخی افراد در جنوب کرمان خواهان تقویت تجهیزات و امکانات برای مدیریت این مسائل شد و تاکید کرد: ساختارهای موجود اداری باید به روزرسانی شود.
سرهنگ ناصر بهروز با اشاره به اینکه حفظ امنیت فقط مختص نیروهای نظامی و انتظامی نیست گفت: هوشمندسازی اهمیت خاصی دارد و باید شهرستان های جنوبی به پایش تصویری مجهز شوند که ابزاری برای کاهش جرایم است.سپاه و انتظامی رضایت عمومی مردم را جلب کرده اند

فرماندار شهرستان جیرفت هم گفت: با توجه به همدلی و هم افزایی که میان اعضای شورای تامین وجود دارد شاهد این همدلی و همکاری از سوی فرماندهان نظامی و انتظامی در شهرستان بوده‌ایم.

احمد بلندنظر افزود: دادستان نظامی هم به همراه نیروهای انتظامی و سپاه در دوران اغتشاشات هوشیار و به صورت میدانی پای کار بودند و این مجموعه امنیت را در شهرستان برقرار کرده بودند.

وی با بیان اینکه دادستان نظامی وظیفه صیانت و پیشگیری هم دارد اضافه کرد: شاهد رضایت عمومی از نیروی انتظامی و سپاه در شهرستان هستیم و برخی مشکلات معدود نیز در این عرصه باید حل شود.

حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه شهرستان جیرفت هم در این نشست اظهار کرد: تمام منطقه از معضل قاچاق سوخت رنج می برد و بسیاری از تصادفات به دلیل همین سوخت‌بران رخ می دهد که ناشی از سبقت ها و سرعت های غیرمجاز حادثه ساز است که امیدواریم راه حلی برای این مشکلات پیدا شود.

فرمانده سپاه و ناحیه مقاومت شهرستان جیرفت هم خواهان تقویت تجهیزات و نیز نیروی انسانی برای مدیریت مسائل در این حوزه شد.

سرهنگ محسن نسب امیری افزود: تقویت ساختارهای نظامی و انتظامی به طور قطع به کاهش وقوع تخلف در آنها و به دنبال آن، کاهش جرم در بدنه جامعه می انجامد.

رییس دادسرای نظامی ناحیه جیرفت
هادی حسین زاده افزود: در راستای پیشگیری از وقوع جرم با همکاری فرماندهان در سال گذشته ۴۱ کلاس آگاه سازی در یگان های نظامی و انتظامی و زندان و یگان حفاظت دستگاه‌های اجرایی برگزار شد اما سعی می کنیم امسال کلاسهای آموزشی بیشتری برگزار کنیم.

وی ادامه داد: برخورد با سوخت‌برها و خودروهای حامل اتباع بیگانه یکی از معضلات جنوب کرمان است که با توجه به نقص های قانونی موجود مقابله با این خودروها نیازمند مدیریت بیشتر است.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + دو =