. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 73350 تاریخ انتشار : دوشنبه 1 خرداد 1402 | 20:19 ب.ظ

همایش ملی جمعیت در جیرفت برگزار شد

همایش ملی جمعیت در جیرفت برگزار شد/ تحقق شعار هفته ملی جمعیت اقدام اصلی برای جوانی ایران به گزارش کنارصندل از همایش ملی جمعیت و فرزندآوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دکتر علی اصغر خیرخواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، در جمع شرکت کنندگان این همایش ضمن تبریک اعیاد دهه مبارک کرامت اظهار داشت: نیروی مولد […]

همایش ملی جمعیت در جیرفت برگزار شد/ تحقق شعار هفته ملی جمعیت اقدام اصلی برای جوانی ایران

به گزارش کنارصندل از همایش ملی جمعیت و فرزندآوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دکتر علی اصغر خیرخواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، در جمع شرکت کنندگان این همایش ضمن تبریک اعیاد دهه مبارک کرامت اظهار داشت: نیروی مولد و جوان به عنوان یکی از پایه های اصلی قدرت و رشد اقتصادی اجتماعی کشورها محسوب می شود، حرکت به سمت توسعه همه جانبه نیاز جدی به توسعه و ارتقاء سرمایه انسانی دارد.

وی با اشاره به وضعیت سلامت به عنوان یکی از مهمترین مولفه های سرمایه انسانی افزود: خوشبختانه امید به زندگی زنان و مردان کشور در طول ۴۵ سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و در حال حاضر امید به زندگی به بیش از ۷۵ سال رسیده است.

خیرخواه تصریح کرد: کشور ما سالها از جمعیت جوان برخوردار بوده و همچنان لازم است این ثروت حیاتی حفظ و تقویت شود اما متاسفانه در سال هاست روند باروری در کشور شیب نزولی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با بررسی های انجام شده در زمینه نرخ باروری پیش بینی می شود با ادامه روند کنونی در سال ۱۴۲۰ جمعیت سالمندان کشور حدوداً ۲ برابر شود که این روند در دیگر کشورها طی ۱۰۰ سال اتفاق افتاده است.

خیرخواه با اشاره به ضرورت تحقق هماهنگی و تقسیم کار بین ارکان نظام و دستگاههای در راستای اجرای دقیق، سریع و قوی سیاست های کلی جمعیت عنوان داشت: بدون تردید فرزندآوری و پدر و مادر شدن، یکی از پر احساس ترین تجربیات هر انسان است این تمایل فطری است و برای تداوم نسل و بقا انسان ضروری است.

خیرخواه خاطرنشان کرد: اگر چه نرخ باروری در جنوب کرمان از متوسط باروری در استان بالاتر است اما این میزان در مقایسه با آمار سالهای گذشته در منطقه کاهشی است که ضرورت تحقق شعار هفته ملی جمعیت امسال برای رشد جمعیت از ضروریات است تا ایران جوان بماند.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده طی یکی دو سال گذشته روند رشد جمعیت در کشور امیدوار کننده است، عنوان داشت: باید همگی در کنار هم تلاش کنیم تا در سالهای آینده افسوس از دست دادن این فرصتها برای خروج از بحران جمعیت را نخوریم.

حجت الاسلام گروهی امام جمعه فاریاب نیز در همایش هفته ملی جمعیت، فرزند آوری و جوانی جمعیت را راه نجات کشور دانست و گفت؛ جمعیت کشور ما در حال پیر شدن است و پیری جمعیت، کشور را از مسیر توسعه و پیشرفت دور می کند.

حجت الاسلام و المسلمین گروهی با اشاره به اهمیت موضوع فرزند آوری و لزوم ورود همه مسئولین و دست اندرکاران به موضوع جوانی جمعیت، دو موضوع علم زدایی و کاهش جمعیت جوان کشور را توطئه های دشمن برای غلبه بر کشور بر شمردند.

امام جمعه شهرستان فاریاب اضافه نمودند : دشمن از طریق فضای مجازی وارد خانه ها و خانواده های ما شده است، اگر جمعیت کشور به ویژه جمعیت جوان کشور کم شود در سالهای آتی صیانت از کشور دشوار خواهد شد و دشمنان به راحتی بر ما مسلط می شوند.
دکتر مریم السادات طباطبائی مدیرکل امور بانوان استاندا ی کرمان نیز سخنانی در مورد فرزندآوری و اهمیت آن در فرهنگ اسلامی و سیره پیامبران ما و به نقش غرب و هزینه‌های فراوان آن برای کم شدن جمعیت جوامع اسلامی خصوصا” ایران اسلامی پرداخت.

طاهره بیگ زاده سرپرست معاونت بهداشتی گزارش عملکرد دانشگاه علوم پزشکی را در ارتباط با جوانی جمعیت ارائه نمودند.

همایش ملی جمعیت از برنامه های هفته ملی جمعیت در جنوب کرمان با حضور آقای حمدالله فاریابی مشاور استاندار در جنوب کرمان، دکتر مریم‌السادات طباطبائی مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان، تعدادی از ائمه جمعه و فرمانداران جنوب کرمان، رئیس و معاونان و مدیران دانشگاه، مدیران ادارات … ظهر امروز با هدف آگاهسازی و توسط دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در تالار فاطمیه دانشگاه برگزار شد.

گزارش : امینه رزمی

تصاویر : خسرو احسانی

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 16 =