. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 73791 تاریخ انتشار : یکشنبه 7 خرداد 1402 | 18:20 ب.ظ

فرماندار کهنوج: وضعیت آب شرب ما فراتر از قرمز است

فرماندار کهنوج در جنوب استان کرمان گفت: وضعیت آب شرب شهرستان از قرمز هم گذشته است و باید در کوتاه مدت با نگاه ویژه چاه هایی برای جبران کمبودها حفر شود. به گزارش کنارصندل به نقل از قدس آنلاین ، علی شعبانی روز شنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان های جنوبی استان کرمان با حضور […]

فرماندار کهنوج در جنوب استان کرمان گفت: وضعیت آب شرب شهرستان از قرمز هم گذشته است و باید در کوتاه مدت با نگاه ویژه چاه هایی برای جبران کمبودها حفر شود.

به گزارش کنارصندل به نقل از قدس آنلاین ، علی شعبانی روز شنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان های جنوبی استان کرمان با حضور سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان اظهارکرد: آب شرب کهنوج باید در میان مدت از سد جیرفت و در بلند مدت از دریای عمان و خلیج فارس تامین شود.

وی همچنین ادامه داد: با وجود پیگیری ها تسهیلات ابلاغی تبصره ۱۶ (اشتغال) تعیین تکلیف نشده و نتیجه ای نیز از طرف بنیاد علوی در بر نداشته است.

فرماندار رودبار: پهنه های سیلابی مانعی مقابل اسکان و سرمایه گذاری

فرماندار شهرستان رودبارجنوب هم در این نشست گفت: اکثریت روستاهای ما در پهنه سیلابی قرار دارند و با توجه به افزایش جمعیت، جایی برای زندگی ندارند لذا نمی توان موانع زیادی برای آنان ایجاد کرد و باید چاره ای اندیشیده شود.

علی پرورش افزود: نیاز به نگاهی ویژه در سرمایه گذاری ها داریم؛ سرمایه گذاران برای راه اندازی کارخانه با مشکل مواجه می شوند و آن محل در پهنه سیلابی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: شهرستان رودبار جنوب دارای جمیعت بالا، پراکندگی، وسعت زیاد و از محرومیت های تاریخی برخوردار است که نبود زیرساخت ها نیز دلایل متعددی دارد و نیاز این شهرستان به افزایش اعتبارات را بیشتر می کند.

فرماندار قلعه گنج: پهنه های سیلابی بر اساس واقعیت میدانی مشخص شود

فرماندار قلعه گنج هم گفت: نیاز به ابزار و نیروی بیشتر برای حفاظت از محیط زیست در رودبارجنوب و قلعه گنج داریم؛ با توجه به اینکه گونه های در معرض خطری همچون خرس سیاه در این مناطق زندگی می کنند، ضرورت این مقوله مشخص تر است.

محمد فلاح کهن با بیان اینکه پهنه های سیلابی مانع توسعه شهر شده است افزود: این پهنه ها را نمی توان بر اساس نقشه های آسمانی و آرمانی تعیین کرد بلکه باید بر اساس واقعیت های میدانی مشخص شود.

وی اضافه کرد: می دانیم دشت های ما قرمز شده است اما جایگزینی برای کشاورزی باید تعیین شود، مردم هم نمی توانند باغ و زمین خود را رها کنند.

فلاح کهن یادآور شد: بیشتر سوخت تراکتورها در پمپ های چاه ها استفاده می شود لذا باید شرایطی برای مردم مشخص کرد که حداقلی از برداشت سوخت را داشته باشند.

 خارج شدن اراضی ۳۲ روستا از منطقه حافظت شده مارز که به اشتباه در این منطقه وارد شده بودند، تعیین تکلیف پهنه سیلابی سرتک قلعه گنج، چاه مرید و رودبارجنوب، تکمیل راه های ارتباطی قلعه گنج به کتیج در سیستان و بلوچستان و مطالعه و اجرای راه روستای زیارت گیاهان بخش چاه دادخدا به روستای چاه اسحاق دلگان در سیستان و بلوچستان، همچنین اصلاح شبکه فرسوده آب شهری قلعه گنج و خط پمپاژ آب به شهر از دیگر خواسته های فرماندار شهرستان قلعه گنج در این نشست بود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهارده =