. چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 72275 تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 | 18:04 ب.ظ

نحوه برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی زیر ذره بین کمیته ارزیابی

امیر یزدانی پناه گفت: بیشترین نظارت کمیته ارزیابی و نظارت دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان بر روی نحوه برگزاری این جشنواره و همچنین بازتاب و تاثیرگذار بودن آن است که در این باره با مردم گفتگو خواهیم کرد. به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری شبستان ، امیر یزدانی پناه گفت: تقریبا […]

امیر یزدانی پناه گفت: بیشترین نظارت کمیته ارزیابی و نظارت دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان بر روی نحوه برگزاری این جشنواره و همچنین بازتاب و تاثیرگذار بودن آن است که در این باره با مردم گفتگو خواهیم کرد.

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری شبستان ، امیر یزدانی پناه گفت: تقریبا از سه ماه قبل دبیرخانه دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی در جنوب کرمان با مرکزیت شهر جیرفت راه اندازی شد.
ناظر دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان افزود: قرار بود این جشنواره ملی در اسفندماه سال گذشته برگزار شود اما بنا بر دلایلی به اردیبهشت ماه موکول شد که از امروز میزبان گروه های هنری تئاتر از سراسر کشور خواهیم بود.
وی بیان کرد: از ظهر امروز گروه های هنری در هتل های سطح شهر مستقر می شوند و تا پایان شب ۲۱ اردیبهشت ماه در خدمت هنرمندان و داوران دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان هستیم.
یزدانی پناه یادآور شد: داوری این دوره از جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی را آقایان کوروش زارعی از پیشکسوتان هنر تئاتر، سینما و تلویزیون، سیروس همتی بازیگر، کارگردان، پیشکسوت عرصه تئاتر و نویسندگی، شهرام کرمی از اساتید تئاتر، کارگردان و نویسنده و همچنین علیرضا استادی بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر بر عهده دارند.
ناظر دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان ادامه داد: امسال برای بیستمین سال متوالی است که جشنواره های رضوی در مراکز استان ها در حال برگزاری است و جنوب کرمان برای دومین بار میزبان این جشنواره در بخش تئاتر خیابانی است.
وی اظهار کرد: جنوب کرمان همواره در زمینه هنر تئاتر خیابانی جزء اولین های کشوری بوده و گر چه تئاتر خیابانی در سایر مناطق کشور اجرا می شود اما می توان گفت؛ به نوعی جنوب کرمان پایه گذار تئاتر خیابانی است.
یزدانی پناه با بیان این مطلب که جشنواره تئاتر رضوی می تواند راهی برای رشد و پیشرفت هنرمندان جنوب کرمان باشد، خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر خیابانی رضوی فرصت بسیار خوبی نه تنها برای گروه های تئاتر خیابانی بلکه برای هنرمندان تئاتر صحنه ای جنوب کرمان است تا با ظرفیت های گروه های نمایشی سایر مناطق نیز آشنا شوند.
ناظر دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان اضافه کرد: تئاتر خیابانی به نوعی مادر است که همه هنرها را در خود جای داده است تاثیر فراوانی بر فرهنگ مردم دارد چرا که در بین مردم اجرا می شود با آنها ارتباط نزدیک برقرار می کند.
وی عنوان کرد: در تئاتر خیابانی در قالب هنر نمایشی به دردهای جامعه، مباحث فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و حتی مباحث مربوط به جوانان نیز پرداخته می شود.
یزدان پناه تصریح کرد: یکی از اهداف دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان این است که جنوب کرمان پایلوت این جشنواره بین المللی شود و سال آینده بتواند میزبان هنرمندان خارجی نیز باشد.
ناظر دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان با اشاره به این که مردم و مسئولین باید در تداوم یافتن جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی در جنوب کرمان ما را یاری کنند، عنوان کرد: مردم می توانند با حضور پرشور و با مهمان نوازی از هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره، ضمن ثبت خاطره خوشی از مردم جیرفت و جنوب کرمان در ذهن آنها، باعث شوند این جشنواره ملی در سال های آتی نیز به میزبانی جنوب کرمان برگزار شود.
وی ابراز کرد: بیشترین نظارت کمیته ارزیابی و نظارت دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان بر روی نحوه برگزاری این جشنواره و همچنین بازتاب و تاثیرگذار بودن آن است که در این باره با مردم گفتگو خواهیم کرد.
یزدانی پناه با اشاره به این که بخش جنبی برای این جشنواره در نظر گرفته شده است، یادآور شد: در بخش جنبی نمایشگاهی از تولیدات هنری، صنعتی و محصولات فرهنگی و کشاورزی در معرض دید عموم قرار داده می شود تا مهمانان با ظرفیت های منطقه بیشتر آشنا شوند که این مهم به جذب گردشگران نیز کمک می کند.

ناظر دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان اظهار کرد: در مجموع ۱۶۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که پس از بازبینی ۵۸ فیلم، ۱۰ گروه هنری به دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان راه یافتند که بنا بر نظر دبیر جشنواره ۶ گروه دیگر نیز به این گروه ها افزوده شد.

وی با یادآوری این مطلب که ۱۶ گروه در این جشنواره به رقابت خواهند پرداخت، عنوان کرد: از بین این گروه ها، یک گروه به جشنواره فجر راه می یابد و ۵ گروه نیز به عنوان گروه های مهمان به جشنواره تئاتر صحنه ای در آذربایجان شرقی دعوت خواهند شد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − دو =