. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 73475 تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 | 07:03 ق.ظ

سیاست فرعونی کاهش جمعیت در ورای شعار «زندگی بهتر با فرزند کمتر»

🔰امام جمعه شهرستان فاریاب گفت: شعار «زندگی بهتر با فرزند کمتر» جزو سیاست‌های فرعونی برای کاهش جمعیت جوامع است. 🔰به گزارش کنارصندل، صبح دیروز حجت‌الاسلام والمسلمین عباس گروهی در همایش گرامیداشت هفته جمعیت که در تالار فاطمیه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد، درخصوص ریشه‌های بحث جمعیت گفت: بحث جمعیت، در قرآن، روایت و تاریخ […]

🔰امام جمعه شهرستان فاریاب گفت: شعار «زندگی بهتر با فرزند کمتر» جزو سیاست‌های فرعونی برای کاهش جمعیت جوامع است.

🔰به گزارش کنارصندل، صبح دیروز حجت‌الاسلام والمسلمین عباس گروهی در همایش گرامیداشت هفته جمعیت که در تالار فاطمیه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد، درخصوص ریشه‌های بحث جمعیت گفت: بحث جمعیت، در قرآن، روایت و تاریخ ریشه دارد و در قرآن میخوانیم که حضرت زکریا (ع) و ابراهیم (ع) برای فرزنددار شدن، دعا کردند.

◽️امام جمعه شهرستان فاریاب درخصوص شعار (زندگی بهتر با فرزند کمتر) خاطرنشان کرد: این شعار، خلاف آموزه‌های دین مبین اسلام است.

◽️وی بیان کرد: جمعیت دنیا حدود ۸ میلیارد نفر است که اکثریت، اعتقادات دینی دارند، جمعیت مسیحیان دنیا، بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر و جمعیت مسلمانان دنیا هم یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر هستند و نکته مهم اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد جمعیت مسلمانان، اهل سُنت هستند و روند کاهشی نرخ رشد جمعیت شیعیان، بحران‌زا است.

◽️حجت‌الاسلام گروهی تصریح کرد: مسئله مهم در همه ادیان، فرزندآوری است و نرخ رشد کاهش جمعیت جهانی، ۳۳ درصد، در دنیای اسلام ۴۱ درصد و متاسفانه نرخ کاهش رشد جمعیت در ایران، ۷۰ درصد است.

◽️وی بیان کرد: بالاترین نرخ رشد جمعیت دنیا، در کشور اسرائیل هست که همه خانواده‌ها، ملزم به داشتن ۴ فرزند هستند و متاسفانه در ایران، بعضی زوج‌ها، یک فرزند را هم ندارند، پس لازم است که با فکر و عمل، با کاهش جمعیت مبارزه کنیم.

◽️امام جمعه فاریاب تاکید کرد: دین مبین اسلام با فرزند کُشی و دختر کُشی مبارزه کرده است و سیاست فرعون، کُشتن مردها و نگه‌داشتن زنان برای فساد بوده است و تبلیغ شعار «زندگی بهتر با فرزند کمتر» در راستای سیاست فرعونی برای تضعیف دیگر ملت‌ها است، پس باید جهاد کرد زیرا اگر این رویه ادامه پیدا کند، نتیجه آن، بحران سالمندی جمعیت ایران است.

◽️وی با تاکید بر اجرای برنامه‌های افزایش جمعیت، گفت: راه افزایش نرخ رشد جمعیت، برطرف کردن موانع ازدواج‌آسان، فرزندآوری و مسئله معیشت است تا انقلابی در بحث جمعیت بوجود آید.

🔰علی‌اصغر خیرخواه با اشاره به تأکیدهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: بعد از تأکیدهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همه از روند کاهش نرخ رشد جمعیت و تبعات آن باخبر شدند و متاسفانه معضل کاهشی بودن نرخ رشد جمعیت در جنوب کرمان، وجود دارد.

◽️رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: وضعیت کاهش نرخ رشد جمعیت در سال‌های اخیر، نسبت به سال‌های قبل، سرعت بیشتری دارد که حتی روند کاهشی رشد جمعیت، از سطح جایگزینی جمعیت هم پائین‌تر آماده است.

◽️خیرخواه درخصوص کاهش جمعیت در جنوب کرمان، بیان کرد: کاهش نرخ رشد جمعیت در جنوب کرمان به حدی رسیده که برای جبران آن، بایستی تیم‌های دانشگاه علوم پزشکی، اقدام کنند.

◽️وی نرخ کاهش رشد جمعیت در جنوب کرمان نسبت به سایر شهرستان‌های استان کرمان را کمتر اعلام کرد و گفت: هرچند کاهش نرخ رشد جمعیت در جنوب کرمان، نسبت به سایر شهرستان‌های استان کرمان، کمتر است ولی اکنون، نسبت به گذشته، وضعیت بدتری داریم که امیدواریم در سال‌های آتی، روند افزایش جمعیت، بهتر شود.

◽️علی‌اصغر خیرخواه تاکید کرد: همایش گرامیداشت هفته جمعیت، با هدف تقویت روند افزایش جمعیت برگزار شده و باید از فرصت طلایی پنجره جمعیتی، جهت افزایش جمعیت استفاده کنیم.

https://armanekerman.ir/vdcc00qsm2bq1e8.ala2.html

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − شانزده =