. سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 72593 تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402 | 05:05 ق.ظ

بازدید و دیدار دادستان عمومی و انقلاب جیرفت به همراه قضات دادسرا از روستای کنارصندل

به گزارش کنارصندل ، افشین صالحی نژاد دادستان عمومی و انقلاب جیرفت شامگاه سه شنبه ۱۹ اردیبهشت به همراه قضات دادسرا در بازدید از روستای کنارصندل و دیدار مردمی با مردم‌این روستا به مشکلات آنها رسیدگی کرد. وی همچنین در بازدید از تپه باستانی کنارصندل و وضعیت نامناسب این اثر باستاتی گفت: اگر یک اولویت […]

به گزارش کنارصندل ، افشین صالحی نژاد دادستان عمومی و انقلاب جیرفت شامگاه سه شنبه ۱۹ اردیبهشت به همراه قضات دادسرا در بازدید از روستای کنارصندل و دیدار مردمی با مردم‌این روستا به مشکلات آنها رسیدگی کرد. وی همچنین در بازدید از تپه باستانی کنارصندل و وضعیت نامناسب این اثر باستاتی گفت: اگر یک اولویت در مکان ها و آثار تاریخی برای مجموعه میراث فرهنگی استان کرمان وجود داشته باشد گمان می کنم نباید غیر از مهد تمدن جهان کنارصندل باشد. این در حالی است که تاریکی تپه باستانی کنارصندل را فرا گرفته است. وی از مسئولان اجرایی خواست به داد کنارصندل قلب تاریخی کشور برسید.

مهمترین معضلی که باعث جرم خیز شدن روستای کنارصندل شده است وضعیت اسفناک چاه های آب کشاورزی
دادستان جیرفت همچنین در جمع مردم روستای کنارصندل گفت: فرهنگ نا امن و جرم خیز بودن روستای کنارصندل خیلی صحیح نیست، این روستا جوانان تحصیلکرده و مردمی کاملا قانونمند وکشاورز و زحمتکش دارد. وی با اشاره به مهمترین ابزار کار کشاورزی مردم این مناطق که چاه های آب کشاورزی است، گفت: مسئولان امور منابع آب استان به گوش باشید که مهمترین معضلی که باعث جرم خیز شدن روستای کنارصندل و شده است وضعیت اسفناک چاه های آب کشاورزی مردم است که باید پیگیری شود.

راه اندازی مجموعه گردشگری کنارصندل بدون شک در رونق گردشگری و اشتغالزایی جوانان تاثیر بسزایی دارد
بهادر جوشن دهیار روستای کنارصندل در گفتگو با میراث هلیل از بازدید دادستان جیرفت از تپه باستانی کنارصندل و مجموعه گردشگری نیمه تمام رها شده جنب این تپه خبر داد و گفت: دادستان محترم در زمینه پیگیری نهایی تا تعیین تکلیف این مجموعه کردشگری که حدود ۵ سال است تعطیل شده، قول مساعدت و پیگیری داد. وی افزود: طبق طرح و نقشه این مجموعه گردشگری؛ هتل، رستوران، موزه، بازارچه صنایع دستی، کافی شاپ و سالن کنفرانس در آن در نظر گرفته شده که راه اندازی این پروژه بدون شک در رونق گردشگری و اشتغالزایی جوانان کنارصندل تاثیر به سزایی دارد.

نظرات بینندگان:

  1. Naser گفت:

    Dorod faravan bar avalin dadsetane be hagh va khod mokhtar jiroft

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − شش =