. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 73493 تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 | 14:35 ب.ظ

۱۸۰ کارگر شهرداری جیرفت در آستانه بیکاری قرار گرفتند

نزدیک به ۱۸۰ کارگر خدماتی مجموعه شهرداری جیرفت در استان کرمان با مشکل تعدیل و بیکاری مواجه هستند. جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید به گزارش کنارصندل به نقل ازخبرگزاری ایلنا، یک منبع کارگری در جیرفت گفت: حدود ۱۸۰ کارگر خدماتی شهرداری این شهر با عناوین مختلف شغلی […]

نزدیک به ۱۸۰ کارگر خدماتی مجموعه شهرداری جیرفت در استان کرمان با مشکل تعدیل و بیکاری مواجه هستند.

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

به گزارش کنارصندل به نقل ازخبرگزاری ایلنا، یک منبع کارگری در جیرفت گفت: حدود ۱۸۰ کارگر خدماتی شهرداری این شهر با عناوین مختلف شغلی از تاریخ یکم خرداد ماه با دستور شهردار در لیست اخراج قرار گرفته‌ و در آستانه بیکاری هستند.

او افزود: شهرداری جیرفت شمار زیادی نیروی کار رسمی، پیمانی و قراردادی و شرکتی دارد اما کارگرانی که در لیست اخراج قرار گرفته‌اند با میانگین سابقه کاری یک تا ۲ساله به صورت روزمزدی مشغول کار هستند.

او گفت: گفته می‌شود این ۱۸۰کارگر از راه غیرقانونی و بدون طی روال قانونی استخدامی جذب شهرداری شده‌اند و حتی برخی با سفارش مسئولان شهری تبدیل وضعیت نیز شده‌اند.

به گفته وی؛ بیکاری در این شرایط اقتصادی، زندگی خانوادگی این کارگران را زمین می‌زند. در شرایطی که با وجود اشتغال، هزینه‌های زندگی تامین نمی‌شود، چگونه این کارگران می توانندخانواده خود را در زمان بیکاری مدیریت کنند؟

احمد بلندنظر (فرماندار جیرفت) با تایید خبر تعدیل کارگران شهرداری این شهر به سایر رسانه‌ها گفت: این کارگران که تعدادشان به حدود ۱۸۰ نفر می‌رسد به مدت دو سال و با حقوق ماهیانه سه میلیون تومان به عنوان نیروی تنظیف وخدمات شهری در سخت‌ترین شرایط جذب کار شده و به امید اینکه در آینده وضعیت کاری‌شان بهبود پیدا کند، مشکلات را متحمل شده، بنابر این نباید آن‌ها یک دفعه اخراج یا تعدیل از کار شوند.

او گفت: اینکه گفته می‌شود اخراج نیروهای شهرداری پیرو نامه استانداری صورت گرفته، صحت ندارد. بلکه دفتر امور شهری استانداری کرمان نامه‌ای مبنی بر اینکه چرا تعداد ۱۸۰ نیرو به صورت غیرقانونی جذب شهرداری شده‌اند را به شهرداری ارسال کرده که در نتیجه آن سرپرست فعلی شهرداری هم بدون برنامه‌ریزی و در نظر گرفتن جوانب کار اقدام به اخراج ۱۸۰ نیروی کار خود کرده است.

فرماندار جیرفت بیان اینکه کارگرانی که در لیست اخراج قرار گرفته نگران آینده و تامین معاش خانواده‌هایشان هستند، در ادامه افزود: نباید جذب نیرو با این شیوه و بدون ضابطه و بر اساس رابطه در شهدرای صورت می‌گرفت و حال که چنین اتفاقی افتاده باید ساز و کاری اتخاذ شود که حقی از کسی ضایع نشود.

نظرات بینندگان:

  1. عدالت مولا علی ع گفت:

    از شهریور سال ۱۴۰۰ با قول ها و وعده های دروغ از نیروهای مظلوم واقع شده با سخت ترین شرایط کار کشیدن که همان اندک حقوق را نمی دادن حال اقدام به اخراج کردند از همین تاریخ به بعد شورا شهر جیرفت و شهردار جیرفت و تمامی افراد با نفوذ در شهرداری اقوام خود را جذب و از حقوق و بیمه برخوردار هستند به کدامین گناه و معصیت واقعاً این ظلم می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =